Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem podobny dylemat przy zakupie f30 za podobną kwotę.

Na początku odrzućmy 320i ed bo to jest 1.6

320i 184ps - na plus duże możliwości tuningu (okolice 280 ps), na minus: dużo informacji o problemach z tym silnikiem (pompa oleju), mało egzemplarzy na rynku wtórnym (osobiście widziałem tylko jedną wartą zainteresowania w premium selection).

W kontekście n47 - u mnie w 318d nie ma nawet piezolelektrycznych wtryskiwaczy i klap w kolektorze więc dość toporny januszowy silnik, trzeba pilnować rozrządu i tyle.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, jeszcze to nieszczęsne wspomaganie elektryczne :duh:

Powtórze to jeszcze raz. Słabe prowadzenie serii F nie jest spowodowane przez elektryczne wspomaganie.

E91 Lci tez miało elektryczne i prowadziło sie swietnie.

Odnosnie spasowania elementów ja nie ma zadnych zastrzeżeń, aczkolwiek mam dopiero 50tys przelotu.

Poniewaz mam deske obszytą skórą to wizualnie wyglada to jak dla mnie perfekcyjnie - szczególnie w aucie tej klasy.


Dla mnie najwiekszym minusem jest słabe prowadzenie - nie wyróżnia sie wśród innych aut.

I druga sprawa to głosnośc, jest prawie 2x głosniej niz w e91.

Dlatego proponowałem aby każdy sobie pojeździł przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznie myślę, że około 20-30tys, zazwyczaj kręcę sie po miejscu, 2x w tyg ewentualnie jakas trasa 200km. Głównie chodzi mi o awaryjność, no i żeby to potem nie paliło 10l w trasie xd

Ja bym proponował jednak diesla 184km. Silnik był projektowany do pracy - najczesciej kupowany jako auto słuzbowe na długie przebiegi.

Główna bolaczka to rozrząd przy około 200tys. N47 produkowany jest od chyba 2007r, tak więc jednostka sprawdzona.

Po programie na 220 kucy da juz troszke przyjemnosci z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej kupowany i poszukiwany silnik :) mowie o silniku prosze dobrze zrozumiec :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie wszystkich forumowiczow, jest to moj pierwszy post tutaj :))


Nosze sie z zamiarem na przeciagu tygodnia kupna Bmw. Wersja ktora mnie interesuje to 330d W M pakiecie z skrzynia auto. Mieszkam na stale w UK, to tez po przewertowaniu przes weekend pewnie z 200 roznych ogloszen znalazlem dwie "sztuki"

ktore mi odpowiadaja. Obydwia autka sa od drugich wlascicieli, z ksiazka serwisowa z BMW, przebiegi 60k mil, czyli 100tys km. Nawigacja duza, 19 felgi z hamulcami pakietami M, Audio H&K, Bi-Xenony

Duzo o BMW niestey nie wiem, mialem w przeszlosci 9 Hond, Nissana takze bedzie to moj pierwszy Niemiec :)


Tutaj pojawia sie podstawowe pytanie, na co szczegolnie zwrocic uwage przy kupnie??

Wiem ze silniki 3.0 maja ogolnie dobra opinie, ale niestety tyle w temacie.

Jak wyglada awaryjnosc jednostki napedowej, jak ze skrzynia.

Nie chce sie narazic na jakies mega dodatkowe koszty.

Z planow co do auta na pewno chce doposazyc w ekran z andoidem, cos dolozyc od siebie w sprawie audio i w pozniejszym czasie zrobic Remap.


Z gory wiekie dzieki za wszystkie rady!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 tyś to bardzo niski przebieg.

Jeśli się nie znasz na bmw, to zacznij raczej od telefonu i zapytaniu się w serwisie jakie akcje serwisowe dotyczą twojego być może przyszłego auta (musisz znać numer vin auta)

Nie wiem jakie są ceny w UK, ale może uda ci się umówić na przegląd w serwisie bmw przed kupnem, i poznasz historie serwisowa tego auta oraz w co musisz zainwestować / wymienić.

3.0d to bardzo fajny silnik, ale musisz być przygotowany że kiedyś będziesz musiał wymienić rozrząd - identyczny z tym w N47 2.0d. Przy rozsądnej eksploatacji powinieneś na rozrządzie zrobić do 200 tyś km (ja wymieniałem przy 184 tyś km).

Warto skontrolować klapki w kolektorze ssącym, przy tym przebiegu powinny być w dobrym stanie oraz w miarę możliwości umyć kolektor ssący (parę dodatkowych KM gwarantowane).

Przy tym przebiegu przydał by się już nowy olej w skrzyni automatycznej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak silnik/skrzynia znosi chip turning?

Niby odydwie sztuki ktore mam upatrzone maja serwis w BMW, ale i tak pierwsze co auto będzie miało pełny serwis. Zaraz po tym mam znajomego w firmie która zajmuje się chip tuningiem, oferują 300km/600nm w dobrej cenie z hamownia przed i po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy chip będzie zrobiony z głowa i sprawdzonej firmie, to nie ma przeciwwskazań. Trzeba pamiętać że to skrzynia automatyczna i wytrzymuje określone Nm. Nie bał bym się chiptuningu. Dbaj o częste wymiany oleju. W skrzyni też zaraz po zakupie, łącznie z miską zintegrowaną z filtrem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 tys to niski przebieg? :D Kurcze ja mam 70 tys w 335i i mysle ze juz sporo :D HEHE

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hejka,


Mam nadzieję, że nie udało mi się zduplikować żadnego tematu (szukałem, nie znalazłem).

Stoję przed zakupem F31 z 2016r. Benzyna, 2l, 252KM, nastukane 170k km. xDrive, M pakiet. Przebieg autentyczny. Auto na gwarancji jest jeszcze rok (albo 30k km).

Szukałem opinii na internecie, ale jest ich bardzo mało.

Jakich potencjalnych fuck-upów można się spodziewać przy tym modelu? Poza tym że ubezpieczyciel mnie złoi na dzień dobry na 4k, to się zastanawiam czy będę musiał ładować w niego sporo hajsu od samego początku.

Ogólnie czy ta opcja jest warta polecenia? Nie ukrywam, że cena jest raczej ciekawa, a jeśli chodzi o źródło, raczej zaufane no i z pierwszej ręki. Wymiana podyktowana jest zakupem nowego darmowozu przez firmę. Widziałem że silniki między 2011 a 2015r. miały problem z rozrządem. Jakieś wieści, że coś zostało poprawione?


Poratujcie opiniami. Będę bardzo wdzięczny!

Edytowane przez undrgrnd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,


Mam nadzieję, że nie udało mi się zduplikować żadnego tematu (szukałem, nie znalazłem).

Stoję przed zakupem F31 z 2016r. Benzyna, 2l, 252KM, nastukane 170k km. xDrive, M pakiet. Przebieg autentyczny. Auto na gwarancji jest jeszcze rok (albo 30k km).

Szukałem opinii na internecie, ale jest ich bardzo mało.

Jakich potencjalnych fuck-upów można się spodziewać przy tym modelu? Poza tym że ubezpieczyciel mnie złoi na dzień dobry na 4k, to się zastanawiam czy będę musiał ładować w niego sporo hajsu od samego początku.

Ogólnie czy ta opcja jest warta polecenia? Nie ukrywam, że cena jest raczej ciekawa, a jeśli chodzi o źródło, raczej zaufane no i z pierwszej ręki. Wymiana podyktowana jest zakupem nowego darmowozu przez firmę. Widziałem że silniki między 2011 a 2015r. miały problem z rozrządem. Jakieś wieści, że coś zostało poprawione?


Poratujcie opiniami. Będę bardzo wdzięczny!

 

Mam dokładnie taką wersje, produkcja 09/2015, przebieg 60 tys. Nie miałem żadnych problemów ale profilaktycznie wymieniam olej co 10-12 tys. O ile śledzę forum nie spotkałem większych narzekań na ten silnik. Nie ma też go co porównywać do jednostki N20 z lat 2011-15, bo to zupełnie nowy silnik z rodziny modularnej B, w tym przypadku B48.

Profilaktycznie przy tym przebiegu wymienił bym olej w skrzyni automatycznej i rozdzielczej xdrive bo tego nie robią standardowo w serwisie.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Olej silnikowy wymieniany co 15k km. Olej w skrzyni biegów miał już 2 wymiany (co 60k km), teraz wypadałoby zrobić trzecią.

Nie wiem jak z kwestią wymiany oleju w skrzyni rozdzielczej.

Nieco boje się rozrządu. Od jednego serwisu (autoryzowanego BMW) słyszałem, że między 150 a 200k trzeba wymienić. Z drugiej mechanik, który opiekuje się tym autem (też ASO BMW) stwierdził, ze przy tej częstotliwości wymian oleju silnikowego i tym, jak to auto chodzi, on nie robiłby tego wcześniej niż po 200k km. O tyle się tego boję, że to koszt 5-7k.

Zastanawiam się tylko co by było, jeśli rozrząd padłby jeszcze na gwarancji, która notabene jest rozszerzona (do 200k km albo do kwietnia 2020).... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zastanawiam się tylko co by było, jeśli rozrząd padłby jeszcze na gwarancji, która notabene jest rozszerzona (do 200k km albo do kwietnia 2020).... :?:

 

Dostałbyś nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy


czy możecie mi powiedzieć co myślicie o następującym modelu


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-f30-salon-polska-1wl-2-0-diesel-108-000km-super-stan-zadbana-ID6BHZDo.html


Po zakupie rozważałbym chip tuning.


czy na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę? czy może jest coś co powoduje, że nie powinienem kupować akurat z tego ogłoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tylko nie te lampy....

No i manual w tym silniku to katorga.

Lepiej troszkę dołóż i bierz z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy


czy możecie mi powiedzieć co myślicie o następującym modelu


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-f30-salon-polska-1wl-2-0-diesel-108-000km-super-stan-zadbana-ID6BHZDo.html


Po zakupie rozważałbym chip tuning.


czy na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę? czy może jest coś co powoduje, że nie powinienem kupować akurat z tego ogłoszenia.

Bez xenonów auto wygląda niefajnie, ale w tej cenie nie ma co wybrzydzać. Dla mnie istotne są dwie kwestie: czy sprzedaje pierwszy właściciel, który nabył auto w salonie czy jakiś handlarzyk się podszywa (opcja druga dyskwalifikuje auto na starcie). Sprawa druga to czy auto jest bezwypadkowe/bezkolizyjne czy jak tam kto to zwał, czyli że nie przechodziło napraw-blacharsko lakierniczych, nikt nie kupił elementów pod kolor itp. Ja mam ten silnik (318d) z chipem na 175ps 400nm i jeździ się ok

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.