Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem N43 w E90


tuiko

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
a u mnie jak zimny możliwe że tak jak kolega wyżej pisał egr zawalony ale jak latam teraz po autostradzie to jest wszystko ok widocznie się wypalił :)
Bayerische Motoren Werke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do ciężkiego odpalania miałem podobny problem z moim BMW z silnikiem 2.0, 170km, N43, u mnie był taki problem,że auto odpalało na zimny dobrze , a po nagrzaniu do temp. roboczej i zgaszeniu i po ok. pól godz. był problem z uruchomieniem silnika. Kiedy już odpalił i od razu sie go zgasiło i nie czekajac odpaliło wtedy zapalal dobrze.

Niektorzy tutaj pisali na forum , ze mogą to być czujniki położenia wałka rozrządu lub czujnik połozenia wału korbowego lub czujnik temp. lub pompa wysokociśnieniowa

wszystko to wymieniłem wraz z czujnikami wysokiego i niskiego ciśnienia w listwie i nic nie pomogło, problem nadal został, oczywiście komputer nie wykazywał żadnych błędów założone były jeszcze nowe cewki i świece zapłonowe i nadal auto nie paliło dobrze na ciepłym silniku jak postało, więc problem Panowie leżał w wysokim cisnieniu

dopiero kiedy udalem sie do kolejnego mechanika zapytał sie mnie czy sprawdzałem wtryskiwacze pod względem utrzymywania ciśnienia po zgaszeniu silnika, wykonał prosty test podłaczajac sprężone powietrze z manometrem oddzielnie do każdego wtrysku na samochodzie, ciśnienie 7 bar. Oczywiście auto wczesniej chodziło dobrze na wolnych obrotach osiągalo pełną moc, korekcja wtrysków podczas pracy na wolnych obrotach wychodzila w normie. Po sprawdzeniu wtryskiwaczy pod ciśnieniem wyszło ze trzy wtryskiwacze nie utrzymują ciśnienia po zgaszeniu silnika. Od razu kupiłem 4 nowe wtryski i auto wrociło do życia nie ma juz żadnego problemu z odpaleniem silnika na ciepłym. Stare moje wtryski miały przejechane 60 tyś.km.

Najlepszą diagnozą jest podłączenie silnika pod komputer, w czasie kiedy bedzie ciepły silnik wchodzimy w opcje ktore pokazują wysokie cisnienie na rampie i po zgaszeniu silnika ciśnienie w rampie powinno utrzymywać sie cały czas , a nie spadać szybko do wartości niskiego ciśnienia, i to jest Panowie cały problem - problemu odpalania silnika N43 na ciepłym silniku - po tym wszystkim sam wrócilem do zycia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacekopony proszę jak ładnie wyjaśnione gratulacje jeśli chodzi o celność na kumatego mechanika :cool2: :cool2: u mnie odpalało ciężko po nocce jak był zimny jak ciepły to wszystko było oki oczywiście błędów brak cewki i świece wymieniłem jakieś 8000km temu razem przy wymianie oleju w skrzyni więc stwierdziłem że nie będę mienił pół silnika "na próbę" nie było to aż tak uciążliwe i częste więc olałem sprawę jak zacząłem jeździć 2-3 razy w tygodniu po autostradzie a nie tylko lokalnie po mieście i tankować 98 problem minął tak samo jak przyszedł więc ciężko stwierdzić co to było :D wygląda to tak że coś się przepchało po czym się wypaliło :norty: stawiam tak jak kolega pisał kilka postów wyżej że EGR się przybrudził i się nie domykał i wtedy też nastąpiło ciężkie odpalanie czy coś w tym jest prawdy hmmm ciężko stwierdzić :D miałem zamiar go wyciągnąć i zobaczyć w jakim stanie zabrudzenia jest i wyczyścić ewentualnie ale nie miałem na razie na to czasu którego potrzeba gdyż znajduje się w takim miejscu że masakra :duh:
Bayerische Motoren Werke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam od niedawna jestem posiadaczem bmw e90 z 2008r. z silnikiem N43 318i 143km. Samochód raz na jakiś czas przy odpalaniu kręci z 2-3s i odpala na niskich obrotach. Na co dzień auto pali ma dotyk, przy wymianie oleju i filtrów poprosiłem o diagnostykę komputerową ale mechanik nic nie znalazł. Czy ktoś może tak miał?

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być to wina elektrozaworów vanos, ale nie daje gwarancji

ja miałem podobnie, wymieniłem obydwa (w końcu zaczęły pokazywać błędy) i już nigdy to się nie powtórzyło

Jest jakaś możliwość sprawdzenia tych elektrozaworów ??? Ile płaciłeś za sztukę bo sprawdziłem na allegro i nie znalazło mi żadnego nowego oryginału...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na początek proponuję wymontować i porządnie oczyścić, czyli umyć w benzynie ekstr. i przedmuchać powietrzem. Czy wtryskiwacze są oryginalne, czy były już wymieniane? Przed wymontowaniem zaworów proponuję wcześniej kupić kpl. nowych uszczelek, bo stare raczej nie dadzą się użyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozumiem, z tego co wiem od wlasciciela to wtryski byly wymieniane w ramach akcji serwisowej bmw. Został wezwany do serwisu na wymianę, chodź nic się z autem niedziało

 

O ile mi wiadomo nie było akcji na wtryski. Była za to akcja na cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, z tego co wiem od wlasciciela to wtryski byly wymieniane w ramach akcji serwisowej bmw. Został wezwany do serwisu na wymianę, chodź nic się z autem niedziało

 

O ile mi wiadomo nie było akcji na wtryski. Była za to akcja na cewki.

Zadzwoniłam do poprzedniego właściciela i masz rację akcja serwisowa dotyczyła cewek

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na temat tego silnika jest już kilka obszernych wątków na forum. Poszukaj i przeczytaj, a na wiele pytań znajdziesz odpowiedź. Także wiele problemów jest wspólnych z silnikami 6-cio cylindrowymi - te same wtryskiwacze. Tu masz link do watka z N53: viewtopic.php?f=73&t=279778.

Generalnie ten silnik to najmniej udana konstrukcja. Jest to pierwsza 4-ro cylindrowa benzyna z bezpośrednim wtryskiem, a autorzy normy EURO6 chcieliby aby to co wylatuje z rury wydechowej było czystsze niż to co jest zasysane do silnika - szczególnie w centrach miast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Odświeże temat.

Sprawa wygląda tak że mam takie bmw od 3 tygodni i 2 razy kręcił mi tak z 2-3sekundy a raz zakręcil i zgasł.

Stało się to wtedy gdy silnik był zimny.

Auto czasami jak dochodzi do 2tys obrotów to się przydusi ale to bardzo delikatnie. Poza tym praca silnika bez zarzutu. Pewnego razu wyskoczył mi błąd "engine fault, reduce power" też na zimnym po zgaszeniu silnika znika i się nie pojawia. Komputer pokazał takie błędy:

1. Czujnik tlenków azou-usterka elektryczna

2. Czujnik tlenków azotu, liniowa sonda lambda

3. Czujnik tlenków azotu, binarna sonda lanbda

4. Korelacja między wałem korbowym, a wałkiem rozrządu zaworów dolotowych.

 

Znalazłem film który pokazuje co miałem za problem

https://m.youtube.com/watch?v=SWovPp-xySY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
a co do ciężkiego odpalania miałem podobny problem z moim BMW z silnikiem 2.0, 170km, N43, u mnie był taki problem,że auto odpalało na zimny dobrze , a po nagrzaniu do temp. roboczej i zgaszeniu i po ok. pól godz. był problem z uruchomieniem silnika. Kiedy już odpalił i od razu sie go zgasiło i nie czekajac odpaliło wtedy zapalal dobrze.

Niektorzy tutaj pisali na forum , ze mogą to być czujniki położenia wałka rozrządu lub czujnik połozenia wału korbowego lub czujnik temp. lub pompa wysokociśnieniowa

wszystko to wymieniłem wraz z czujnikami wysokiego i niskiego ciśnienia w listwie i nic nie pomogło, problem nadal został, oczywiście komputer nie wykazywał żadnych błędów założone były jeszcze nowe cewki i świece zapłonowe i nadal auto nie paliło dobrze na ciepłym silniku jak postało, więc problem Panowie leżał w wysokim cisnieniu

dopiero kiedy udalem sie do kolejnego mechanika zapytał sie mnie czy sprawdzałem wtryskiwacze pod względem utrzymywania ciśnienia po zgaszeniu silnika, wykonał prosty test podłaczajac sprężone powietrze z manometrem oddzielnie do każdego wtrysku na samochodzie, ciśnienie 7 bar. Oczywiście auto wczesniej chodziło dobrze na wolnych obrotach osiągalo pełną moc, korekcja wtrysków podczas pracy na wolnych obrotach wychodzila w normie. Po sprawdzeniu wtryskiwaczy pod ciśnieniem wyszło ze trzy wtryskiwacze nie utrzymują ciśnienia po zgaszeniu silnika. Od razu kupiłem 4 nowe wtryski i auto wrociło do życia nie ma juz żadnego problemu z odpaleniem silnika na ciepłym. Stare moje wtryski miały przejechane 60 tyś.km.

Najlepszą diagnozą jest podłączenie silnika pod komputer, w czasie kiedy bedzie ciepły silnik wchodzimy w opcje ktore pokazują wysokie cisnienie na rampie i po zgaszeniu silnika ciśnienie w rampie powinno utrzymywać sie cały czas , a nie spadać szybko do wartości niskiego ciśnienia, i to jest Panowie cały problem - problemu odpalania silnika N43 na ciepłym silniku - po tym wszystkim sam wrócilem do zycia :-)

W inpie czy ista to wodzisz i gdzie(sciezka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.