Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Silnik przez ostatnie 10k kilometrów zeżarł mi nieco oleju, dzisiaj czujnik poinformował mnie, zebym dolał około litra.

 

Tu pojawia się minimalny problem: Zalany jest olej 5W30 (patrząc na plakietkę przypiętą do silnika), ale nie mam 100% pewności czy to syntetyk, czy coś innego, w dodatku nie wiem, czy mogę dolać oleju innej marki do tego już zalanego. Co mogę zrobić? Auto na 99% było serwisowane w ASO w sprawie oleju, więc jeśli się ktoś orientuje, to będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam serdecznie,

kotecek

Opublikowano
Jezeli auto z ASO to na 101% syntetyk:D jezeli chcesz troszke dolac to dolej to co masz na naklejce- nic sie nie stanie jak troszke dolejesz, ale jak juz przejechales 10k to sobie wymien na nowy i wtedy bedziesz wiedzial co masz w silniku :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Jezeli auto z ASO to na 101% syntetyk:D jezeli chcesz troszke dolac to dolej to co masz na naklejce- nic sie nie stanie jak troszke dolejesz, ale jak juz przejechales 10k to sobie wymien na nowy i wtedy bedziesz wiedzial co masz w silniku :)

 

w sumie masz racje, mam jeszcze do wymiany plyn hamulcowy. zadzwonilem do bylego wlasciciela i nie aso ale tez jakis konkretny serwis (pim krakow). lepiej sie nie bawie w strzelanie tylko wymienie. musze tylko wrocic z weekendu majowego do krakowa.

 

a czy orientujecie sie moze jaka bedzie cena wymiany oleju (koszt oleju + koszt wymiany) oraz koszt wymiany plynu hamulcowego (koszt plynu + koszt wymiany)? oczywiscie chodzi mi orientacyjnie. nie musi byc aso - z takimi pierdolami sie nie bede wybieral - milionerem nie jestem :D

Opublikowano
Jeżeli masz jechać na minimum oleju to już lepiej wlać to 5w-30. Nic sie nie stanie jak wlejesz troszke nawet lekko innego.... Jak bys wlal 10w-30(pol-syntetyk) to wtedy mogloby byc slabo, ale tak to ja bym sie raczej nie bał w sytuacji kryzysowej :) Wszystko zalezy gdzie bedziesz to robil i na jakim oleju :PMysle ze ok 300-400zl ze wszystkimi filtrami... Przynajmniej ja tyle płaciłem :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Jeżeli masz jechać na minimum oleju to już lepiej wlać to 5w-30. Nic sie nie stanie jak wlejesz troszke nawet lekko innego.... Jak bys wlal 10w-30(pol-syntetyk) to wtedy mogloby byc slabo, ale tak to ja bym sie raczej nie bał w sytuacji kryzysowej :) Wszystko zalezy gdzie bedziesz to robil i na jakim oleju :PMysle ze ok 300-400zl ze wszystkimi filtrami... Przynajmniej ja tyle płaciłem :)

 

aaa, ok, czyli 5w30 definiuje, że to syntetyk jest? w takim razie niczego sie nie boje i dolewam. balem sie zmieszania syntetyka z mineralnym itd. a to wiadomo jaki moze dac skutek. wtedy akurat bede mogl dociagnac te kilka dni do wyplaty (droga majowka hehe) i powymieniac wszystko.

 

jutro podskocze do jakiegos sklepu i postaram sie dorwac jakis 5w30 z wyzszej polki (czyt. nie cos pokroju oleju silnikowego marki tesco tylko jakis castrol albo mobil) i doleje z 250ml czyli na tyle zeby czujnik pokazywal stan ponad minimum i jednoczesnie zeby w razie czego nie zajechac silnika.

 

bardzo dziekuje za pomoc, zeszlo mi troche cisnienie, bo nie wiedzialem co moge z tym zrobic.

Opublikowano

Liczba przed W oznacza lepkosci itp... 0 i 5 to zazwyczaj syntetyk a 10 wzwyz to zazwyczaj pol syntetyk i syntetyk.

Polecam:https://youtu.be/uphzhJ799Dc

jezeli masz wystarczajaco oleju w silniku to jedz to mechanika i wymien olej na nowy, a jezeli nie to dolej troszke tego co na naklejce i miej nadzieje ze to faktycznie ten olej masz w silniku:D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy 5W30 to syntetyk.Możesz dolać taki każdego producenta.
Opublikowano
Jeżeli zaczyna brać Ci brać olej to rozważ zmianę klasy lub producenta. Przez 2 lata lałem Castrol EDGE 0W40 i było spoko. Niedawno zaczął brać i zmieniłem na 5W40 Motul 8100 i może wziął 100 ml a Castrola 1l.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli zaczyna brać Ci brać olej to rozważ zmianę klasy lub producenta.

To rozwiaze problem brania oleju czy tylko zniweluje jego skutek?

Re: [E81] 116i Dolanie oleju

przez matekboss » 11 Maj 2016 01:25

 

Jeżeli zaczyna brać Ci brać olej to rozważ zmianę klasy lub producenta. Przez 2 lata lałem Castrol EDGE 0W40 i było spoko. Niedawno zaczął brać i zmieniłem na 5W40 Motul 8100 i może wziął 100 ml a Castrola 1l.

A nie myslales o tym ze powodem brania oleju moze byc to ze jezdziles na 0W40?

Zmieniles na 5W40 czyli na gesciejszy przy zimnym silniku bo na cieplym nic sie nie zmienilo - oba maja 40...

Lepkosc oleju a gestosc to dwie rozne sprawy i nie musza trzymac sie razem...

Zamiana oleju to nie taka prosta sprawa bo nieprawidlowy dobor to bomba z opuznionym zaplonem..

Opublikowano
Powodem brania oleju u mnie jest prawdopodobnie przebieg bo mam już niespełna 200 tys., poza tym czasem robie krótkie odcinki po mieście a wtedy niedogrzany silnik lubi sobie wessać olej. Ten Castrol 0W40 lany był od nowości i ja też się tego trzymałem po zakupie ale już silnik nie ma tej szczelności co kiedyś, więc zmieniłem o oczko wyżej w gęstości. Różnica między 0W40, 5W30 i 5W40 jest nieduża w naszych warunkach bo nie występują jakieś ekstremalne temperatury. Podstawa to trzymać się wytycznych producenta. A z tym opóźnionym zapłonem to fakt ale pod warunkiem że zmienisz z syntetyku na półsyntetyk lub pójdziesz po taniości i kupisz gorszy olej np. bez LL-04.
Opublikowano
Mam 1000% pewności. Nie ma się co sugerować że ktoś ma taki sam silnik i mu nie bierze bo to zależy od wielu czynników. Zmieniłem z 0W40 na 5W40 i pobór oleju praktycznie znikł. Gdybym zmienił na półsyntetyk i dalej by brał no to już byłyby powody do niepokoju. Pół roku temu robiłem pomiar na hamowni u mojego kolegi i wypluło 142 KM więc gdyby było coś nie halo z silnikiem na pewno nie trzymałby mocy katalogowej.
Opublikowano

Z tym pol-syntetykiem to bym sibie odpuscil... Jak bierze olej to trzeba szukac problemu w silniku, a nie w oleju :D.

I masz racje z tym, ze nie ma co porownywac :). Kumpel mial tak w 320d e90 ze mu bralo duzo oleju, ale nic z tym nie robil. Padla mu turbina przy ok 120tys km i po wymianie turbiny juz nie bral oleju ;) tyle pamietam z tej historii- moze jakos ci to pomoze :D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Ale po co na siłe mam szukać problemu skoro wszystko z silnikiem jest ok. Po drugie pobór oleju w moim silniku był nieliniowy bo cały czas to kontrolowałem. Przez 5000 km nie wziął mi kropli a potem w trakcie tygodnia ubyła jedna kreska i znowu 5-6 tys nic nie weźmie a potem w przeciągu 200 km zassie trochę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczyn brania oleju moze byc kilka tego nie neguje ale z tego co wiem BMW zaleca olej 5W30 ktory tworzy wiekszy film olejowy niz 0W40 co ma znaczenie przy systemie Start-Stop...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.