Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Borykam się od tygodnia z problemem słabego, a nawet można powiedzieć braku przyśpieszania mojej buni.

Pod linkiem:

znajduje się filmik z data live z INPY. Na płaskim, z rozgrzanym silnikiem, pedał gazu wciśnięty do podłogi, standardowy D tryb skrzyni.

Błedy jakie przeczytałem z INPY:

1) 1152 Electric fan

2) 7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

3) 7669 Electronic car immobilisation system (EWS)

4) 13573 glow device

 

Czy może ktoś poradzić co jest przyczyną, gdzie szukać ? Przepływka ? coś z turbiną?

Z góry dzięki

Opublikowano
Dzięki :) Chociaż bardziej mnie martwią wskazania z INPY (analog 2) oraz ten kod: 2) 7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator; bo chyba one będąmiały większy wpływ na przyśpieszenie :P
Opublikowano

Przede wszystkim:

1) przepływomierz - komputer wymaga w maxie trochę ponad 900 jednostek (to jest ok) a przepływka mierzy Ci max ledwo ponad 500 jednostek (poprawnie działający przepływomierz powinien przez chwilę pokazać 1250 jednostek a normalnie 1100 jednostek)

2) doładowanie - komp wymaga 2150 a zmierzone doładowanie nie przekracza 1400 (albo geometria łopatek stoi - uwalony zaworek tym sterujący, nieszczelne wężyki podciśnieniowe, może pęknięta ta plastikowa gruszka podciśnienia przy turbinie ewentualnie zmierzyłbym też czujnik ciśnienia, który jest wkręcany w kolektor ssący - od strony grodzi zdaje się jest wkręcony).

Może być jeszcze kiepska wydajność pompy vacuum, która nie ma siły dobrze zaciągnąć powietrza przez co leży geometria łopatek w turbinie. Trzeba by podpiąć jakiś miernik ciśnienia - gdzie na forach jest zdaje się opisane jakie powinno być ciśnienie na ów pompie. Choć częściej winą są albo nieszczelne wężyki podciśnienia albo zapchane mikrofilterki w elektrozaworach (jeden sterujący turbiną i drugi identyczny pod kolektorem ssącym sterujący EGRem.

Pokaż jeszcze logi gdzie jest ciśnienie progówki i pompy głównej CR (zdaje się analog values 1).

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

filmik z postoju (na rozgrzanym silniku oczywiście), jakbyś mógł ocenić czy tutaj wszystko OK ? Ewentualnie czy coś rzuciło Wam się z tych odczytów. Wie ktoś może dlaczego cały czas pojawiał mi się jakiś Error w INPIe? problem z komunikacją czy coś ?

 

A w jaki sposób mogę zweryfikować czy przepływka działa prawidłowo ?

Opublikowano
patrząc na filmik z 1 postu to masz problem z doładowaniem. A z tego wynika różnica w przepływce. Ona jest skutkiem a nie przyczyną. Turbina zaciąga mniej powietrza niż jest to zakładane. I ciśnienie doładowania z inpy to potwierdza. Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe czy są całe, nie po zagniatane itp. czy podciśnienie dochodzi do zaworka od sterowania turbiny itp. Jak wężyki są ok, to podmień ten zaworek. Skasuj błędy i wtedy zobacz czy problem ustanie.
Opublikowano

on mierzy przepływ powietrza jaki zasysa turbina i wtłacza je do silnika, dlatego ważna kwestia to szczelny dolot np. Ale na skład mieszanki wpływa jeszcze wiele innych czynników.

tak to ten zaworek, jest on montowany przy stelażu od tego czarnego zbiornika podciśnień przy turbinie. Sprawdź czy nie jest to też uszkodzone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.