Skocz do zawartości

Co wybrać : X3xDrive35i czy X3xDrive35d ?


Boros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów ! Pozwolilem sobie ominąć 1-wszy post przywitalny w temacie "Jestem nowy" i przejść do sedna. Od lat trzymam się marki Subaru, ale chyba już dojrzałem do BMW. W rachubę wchodzi tylko SUV i raczej tylko X3, bo X5 jest za duży jak na moje potrzeby. Nie chciałbym też zejść poniżej aktualnej mocy (ok. 280 KM), wybór zawęża się więc do modeli wymienionych w tytule. Zwracam się więc z prośbą o podpowiedź : jakie są zalety i wady (!) tych 2 wersji ? Z góry dziękuje za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak lubisz odgłos benzyniaka i nie przeszkadza Ci dużo większy koszt paliwa to bież 35i, zgadzam się z przedmówcą, że 35d bardziej pasuje to X'a

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt paliwa jest marginalnie większy, jeździłem X3 2.0d i paliło chyba ze 12 przy dynamicznej jeździe, tyle co X6 35i przy spokojnej (czyli pewnie porównywalnie szybko :D ).

Pytanie jak długie trasy będziesz robić, bo jeśli auto ma być typowo na trasy to skłaniałbym się ku dieslowi gdybym był normalnym kierowcą, ale jako że nie jestem, to ja po prostu zawsze brałem benzynę, bo ropę to mój dziadek leje do traktora, a nie do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt paliwa jest marginalnie większy, jeździłem X3 2.0d i paliło chyba ze 12 przy dynamicznej jeździe

 

Nie wiem jak trzeba jeździć 20d, żeby wykręcić spalanie na poziomie 12l. Mi po mieście wychodzi ok. 9,5l, a nogę mam ciężką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt paliwa jest marginalnie większy, jeździłem X3 2.0d i paliło chyba ze 12 przy dynamicznej jeździe

 

Nie wiem jak trzeba jeździć 20d, żeby wykręcić spalanie na poziomie 12l. Mi po mieście wychodzi ok. 9,5l, a nogę mam ciężką.

Jak widać, jednak nie tak ciężką :) Ja bardzo dużo latam dwupasmówkami po śląsku, to często lecę na trasie 140-200kmh. Dla 2.0 osiągnięcie 200kmh to ogroooomny wysiłek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś mnie nie przekonujesz :) Idąc tym sposobem myslenia, mogę cię przekonywać, że mój 20d pali 2l/100KM bo dużo jeżdżę z górki.

 

Trasa w wakacje 3700km, (autostrada 170-200kmh + Berlin, Monachium, Wenecja, Chorwacja, Wiedeń) średnia prędkość ok. 110km - spalanie 8,2l.

 

Ale tutaj nie o tym :D Ja bym brał 35i dla mnie spalanie rzecz 2go rzędna, jedynie tankowanie na autostradzie co 300km byłoby uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś na forum x4 ma 35i i opisywał wszystko. Z tego co pamiętam to też coś było czemu nie 35d.

 

Wiem że to x4 ale jednak dużo się nie różnią.

 

Osobiście brałbym 35i bo skoro się kupuje takie auto to 16l czy 13l nie robi wielkiej różnicy a benzyna to jednak coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od prawie roku (dokładnie 9 miesięcy) X3 35i, Kraków, 50/50 miasto i trasy. przejechane 22 tys km. Średnie spalanie od początku to 13l/100. Jazda ani spokojna ani bardzo agresywna, ale człowieka co rusz korci docisnąć, więc nie mam tutaj żadnego oporu. I nadal się utrzymuje chęć jeżdżenia po tym okresie, choćby z punktu A do A :)

 

Głos silnika oraz start ze świateł, czy wyprzedzanie - poezja, polecam. Zasięg trochę denerwujący, bo 500 km na baku wychodzi na styk prawie.

 

Ja nie rozważałem 35d bo nie przepadam za dieslami (bardziej złożone konstrukcje, więcej roboty z serwisowaniem, więcej może się zepsuć, kopcą, no i jak dla mnie - nie brzmią), choć frajdy zapewne jest nie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za opinie ! Podsumuję wskazane wady :

35i - bo za dużo pali, 35d - bo D.

Jeśli problem sprowdzałby się tylko do tych zagadnień to już jest dobrze :)

Ja zwróciłem uwagę na sporą różnicę momentu obr. - w wersji D jest imponujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za opinie ! Podsumuję wskazane wady :

35i - bo za dużo pali, 35d - bo D.

Jeśli problem sprowdzałby się tylko do tych zagadnień to już jest dobrze :)

Ja zwróciłem uwagę na sporą różnicę momentu obr. - w wersji D jest imponujący.

Nadmiar momentu obrotowego tylko szkodzi skrzyni a w niczym nie pomaga, chyba że chcesz jacht ciągnąć za autem. Nawet Hołowczyc nie poleca takiego rozkładu mocy do momentu - http://supercarclub.natemat.pl/24453,wolisz-moc-czy-moment

 

@Pter:

Ach, tak przemyślałem sprawę i coś mi zakołatało, że 12l/100 to miałem w X5 25d, a w X3 20d miałem bliżej 11l, także oddaję honor :) Nadal to jednak nie jest oszczędny silnik kiedy się go ciśnie, a cisnąć trzeba, bo nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet Hołowczyc nie poleca takiego rozkładu mocy do momentu

O kurcze, jaka szkoda, że inżynierowie w Monachium nie poznali opinii pana Hołka :( - by się tak chłopaki nie wysilali :wink:

A już na serio : nie zamierzam startować w rajdach, ruszać z piskiem na każdych światłach ani ciągać cygańskiej willi. Ale pozostaję wyznawcą starej zasady, ze mocy nigdy nie za wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie 35i to rewelacja(mimo, że wcześniej był diesel), jedyny minus to spalanie. Średnie jest na poziomie 12.5l.

Moment w benzynie jest mniejszy ale katalogowo przyspieszenie do 100km/h lepsze. Jak dla mnie nie ma potrzeby używania trybu Sport/Sport+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co do SUV'a 3l w benzynie brac, nie ma to sensu w naszych warunkach. Duzo pali ( bankowo okolice 145l będą ) do tego wcale jakies to mega szybkie nie jest, no dzwiek, tak tu macie 100% racje. W polskich warunkach gdzie jeszcze mimo powstałych nowych dróg dużo jest dróg jednopasmowych, czyli trzeba wyprzedzac, to aki x3 35i przeciez bedzie wciągal jakies hektolitry paliwa....My dokladnie mielismy z zona ten sam dylemat - tzn bardziej ja ;) i kalkulujac sobie bedzie 35d ;)

Jenak jadac powiedzmy 150km/h benzyna i dieslem spalanie diesla bedzie sporo mniejsze a niutonometr ładnie będzie pieścic plecki.

P.S

jezdziłem X4 30d i zrobiło na mnie naprawde duze wrazenie, a start z "procedury" naprawde wgniatał w fotel, mimo iz na codzien jezdze 400 konną turbobenzyna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.