Skocz do zawartości

Wtryski do m47n


migcool

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Proszę bardzo, może i innym się przyda.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tutaj w Twoim załączonym linku otrzymujemy szereg przydatnych informacji, natomiast samą Inpę pobiera się z linków zamieszczonych w notatniku w jednym z katalogów Twojej paczki.

 

Jeśli to nie problem, podam je tutaj:

 

Linki do pobrania INPA 10.0.2:

 

http://rapidshare.com/files/161948432/INPA.part1.rar

http://rapidshare.com/files/161948435/INPA.part2.rar

http://rapidshare.com/files/161951434/INPA.part3.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a podawaj gdzie chcesz, zapłaciłem za to 5 dych, może ktoś kiedyś jakieś piwo postawi :mrgreen:

 

Tak na serio, to jestem noga komputerowa i z tydzień walczyłem zanim ją uruchomiłem :mad2:

Także proszę mnie nie pytać co i jak trzeba zrobić żeby zainstalować :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam kilka pytań do demontażu i ponownego montażu wtryskiwaczy po regeneracji. Silnik M47N2 ale pewnie będzie podobnie:

 

1. Czym czyścić gniazdo wtryskiwacza po jego wyjęciu? Jakimś wyciorem drucianym, papierkiem ściernym? Co z resztakim brudu, domyślam się, ze wpadą do cylindra?

2. Czy przy montażu wtryskiwacza nie ma problemu z miedzianą podkładką na końcówce, nie zsuwa się na dół?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyczyszczenia gniazda, to ja mam przygotowaną specjalnie końcówkę do odkurzacza, kupiłem taką za 10zł, długa ssawka i gorącym nożem zwęziłem ją odcinając po długości jakieś 2cm, a powstałą dziurę dokładnie okleiłem taśmą izolacją, teraz taką końcówką można dostać się we wszelkie zakamarki :) To tylko do wyciągnięcia luźnych śmieci z gniazda, co z takimi, które się "trzymają" hmm nie wiem, może jakiś specjalne druciane narzędzie i jedną ręką trzymasz ssawką, a drugą delikatnie tam sobie drapiesz, nie powinno za dużo tego wpaść do cylindra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam kilka pytań do demontażu i ponownego montażu wtryskiwaczy po regeneracji. Silnik M47N2 ale pewnie będzie podobnie:

 

1. Czym czyścić gniazdo wtryskiwacza po jego wyjęciu? Jakimś wyciorem drucianym, papierkiem ściernym? Co z resztakim brudu, domyślam się, ze wpadą do cylindra?

2. Czy przy montażu wtryskiwacza nie ma problemu z miedzianą podkładką na końcówce, nie zsuwa się na dół?

 

Hej, ja zawsze najpierw używam sprężonego powietrza żeby wydmuchać wszystkie luźne dziadostwa, później psikam czymś w rodzaju WD40, czekam chwilkę i biorę długi śrubokręt, owijam go szmatką, wkładam w dziurkę :norty: i i czyszczę. Czynność z wd40 i szmatką na śrubokręcie powtarzam, aż będzie się dziurka błyszczała jak nowa. Lepiej tam niczym nie drapać, bo można dziurkę zadrapać i wtedy może przeciekać :mrgreen:

 

Brzmi to wszystko dwuznacznie, ale po takiej operacji wszyscy są zadowoleni :wink:

 

Podkładka siedzi dość ciasno i nie spadnie, nie martw się, a jeśli nawet, to nie wpadnie do cylindra.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Podlacze sie do tematu.

 

 

Wtrysk na 4 cylindrze byl rozwalony i mocno lal. Kupilem wtrysk boscha zgodny z numerem wtryskow ktore mam teraz. Wtrysk zamontowal mi mechanik, ale nie wiem czy cos kodowal (ima).

Nie jestem w stanie stwierdzic czy auto jedzie gorzej, bo raz mam wrazenie ze zamula i gorzej reaguje na pedal gazu, a czasami mysle ze jest lepiej niz przed wymiana. Pytanie mam tego typu: konieczne jest zakodowanie tego wtrysku? Mam auto po chipie i nie chcialbym stracic programu. Zmiana w inpie tego ima wplynie na program? Mam dde5 m47n 320d 2003 euro3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiś czas temu przerabiałem to kodowanie przez INPA. Robiłem na odpalonym aucie. Na bank nie zepsuje ci chipa. Tylko zwróć uwagę jak należy wpisać kod wtrysku. INPA daje podpowiedz. Z tego co pamiętam to np. ima1,ABCDEF dla pierwszego cylindra gdzie ABCDEF to kod IMA. Inaczej ci nie przyjmie. Ogólnie w pracy silnika różnicy nie zauważyłem, tylko korekty się poprawiły. Wtrysków nie wymieniałem tylko po wymianie uszczelki pod zaworami, mechanik pozamieniał mi kolejność wtrysków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to moze nawet nie trzeba u mnie to robic. Jeden wtrysk zostal tylko wyjety i w to miejsce wlozony nowy (wtrysk 4). Korekty inpa pokazuje prawidlowo. Rozumiem ze ewentualnie gdybym dodal ima w inpie, to ona sama poprosi o wklepanie ima dla 4 tylko? Bo jak po kolei wszystkie 4 bym mial podac to moze byc ciezko gdyz ich nie znam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

INPą zakodujesz wtryski bez problemu, to chyba jedyna rzecz jaką zakodujesz właśnie również inpą.

Jeśli tego nie zrobisz, to w najlepszym razie silnik może więcej palić, trochę kopcić, a w najgorszym możesz stopić tłok przez zbyt dużą dawkę paliwa, co nawet może prowadzić do wymiany silnika, a przynajmniej jego remontu.

Na wtrysku masz kilka oznaczeń, Ciebie interesuje numer składający się kombinacji 7 liter i cyfr. Z tego co pamiętam, wpisuje się 5 pierwszych.

W inpie wchodzisz w IMA => CHANGE IMA i już powinieneś mieć przykład jak zmienić kod. Sprawa prosta. Oczywiście wklepujesz tylko ten wtrysk, który Cię interesuje, możesz sprawdzić czy pozostałe masz wpisane prawidłowo, numery masz na wtryskach, w inpie jak wejdziesz właśnie w IMA, to tam będą zapisane numery wszystkich wtrysków.

Jeśli masz inpę bez tej opcji, to daj znać, podeślę Ci inpę z opcją zmiany kodów.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Inpą nie zakodujesz, tylko dis.

 

I tak tworzą się plotki. Zakodujesz i tak jak opisuje to ja i Krzysiek BMW Jabłonna. A jak wygląda wtrysk i ten kod masz na pierwszej stronie tego tematu. Zdjęcia podał kolega od plotek, maciek06 :) Ja bym spisał z wszystkich te kody i sprawdził. Trzeba zdjąć tylko plastikowe osłony. Tą główną żeby zobaczyć dwa pierwsze. Żeby zobaczyć 3 i 4 trzeba zdjąć ten tylni plastik, więc do odkręcenia filtr od klimy i jego koryto. Wówczas jest dostęp żeby spisać wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, może mój błąd. Ale inpa nie jest wiarygodnym źródłem dla mnie choćby dlatego, że pokazuje przypadkowe błędy. Których dis i inne softy nie znajduje. Ale mniejsza o to. W każdym razie u mnie w M57N nie było nigdzie możliwości zmiany IMA, owszem odczytuje ale nie da się nic zmodyfikować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie ten DIS jest strasznie wolny i mało czytelny, ale jak kiedyś będę miał więcej czasu, to zainstaluje go bez Virtualnej Maszyny to powinien chodzić szybciej oraz posiedzę nad nim. Żeby było wpisywanie IMA w INPA to chyba trzeba ją mieć w wersji minimum 5.02 oraz odpalić auto. Bo na wyłączonym nie da się wpisać, można tylko odczytać właśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ok, może mój błąd. Ale inpa nie jest wiarygodnym źródłem dla mnie choćby dlatego, że pokazuje przypadkowe błędy. Których dis i inne softy nie znajduje. Ale mniejsza o to. W każdym razie u mnie w M57N nie było nigdzie możliwości zmiany IMA, owszem odczytuje ale nie da się nic zmodyfikować.

 

Bo przy Twoim silniku nic się nie koduje :D

U Ciebie robi się tzw. reset i po wszystkim.

INPA oczywiście jest słaba, ale do odczytywania wartości w e46 wystarcza, dopiero jeśli coś chcesz zakodować itp. to inpą zakodujesz właśnie tylko wtryski, jeśli potrzebujesz więcej zabawy to DIS lub ISTA.

 

Dla mnie ten DIS jest strasznie wolny i mało czytelny, ale jak kiedyś będę miał więcej czasu, to zainstaluje go bez Virtualnej Maszyny to powinien chodzić szybciej oraz posiedzę nad nim. Żeby było wpisywanie IMA w INPA to chyba trzeba ją mieć w wersji minimum 5.02 oraz odpalić auto. Bo na wyłączonym nie da się wpisać, można tylko odczytać właśnie.

 

Kody zmienia się na wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie. Po zakodowaniu odpalasz po sprawie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Być może, ja już też nie pamiętam dokładnie. Nawymieniałem się tych wtrysków, ale z dwa lata temu. Możesz mieć rację. To już najmniejszy problem, jak tak nie wchodzi to go trzeba z drugiej strony :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dasz radę bez problemu, nie pamiętam tylko, czy nie będziesz musiał ściągać też obudowy filtra kabinowego, ale to też nie dużo roboty.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, panowie dziwna sprawa. Auto Euro3, a ma wtryski z euro4. To normalne? fabryczny numer: 7 789 661 ima starego: bziwaa

Nie mam dpf, auto z 2002 listopad 150km 2.0 ostatnie siedem vin: FY15228

 

 

Wygląda to tak. Pierwszy raz z inpą i test korekcji na postoju:

 

http://i10.photobucket.com/albums/a137/haxigi/INPA/8_zps29abc391.png

 

Do wymiany poszedł czwarty wtrysk.

 

Po wymianie tylko czwartego wtrysku, na postoju bez wprowadzenia IMA:

 

http://iv.pl/images/60002764137329905755.png

 

Przy próbie wprowadzenia IMA wyskoczył taki błąd;

 

http://i10.photobucket.com/albums/a137/haxigi/BMW/ima_zps171dfb6a.png

 

stare odczyty IMA:

 

http://i10.photobucket.com/albums/a137/haxigi/BMW/imastare_zps220839e1.png

 

po zmianie (jakoś przyjęło) odczyty :

 

http://i10.photobucket.com/albums/a137/haxigi/BMW/pozmianie_zpsca176d7f.png

 

 

Mam wrażenie, że jakby wartości się pogorszyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.