owoc666 Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 czego trzeba więcej do jazdy po publicznych drogach, No właśnie niczego :) na tor sa inne auta,jako posiadacz evo pewnie doskonale to rozumiesz , I właśnie dlatego myślę o zbudowaniu sobie M3 E46 ;) Przy okazji, nie śmigałeś kilka lat temu type-r, a potem sti ?Masz nick'a podobnego do forumowicza z sip Tak, tak - to ja ;) Ale ten świat mały :)
Gość Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Volvo właśnie zapowiedziało, że rezygnuje z silników Diesla do osobówek, mam nadzieje BMW też pójdzie tym krokiem i jeden dylemat mniej :D
Białowol Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 Volvo właśnie zapowiedziało, że rezygnuje z silników Diesla do osobówek, mam nadzieje BMW też pójdzie tym krokiem i jeden dylemat mniej :D Volvo zapowiedziało, że do 2023 roku nie będzie rozwijało nowych jednostek wysokoprężnych. Do 2023 z pewnością pozostaną w europejskiej ofercie.Inaczej może być w USA. Na tamtejszym rynku także Daimler AG ogłosił, że nie będzie homologował nowych modeli w wersjach z dieslem.
Członkowie klubu stuffman Opublikowano 22 Maja 2017 Członkowie klubu Opublikowano 22 Maja 2017 Volvo właśnie zapowiedziało, że rezygnuje z silników Diesla do osobówek, mam nadzieje BMW też pójdzie tym krokiem i jeden dylemat mniej :DA do XC60 najslabsza benzyna to T5, jak ktos nie potrzebuje 250 koni to mu zostaje do wyboru tylko diesel. Moje babyBmw: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=227956no i eM: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322283
autopark Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 nie mam czasu patrzec w cennik ale zakladam ze 250 konna benzyna będzie tansza od najsslabszego diesla?
Członkowie klubu stuffman Opublikowano 23 Maja 2017 Członkowie klubu Opublikowano 23 Maja 2017 nie mam czasu patrzec w cennik ale zakladam ze 250 konna benzyna będzie tansza od najsslabszego diesla?D4 190 koni ok 180k PLN, T5 250 koni prawie 200k PLN w podstawie zgodnie z konfiguratorem. Moje babyBmw: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=227956no i eM: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322283
rabbit72 Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) Akurat Volvo w kwestii silników nie byłby dla mnie punktem odniesienia, patrzcie na politykę i strategię Volvo, przecież oni przez 30 lat bazowali na silnikach innych marek, dopiero niedawno zaczęli konstruowanie i produkcję swoich jednostek,co oczywiście kosztuje niemałe pieniądze i stąd pewnie wszystko opiera się na silnikach 2 litrowych, a jeszcze musimy wziąć pod uwagę że chcą nie chcąc wszyscy zmierzają w kierunku elektryków.Produkcja diesel'a zwłaszcza o pojemności 2.0 którego sprawność ogólna jest z roku na rok podnoszona do niebotycznych rozmiarów staje się szczególnie dla nich bardzo kosztowna,a musimy pamiętać że taki motor musi jednocześnie spełniać wciąż rosnące normy spalin, w 2021 roku norma emisji spalin w Europie ma spaść ze 130 g/km do 95g/km .Co by nie powiedzieć elektryk to przyszłość, sam planuję potrzymać moje obecne wozidło z 7,8, może 10 lat żeby potem przejść na elektryka, mam nadzieję że BMW czy Audi zaczną za kilka lat wprowadzać konstrukcje podobne do Tesli następnie usprawnią ich ładowanie, a klekota jak się da przykryję folią żeby po latach móc okazyjnie przypomnieć sobie o silniku spalinowym.A tak na marginesie odbyłem ostatnio kilku godzinne dywagacje n.t kierunku rozwoju motoryzacji ze szwagrem i jego kompanami, głównie mgr elektryki/elektroniki, a dodatkowo pasjonatami, wszyscy jak jeden mąż podkreślają że już teraz spokojnie można baterie takiej np Tesli spokojnie ładować o wiele szybciej ale są środowiska które ten rozwój hamują .Reasumując myślę że jeszcze nie teraz ale już za kilka lat zakup(jak i produkcja), diesel'a na dłuższą metę będzie mało opłacalny, co nie znaczy że zniknie on całkowicie bo nie widzę godnego następcy klekota w przemyśle/transporcie ciężkim czy stoczniowym itp,itd.. Edytowane 23 Maja 2017 przez rabbit72
autopark Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 ja twierdzę że da się jeździć na wodzie tylko są środowiska które to blokują (lobby paliwowe) pomijam ze jeśli dałoby sie jezdzic na wodzie to nie mieli bysmy co pić (tzn. spoleczenstwa ceirpialy by jeszcze wieksze pragnienie ze wzgledu na cene wody)
Zasłużeni forumowicze kicaj Opublikowano 23 Maja 2017 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 23 Maja 2017 Akurat Volvo w kwestii silników nie byłby dla mnie punktem odniesienia, patrzcie na politykę i strategię Volvo, przecież oni przez 30 lat bazowali na silnikach innych marek, dopiero niedawno zaczęli konstruowanie i produkcję swoich jednostek,co oczywiście kosztuje niemałe pieniądze i stąd pewnie wszystko opiera się na silnikach 2 litrowych, a jeszcze musimy wziąć pod uwagę że chcą nie chcąc wszyscy zmierzają w kierunku elektryków.Produkcja diesel'a zwłaszcza o pojemności 2.0 którego sprawność ogólna jest z roku na rok podnoszona do niebotycznych rozmiarów staje się szczególnie dla nich bardzo kosztowna,a musimy pamiętać że taki motor musi jednocześnie spełniać wciąż rosnące normy spalin, w 2021 roku norma emisji spalin w Europie ma spaść ze 130 g/km do 95g/km .Co by nie powiedzieć elektryk to przyszłość, sam planuję potrzymać moje obecne wozidło z 7,8, może 10 lat żeby potem przejść na elektryka, mam nadzieję że BMW czy Audi zaczną za kilka lat wprowadzać konstrukcje podobne do Tesli następnie usprawnią ich ładowanie, a klekota jak się da przykryję folią żeby po latach móc okazyjnie przypomnieć sobie o silniku spalinowym.A tak na marginesie odbyłem ostatnio kilku godzinne dywagacje n.t kierunku rozwoju motoryzacji ze szwagrem i jego kompanami, głównie mgr elektryki/elektroniki, a dodatkowo pasjonatami, wszyscy jak jeden mąż podkreślają że już teraz spokojnie można baterie takiej np Tesli spokojnie ładować o wiele szybciej ale są środowiska które ten rozwój hamują .Reasumując myślę że jeszcze nie teraz ale już za kilka lat zakup(jak i produkcja), diesel'a na dłuższą metę będzie mało opłacalny, co nie znaczy że zniknie on całkowicie bo nie widzę godnego następcy klekota w przemyśle/transporcie ciężkim czy stoczniowym itp,itd.. Co znaczy o wiele szybciej? Jakieś konkretne rozwiązania, dane? O ile mnie pamięć nie myli obecnie ograniczeniem jest pojemność i energia potrzebna do naładowania. Sent with handy...
LLuiGi Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 Dzień dobry Forumowicze! Zważywszy iż jest to mój pierwszy post, pozwólcie że się przedstawienie - nazywam się Łukasz i zamierzam dołączyć do grona posiadaczy BMW (jako pierwszy samochód). Chciałem zapytać Was jak to jest z kupnem f30 których jest dość sporo w ofertach na allegro (motoallegro). Przykładowo: taki modelW kontekście pytania, chciałbym zasięgnąć rady na co uważać, na co zwracać uwagę i czego unikać jak ognia. (Tak wiem, może to brzmieć naiwnie). Jeżeli na forum jest już taki wątek to proszę o odnośnik nie udało mi się znaleźć takiego podczas lektury forum.
Zasłużeni forumowicze bart 328 Opublikowano 23 Maja 2017 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 23 Maja 2017 Jest dział, co sądzisz o BMW z ogłoszenia - wklejasz link , koniecznie z numerem vin i zawsze ktoś coś zauważy, doradzi. Uważaj na auta z USA, prawie wszystkie po dzwonach. Swojej długo szukałem i europejczyki nie miały cofanych liczników, ale zawsze więcej lub mniej były dziubnięte. Głównie francuzy. W końcu sprawdzałem tylko krajowe i znalazłem :D . Ten przedstawiony przez ciebie strasznie ubogi i generalnie podstawowa wersja. Atutem jest prawdopodobnie pewna historia, na zdjęciu stoi w komisie, w Bielsku na Wojska Polskiego. Benzyna zamiast krwi...
tomalka_2007 Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 witam,mam okazję zakupić f30 z 2013 184 KM GT ze skrzynią manualną...Co powiecie na taki zestaw? Ten silnik i taka skrzynia? Warto czy szukać automatu? Przebieg 47 tyś więc można powiedzieć symboliczny... Bardzo proszę i kilka komentarzy od użytkowników :)
szypki12 Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 Cześć, miałem wcześniej f30 184 konie z manualem a teraz jezdze automatem i nigdy wiecej juz manuala:DW manualnej skrzyni to co mnie denerwowało to przy uruchamianiu silnika "rzucało" lewarkiem i na biegu jałowym drży jak w starym jelczu..poza tym lewarek moglby byc krótszy i biegi mogły by precyzyjniej wchodzić.
kot090 Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 Witam. Zastanawiam się nad bmw. Rozważam między F10, a F30. Na razie chciałbym skupić się na F30. Chodzi mi dokładniej o linie stylistyczne i wersje wyposażenia. Artykułu na ten temat nie znalazłem, a porównywanie na allegro jest mało efektywne. Czy moglibyście mi wytłumaczyć czym dokładnie różnią się wersje Luxury Line, Modern Line, Sport Line i M Sport. Czy oprócz wyglądu różnią się wyposażeniem? Jeśli tak to w jaki sposób? Pozdrawiam
soserious Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=598632 Szczegółowe porównanie.
Spotter Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 Jeżeli angielski nie jest twoją mocną stroną, to polecam zabawę w konfiguratorze BMW. Ja praktycznie siedziałem w tym kilka h i sporo się dowiedziałem.
ras_f34 Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 Na stronie BMW mozna zamowic darmowe katalogi. Tam jest wszystko wyszczegolnione, pokazane na zdjeciach i wystarczajaco obszernie opisane. Dodatkowo dostalem cennik w ktorym sa koszty poszczegolnych opcji i dodatkow. 2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA 2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3
ras_f34 Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 Do diesla zdecydowanie bardziej pasuje automat. F3x w dieslu z manualem prawie nie maja zbytu stad zwykle atrakcyjne ceny 2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA 2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3
Zasłużeni forumowicze MedicuS Opublikowano 24 Maja 2017 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Maja 2017 witam,mam okazję zakupić f30 z 2013 184 KM GT ze skrzynią manualną...Co powiecie na taki zestaw? Ten silnik i taka skrzynia? Warto czy szukać automatu? Przebieg 47 tyś więc można powiedzieć symboliczny... Bardzo proszę i kilka komentarzy od użytkowników :) W przypadku aut używanych, jest więcej zmiennych które mogą być uznane za kluczowe.Jeśli samochód jest pewny, znany to mimo braku automatu rozważył bym zakup.Mimo faktu, iż moja 118d jest w manual'u i twierdzę, że raczej taki zestaw powinien być karalny :mrgreen: Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/BMW F20 /CompSport stage 1/ - byłoBMW G21 318d - jest
Białowol Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 nie mam czasu patrzec w cennik ale zakladam ze 250 konna benzyna będzie tansza od najsslabszego diesla?D4 190 koni ok 180k PLN, T5 250 koni prawie 200k PLN w podstawie zgodnie z konfiguratorem. Obstawiam, że słabsza od T5 jednostka benzynowa trafi do XC60 w momencie, gdy gamę modelu uzupełnią wersje FWD.
Zasłużeni forumowicze bart 328 Opublikowano 24 Maja 2017 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 24 Maja 2017 Zwykły prospekt F30 z salonu też dużo naświetli sprawę. Benzyna zamiast krwi...
rabbit72 Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 (edytowane) Co znaczy o wiele szybciej?Jakieś konkretne rozwiązania, dane?O ile mnie pamięć nie myli obecnie ograniczeniem jest pojemność i energia potrzebna do naładowania. Wiesz ja fachowcem w temacie nie jestem więc nie będę się tu wymądrzał biegłą znajomością tematu lub polskim biciem piany, jako że jakieś tam szkoły skończyłem i trochę interesuję się wieloma dziedzinami motoryzacji i życia staram się temat ogarnąć i słuchać co ludzie mówią i piszą wyciągając wnioski.Wracając do meritum, to musimy oczywiście oprzeć się na krajach "bardziej rozwiniętych" niż nasz i producentach samochodów, niestety gdyby nie Musk ze swoją Teslą to lobby paliwowe pewnie dalej opóźniałoby szybszy rozwój technologii pojazdów elektrycznych jak i samych baterii.Tak jak wspomniałeś pojemność jest ograniczeniem choć z tego co słyszałem, ostatnio czytałem i co widać po ostatnich ruchach Tesli mamy już baterię 100kWh od Tesli gdzie ponoć do anody dodano już 2-3% krzemu który jest w stanie nagromadzić i oddać dwu-trzy krotnie więcej energii, a czemu nie więcej?Z tego co czytam to krzem zwiększa swoją objętość/puchnie i pochłania lit co w rezultacie doprowadza do końca żywotności baterii, to jest ponoć ich największy problem dlatego też mamy tak niski procent Si, jak to ogarną to pojemność pewnie szybko wzrośnie. Wracając do Tesli i jej "największej" baterii to 100kWh może przy normalnej jeździe pozwolić nam na spokojne przemieszczanie się do 500 km, choć gdzieś niedawno czytałem że prowadzone są już prace nad bateriami o pojemność 120-130 kWh i więcej, nie wspominam tu nawet o nowych ogniwach tylko wiąż o rozwijaniu li-ion, która ponoć jest już u swego kresu rozwoju/możliwości.Oczywiście to nie jest też takie proste bo taka bateria wydziela dużo ciepła i sama Tesla miała z tym problem(chłodzenie), choćby w wypadku tego ostatniego ogniwa. Co do ładowania i pojemności to ostatnio Samsung przedstawił baterię o parametrach bardzo podobnych do ogniwa Tesli ze zdolnością ładowania do pełna(o ile się nie mylę), w 20 min.Jedynie na stacjach szybkiego ładowania, bo o takie bierzemy głównie pod uwagę jako odpowiednika stacji paliw, podobnie jak o prądzie stałym a nie zmiennym, choć oczywiście S.E ma tą przewagę że można go też ładować np w domu, myślę że nawet tu widać postęp, może to jeszcze daleko do silników spalinowych ale już nie kosmos jaki mieliśmy do niedawna.Tak jak powiedziałem wydaje mi się że głównie Musk spowodował że czołowi producenci aut zrozumieli że rozwój S.E należy przyśpieszyć, stąd też reakcja Volvo, którego szef sam przyznaje że Tesla jest jednym z powodów powolnej rezygnacji z rozwoju diesel'i.Z tego co ludzie mówią i tu masz znowu rację chyba największym problemem jest energia potrzebna do naładowania takiego, samochodu, a precyzyjniej tysięcy i milionów aut. Tu nawet nie ma co wspominać o naszym kraju bo my jesteśmy w tej materii w czarnej d@pie, ale no właśnie, w prost proporcjonalnie do liczby rosnących aut elektrycznych rośnie potrzeba dostarczania większych ilości energii, pytaniem jest czy obecne elektrownie są w stanie temu podołać ?Poza tym same stacje ładowania muszą też posiadać magazyny takiej energii, oczywiście są to koszta nowe lub dodatkowe ale śmiem twierdzić że w krajach bardziej rozwiniętych będą one mniej odczuwalne niż u nas.Generalnie jest to ciekawy temat rzeka, sama technologia ogniw baterii gdzie wprowadzany jest grafen, dalej ogniwa litowo-tlenowe, myślę że szybciej niż później znajdziemy ogniwa które będzie można szybko naładować a ich pojemność będzie zdecydowanie większa.TAk jak wspomniałem w swoim wcześniejszym poście moim zdaniem cała technologia rozwoju S.E mogła już być na dalszym etapie rozwoju gdyby nie lobby paliwowe, tak zgodzę się aktualnie jest to wciąż droga technologia i kilka elementów może być ciężkie do szybkiego przeskoczenia(szczególnie u nas).Ale gdy pojawił się pierwszy silnik spalinowy czy parowy to też były one dostępne tylko dla elit, a do ich upowszechnienia minęło sporo czasu, natomiast biorąc pod uwagę tempo rozwoju technologi i ich ogólnej dostępności w dzisiejszych czasach,śmiem twierdzić że proces ten będzie trwał znacznie krócej, a mógłby być jeszcze szybszy.Reasumując moje wypociny,konkretnych rozwiązać i danych ci nie podam, choć bazując na powyższych możemy zaobserwować ich zarysy i kierunek, jak napisałem na wstępie nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, usiłuję tylko zrozumieć pewne procesy naukowo-społeczne i tak je widzę. Edytowane 24 Maja 2017 przez rabbit72
LLuiGi Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 @bart 328 - dzikuje za info. Samochody z USA juz dawno wykreslilem, sporo znajduje po winie na stronach np. salvagebid w hisotrii google (pomimo ze sie aukcja skonczyla - cache google jeszcze trzyma strony)Dla zainteresowanych - ta byla z w/w strony (https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-x-drive-ID6yU9fz.html#44ea00a793). pzdrL
tomalka_2007 Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 Witam,chciałem zapytać czy możecie polecić kogoś - może ktoś z forumowiczów- kto może pomóc (oczywiście odpłatnie)sprawdzić samochód przed zakupem? BMW F34 320 d xdrive z2014 r. wersja GT 184 KM. Samochód do sprawdzenia w Grzędach ( 20 km od Warszawy). Z góry Dzięki za pomoc
autopark Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 polecam auta z kanady...... gwarancja obowiązuje w Polsce są serwisy które nawet sprzedawały BRI do takich aut pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się