Skocz do zawartości

E92 335d - 390 KM / 753 NM - Sprzedaz


w1lq

Rekomendowane odpowiedzi

Okej, juz wiem czemu foty sie nie wyswietlaly, poprawione powinno byc widac ;) Z takich malych ciekawostek, ponizej slady na kielichu pozostawione po druciarskim wierceniu camber pina.

IMG_20160507_170518.jpg

 

W koncu mam troszke czasu na popisanie na forum, wiec czas na malutki update z tego co aktualnie sie dzieje.

 

Moja dzielna, mala, ciasna lecz wlasna stacja warsztatowa

P5120010.jpg

 

Zabralem sie za drobny serwis oleju, filtrow i odmy (bo nie mialem pojecia kiedy byla ostatnio wymieniana).

 

1) Na pierwszy ogien poszedl filtr kabinowy. Podoba mi sie, ze w przeciwienstwie do moich poprzednich aut, filtr nie jest gdzies gleboko upchany za deska.

 

Stary filtr

P5080001.jpg

Wpada nowy Knecht

P5080003.jpgP5080004.jpg

Przed koncowym montazem

P5080005.jpg

 

2) Wypadla wkladka KN z auta (jak ktos chce moge sprzedac). Wlecial OEMowy filtr powietrza Knechta. Patrzac ze to silnik doladowany, wkladka o mniejszych oporach nie ma tu najmniejszego sensu. Upewnilem sie jeszcze u Jacka z TCPerformance, ktory z reszta robil tu remap, ale potwierdzil tylko to co sadzilem. OEMowy filtr za to o wiele lepiej filtruje powietrze, a jezdzac w Krakowskim syfie, przede wszystkim warto zadbac o czystosc.

 

Wyciagniety filtr KN do wyczyszczenia i regeneracji

P5060014.jpg

OEMowy filtr

P5060017.jpg

 

3) Wymienilem odme. Co prawda musialem to na raty robic, bo akurat nie mialem nasadki torxowej zenskiej by odkrecic ostatnie mocowanie :duh: Jak by byla potrzeba, moge zrobic tutorial jak wymienic odme w 335d, ale nie jest to jakas sztuka tajemna.

 

Nowa odma

P5120024.jpg

Stara odma i nowa odma

P5170049.jpg

Zalegajacy olej w odmie

P5170050.jpg

 

4) Zrobilem serwis olejowy z filtrem Knechta. Poprzednio auto bylo zalane Millersem 5w30 z norma ACEA C3. Patrzac, ze auto nie ma juz dpf zdecydowanie chcialem zalac silnik czyms o wiele mniej lichym, co by potrafilo lepiej smarowac o wiele bardziej wysilony silnik. Wybor padl na chwile obecna padl na Specola 5w40. Pelna baza PAO swietnie sie sprawdzi patrzac, ze przewiduje interwaly na 8-10 kkm. Przed wymiana oczywiscie plukana Archoila AR2820. Nie mam pojecia w jak wczesniej bylo zalewane auto, ale raczej nie byly to czeste interwaly, wiec na chwile obecna jest zalane Archoilem AR2300. Przy nastepnej wymianie sadze, ze mozna uznac silnik za relatywnie czysty.

 

Zestaw olejowy

P5120025.jpg

 

Oczywiscie wynikly pewne komplikacje. Nie chcialem wymieniac oleju u siebie pod blokiem, by sie potem nie bujac z utylizacja i nie uwalic polowy miejsca parkingowego. Tak wiec, pojechalem zlac olej w pierwszym lepszym miejscu. Wszystko robili na wariackich papierach, wiec zamiast spuszczac odsysali olej by zaoszczedzic czas. Niemniej nie odessali wszystkiego i przy zalewaniu oleju (a zaznaczalem by zalac by bylo jedynie 7l / pol bagnetu) przelali olej o ok 100-200 ml.

 

Jak by ktos potrzebowal, ponizej taki maly zestawik DIY do odsysania - ~3zl w aptece ;)

P5130028.jpg

 

Jesli chodzi o same auto. Udalo mi sie nakrecic spokojnie ponad 1kkm od malego remontu zawieszenia i moge przyznac, ze auto jezdzi zdecydowanie lepiej, a drgania sie napewno zmniejszyly. Niemniej, to wciaz nie jest super zwinne i bezposrednie auto - wciaz jest dosc gumowe i jest niesamowicie podsterowne w zakretach.

 

W najblizszym czasie planuje w sumie 3 rzeczy:

1) Naprawe podajnika pasa kierowcy - bo nie lapie pasa, a prasowanie nie pomoze raczej.

2) Wymiane oleju i miski w automacie - musze tylko ogarnac co dokladnie trzeba wymienic poza miska (widzialem, ze gdzieniegdzie do zestawow dodaja takie male tulejki)

3) Pozbyc sie obecnego wydechu z MG Motorsportu, bo nie jest do konca w moim klimacie, acz to dobry wydech. Jak ktos bylby zainteresowany wydechem ponizej (zdjetym po ok 9 miesiacach z auta) to chetnie sprzedam :)

http://i.imgur.com/I40CmVc.jpg

 

Na dalszym planie, ciagle zamierzam zrobic z tego auta, auto jezdzace przynajmniej tak dobrze jak M3 tylko, ze w dieslu ;)

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 394
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1) Naprawe podajnika pasa kierowcy - bo nie lapie pasa, a prasowanie nie pomoze raczej.

 

Masz juz jakis plan czy poprostu wymiana pasa na nowy? Bo mam podobny problem a prasowanie faktycznie nie zdało egzaminu :lol:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Naprawe podajnika pasa kierowcy - bo nie lapie pasa, a prasowanie nie pomoze raczej.

 

Masz juz jakis plan czy poprostu wymiana pasa na nowy? Bo mam podobny problem a prasowanie faktycznie nie zdało egzaminu :lol:

 

Wiesz co, widzialem jak ktos caly podajnik wymienial, a moj sie troszke ugina i pewnie dlatego nie zbiera pasa. Jak to nie pomoze to jeszcze przyprasuje i zobaczymy jakie efekty to przyniesie ;)

 

Ile $$$ za wydech i jakiej średnicy są końcówki?

 

Poszlo PW. Same koncowki 90 mm. IMO idealny rozmiar, wiekszy by sie obijal o zderzak.

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Minelo troszke czasu, czas na pierwszy z szeregu updateow samochodowych ktore nadejda w przeciagu miesiaca ;-)

Z uwagi, iz podjalem decyzje ze jednak zrobie z tego auta auto projektowe, zaczalem kompletowac rzeczy by moc sobie je serwisowac na wlasna reke. W koncu dobry podnosnik jest, jak i zestaw solidnych kobylek.

 

Niestety lata jazdy z przeswitem ok 6 cm sprawily, ze obecne 'jack pady' wygladaly tak:

I_8aLWWfXAziM3HiYMD7y4SPIXxKcJsMHoqoZylL50lyPz7K6p_9Tb0KLrWBh5EsGWeQ_IjPuJnVORw=w1920-h1200-rw-no

Jednogo pada brakuje bo znalazlem tylko ulamane mocowania pod autem.

 

Ponizej porownanie z nowymi padami:

UxG6QrBy_GiFhOqCu5DEiRMFPLDwhu_LXPlxtYPNHJwjzdM8fg9BdRaIRvaqPMvw1_ZMCYy-5hVYYEE=w1920-h1200-rw-no

 

By nie podniszczyc nowych padow jak auto bedzie stac na kobylkach, oraz zadbac o wlasne bezpieczenstwo jak bede pod autem, powycinalem sobie klocki z drewna by idealnie wchodzily w te wglebienie ;)

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minelo troszke czasu, czas na pierwszy z szeregu updateow samochodowych ktore nadejda w przeciagu miesiaca ;-)

Z uwagi, iz podjalem decyzje ze jednak zrobie z tego auta auto projektowe, zaczalem kompletowac rzeczy by moc sobie je serwisowac na wlasna reke. W koncu dobry podnosnik jest, jak i zestaw solidnych kobylek.

 

Niestety lata jazdy z przeswitem ok 6 cm sprawily, ze obecne 'jack pady' wygladaly tak:

I_8aLWWfXAziM3HiYMD7y4SPIXxKcJsMHoqoZylL50lyPz7K6p_9Tb0KLrWBh5EsGWeQ_IjPuJnVORw=w1920-h1200-rw-no

Jednogo pada brakuje bo znalazlem tylko ulamane mocowania pod autem.

 

Ponizej porownanie z nowymi padami:

UxG6QrBy_GiFhOqCu5DEiRMFPLDwhu_LXPlxtYPNHJwjzdM8fg9BdRaIRvaqPMvw1_ZMCYy-5hVYYEE=w1920-h1200-rw-no

 

By nie podniszczyc nowych padow jak auto bedzie stac na kobylkach, oraz zadbac o wlasne bezpieczenstwo jak bede pod autem, powycinalem sobie klocki z drewna by idealnie wchodzily w te wglebienie ;)

 

Fajny niewidoczny detal :) ile taki "klocek"?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś tak ważnego jak swoje życie powierzyłbym nieoryginalnym kobyłkom :)

 

Dlatego mam 6t porzadne kobylki + dodatkowe belki do zabezpieczenia.

 

To, że ten kawałek plastiku nie ma wybitego logo BMW, nie oznacza, że plastik będzie Ci sie giął w rękach i pękał w oczach, sam mam takie zamienniki, jeśli różnicy nie widać to po co przepłacać dwa razy.

 

Dokladnie, to nie jest z ASO, to odlew 1-1 z allegro. Z tego co pamietam po 2x zl chodzi. Patrzylem - mialem oem i zamiennik w rece i nie widze absolutnie roznicy poza logiem. Co do samego bezpieczenstwa - powycinalem sobie takie male klocki z swierkowej belki wchodzace w otwor na ktorych opra sie kobylki, bo podkladanie kobylek pod pady z tworzywa to zawsze zly pomysl. :)

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
WOW :shock: Mega będzie :D ile takie cacko ?

---------------------------------Moja galeria------------------------------------


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339720&p=2477504#p2477504 jest


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306494 [*] była

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzieki dzieki :) Dyfuzor kupiony w CA Technologies International w UK za +/- 400 funciakow. Zderzak wlasnie sie maluje.

 

tom3k90, oczywiscie ze przed, ale wszystko wpada w worek Pazdziernik ;)

 

Bo wiesz Grzeskowi sie czasem robi "mały" poślizg :lol:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzieki dzieki :) Dyfuzor kupiony w CA Technologies International w UK za +/- 400 funciakow. Zderzak wlasnie sie maluje.

 

tom3k90, oczywiscie ze przed, ale wszystko wpada w worek Pazdziernik ;)

 

Bo wiesz Grzeskowi sie czasem robi "mały" poślizg :lol:

 

Slizgamy sie od Sierpnia :D wiec jestesmy na koncowce poslizgu :mrgreen:

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak tom3k90 mialem okazje ostatnio sie pobujac nowa pseudo Mka - M235i.

 

pQho0ETPTsWJbf4wHD1tVsmQDd43dQWZLmO6bQGMoX_bUAA30c6M237o5vLOPmVysHf91Yo4V35IGrQ=w1920-h1080-rw-no

 

Pojechalem utwierdzic sie czy rzeczywiscie lepiej jest zmodzic obecne auto niz kupic nowe. I musze przyznac ze sie utwierdzilem :D Wybralem sobie 2 bo uwazalem ze bedzie najlzejsza i najbardziej 'sportowa'... ale waga powyzej poltora tony dawala o sobie dobitnie znac, a samo auto napewno nie bylo bardziej zwinne niz moje jeszcze nie pomodzone e92. In plus hamulce bo w przeciwienstwie do moich maja jakas modulacje.

 

Podobala mi sie kierownica

 

tRQvhH_HjEUyPSBwS6ebFeQMbefTIiR-GY5v7SKwCJ4Xn0dOwd9o9vhYDB2I7JifEk2AkwaD8J5WQ1I=w1920-h1080-rw-no

 

Glownie za poprawne manetki, mozliwosc wylaczenia tych glupich lampek, oraz wyswietlacz z np obrotami, temperatura itd. (niestety z tego co wiem nie idzie tego aktywowac w dieslu :( )

 

TL;DR - Utwierdzam sie by dalej powaznie modzic e92

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze nie tylko ja nie zaznałem efektu "wow" ;) Co do kierownicy to faktycznie jest super. Jak chcesz miec "prawidlowe" manetki to polecam kierownice z m3 lub z wersji LCI, ja u siebie zmienilem na m3 i manetki sa tak jak powinny ;) Co do 235 to tez sie nad nia zastanawialem ale jednak z racji tego ze wole wieksze auta to decyzja padla na 440 bo tylko to auto biore pod uwage jako next :) No moze ewentualnie nowa 3 ale to czas pokaze. Btw. ta 235 byla tez w xdrivie?

 

PS. Jesli chodzi o wrazenia dźwiękowe to przedstawiciel salonu powiedział, ze mimo iz wszystkie wersje maja wydechy performance to w 4 jest najlepiej ;) Moze dlatego ze to juz chyba inne silniki w 235i a 440i :mrgreen:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie brak 'wow' ;) Tak miala XDrive (jak ja nie chcialem xdrive) :P A potem odjezdzalem, to zdecydowanie mialem glosniejszy niz to co w rzeczonym M235i ;p Mi sie wydalo smieszne to pierdzenie ktore zamiast na wysokich obrotach slyszalem tylko jak lecial 1500 rpm ;D In plus skrzynia -> pilowalem w sporcie na biegu manualnie i nie zmieniala przelozenia. Zdaje mi sie ze moj ZF nie bedzie trzymal na redline tylko przerzuci.

 

Kierownica napewno wleci z M3, ale to kosmetyka - kosmetyka zajme sie jak auto bedzie juz jezdzilo blizej moich wyobrazen.

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie brak 'wow' ;) Tak miala XDrive (jak ja nie chcialem xdrive) :P A potem odjezdzalem, to zdecydowanie mialem glosniejszy niz to co w rzeczonym M235i ;p Mi sie wydalo smieszne to pierdzenie ktore zamiast na wysokich obrotach slyszalem tylko jak lecial 1500 rpm ;D In plus skrzynia -> pilowalem w sporcie na biegu manualnie i nie zmieniala przelozenia. Zdaje mi sie ze moj ZF nie bedzie trzymal na redline tylko przerzuci.

 

Kierownica napewno wleci z M3, ale to kosmetyka - kosmetyka zajme sie jak auto bedzie juz jezdzilo blizej moich wyobrazen.

 

Serio nie zmieniala przełożenia? Ja wlasnie to sprawdzalem i niestety w sport+ i manuala przebijala bieg wyżej :cry2: PS. ale mysle ze to juz w tych wersjach da sie jakos "zakodzic" OBY!

Co do wydechu to wlasnie tak slyszalem ze w pozostalych modelach szalu "nima" :P Ja z tego w 440i bylem pod wielkim wrazeniem przy redukcji czasami byl strzal, i na wysokich obrotach tez robil robote :twisted:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robil robote lepsza niz wyroby Grzesia ;] ?

 

Z przykrością musze stwierdzić, ze na bank jest lepszy dzwięk niz w moim, no ale diesel / benzyna nie ma co równać ;) Jednak juz na tle 435i ktore zrobil grzesiek dla Carbonerre Project wypada slabiej :norty:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.