Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ori ICOM NEXT B zależnie od miejsca od 850zł do 1000 zł czyli ponad 200$

icom next C ori nie miałem okazji oglądać clone zawiera tylko diode Schottky'ego na pinie 14 KL30 jest to tylko przejściówka i płacić 130$ to lekka przesada

 

 

co masz na mysli piszac "zaleznie od miejsca" w sensie ze rozne aso moga miec rozne ceny?

 

skoro icom next C to tylko przejsciowka, to znaczy ze mozna skorzystac z takiej dostepnej na allegro za pare groszy? bo to raczej tez tylko przejsciowki do kabla kdcan.

oczywiście że są różne ceny i są dodatkowo firmy które sprzedają sprzęt do diagnostyki niekedy drożej niż w ASO :D

nie można skozystać bezpośrednio ponieważ sa inne piny

gdzieś opisałem icom C jak zrobić z tej przejściówki trzeba ją kupić tylko dla gniazda 20 pin

Ale w skrócie

obd2 16pin ---------------OBD 1 20 pin

1 kl15 ign ----------------> pin 16 IGN zapłon po kluczyku

pin 4 i 5 GND -------------> pin 19 GND masa

pin 7 K-line ---------------> pin 17 i 20 połączone razem

pin 8 K-line 2 --------------> pin 15 L-line

pin 16 +12V ----------------> pin 14 napięcie akumulatora +12V i tu opisana dioda musi byc schotkiego ponieważ ma niskie napięcie przewodzenia ok 0.3V

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja mam te przejsciowke z allegro i wyglada dosc solidnie. jakbys znalazl opis jak ja przerobic na icom C to bylbym bardzo wdzieczny.

 

czyli poptyac o ceny icom w roznych ASO? moga miec rozne ceny? obowiazuja na nie jakies znizki dla stalych klientow itp?

Opublikowano

Ja mam icom a next oraz icom b next .

Ale mam kolegę co używał icom A next z icom B clone i było wsio ok. Pracował na nim około 6 miesięcy i wszytko było ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam icom a next oraz icom b next .

Ale mam kolegę co używał icom A next z icom B clone i było wsio ok. Pracował na nim około 6 miesięcy i wszytko było ok.

Tak samo można powiedzieć że K-dcan dobrze programuje i icom nie potrzebny, ponieważ komuś, a nawet wielu osobom programowanie się udało

i nic się nie satało nawet sterowniki most .

Dla icom next A jest icom next B takie zasady jak ktoś chce ograniczyć ryzyko do minimum

Dla icom A1, A2 jest ICOM B od tego modelu proste jak kogoś nie stac na całość ori to lepiej niech kupi clone też będzie pewnie zadowolony

lepszą opcją jest mieć oba :D (jak by ori ICOM NEXT jednak zawiódł :cool2: )

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podpowiedzcie czy ICOM A1 klon będzie działał z każdą najnowszą ISTĄ i czy ma tu znaczenie firmware ICOMa?

Poleci ktoś sprzedawcę z Ali?

Jak się ma sprawa z cłem?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pin 1 to zapłon. Czyli 1,16 +12V, 4 masa.

5 to masa sygnałowa.

Możesz użyć starego gniazda obd2. A zasilacz kupisz za 20 zł.

 

 

czyli jak ostatecznie? + na pinie 1 i 16. masa na pinie 4 a na 5 juz nie? gniazda z kablami sa na allegro. musze poszukac tylko jakiegos zasilacza 12v.

 

zasilacz tego typu? http://allegro.pl/zasilacz-dekodera-cyfrowy-polsat-12v-2-3a-led-tasm-i7090863577.html te ok 2A wystarczy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podpowiedzcie czy ICOM A1 klon będzie działał z każdą najnowszą ISTĄ i czy ma tu znaczenie firmware ICOMa?

Poleci ktoś sprzedawcę z Ali?

Jak się ma sprawa z cłem?

A1 będzie działać z najnowszą wersja ista po aktualizacji oprogramowania do najnowszej potrzebne conajmniej

ICOM-Image-03-15-00 (140) lub najnowsze ICOM-Image-03-15-02

a w czym problem zaktualizować, swojego A1 juz ze 4 razy aktualizowałem oprogramowanie

 

Co do zasienia na stole to wystarczy

tylko pin 16 +12V

i zmostkowane pin 4 i 5 masa i wszystko działa ja nawet aktulizowałem tak z zasilacza 2A minimum i dobry aby prąd był stały

pin 1 nie potrzebny do niczego

Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź Din76 pozdrawiam!

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wroce jeszcze do tematu przejsciowki do gniazda 20pin. czy ktos bylby w stanie lopatologicnzie wytlumaczyc jak przerobic zwykla tania przejsciowke 20pin z allegro na przejsciowke typu icom C? na chlopski rozum to w ogole nie powinno wymagac zadnych przerobek... bo to tylko przejsciowka, ale z tego co zrozumialem sa roznice w pinach miedzy przejsciowka z allegro a icom C.

 

nie jestem w stanie sobie tego przerobic sam, ale moze znajde kogos kto by mi to ogarnal. musialbym miec tylko w miare precyzyjna instrukcje.

 

ktos to juz robil? ktos przerabial?

 

a moze ktos chce odsprzedac jakiegos klona icom C? zakup oryginalnej jest troche malo rozsadny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy kabel lan do icom to standardowy kabel czy ma jakis specyficzny rozklad przewodow we wtyczkach? Mozna go zastapic innym, krotszym?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A g... prawda icom next to gigabajt

LAN wymagany jest conajmniej kategori CAT 6 lub CAT 7 S/FTP czyli każda para izolpowana

komputer z kartą sieciową też gigabajt

wtyczki standardowe można sobie kótki do samochodu kupić np 3m przyznam się że mnie też denerwuje ten długi jak siedzę w samochodzie

plącze się pod nogami

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, jeśli pozwolicie dołączę się do tematu.

Jestem kompletnym laikiem (totalnym) ale myślę że nie pożrecie mnie na wejściu :)

Oczywiście przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na interesujący mnie temat.

Krótko opiszę swój przypadek: pomimo że się na tym nie znam, zastanawiam się nad zakupem oryginalnego ICOM NEXT którego chciał bym używać do programowania modułów ZFE i pomp ABS w motocyklach BMW z lat 2003 - 2010.

Motocykle w tych latach to zwykły CAN-bus.

Z tego co wyczytałem jest kilka wersji ICOM-ów, od A do NEXT, która generacja waszym zdaniem, była by dla mnie odpowiednia i sprawiła by mi najmniej kłopotu ? Oryginał czy może wystarczył by klon ?

Dodam tylko że nie interesują mnie auta i obiecuję że nigdy nie podłącze się z interfejsem do żadnego samochodu :)

 

Pozdrawiam

lamer66

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, jeśli pozwolicie dołączę się do tematu.

zastanawiam się nad zakupem oryginalnego ICOM NEXT którego chciał bym używać do programowania modułów ZFE i pomp ABS w motocyklach BMW z lat 2003 - 2010.

Motocykle w tych latach to zwykły CAN-bus.

Z tego co wyczytałem jest kilka wersji ICOM-ów, od A do NEXT, która generacja waszym zdaniem, była by dla mnie odpowiednia i sprawiła by mi najmniej kłopotu ? Oryginał czy może wystarczył by klon ?

Motory bmw z lat 2003 - 2010 to linia K icom to dobry pomysł (do motoru potrzebny jest Ci ICOM A i ICOM D )

ICOM A to główna jednostka najwazniejsza do niej podłączone sa pozostałe cześci ICOM B , ICOM C , ICOM D

ICOM B jest do samochodów wyposażonych w magistrale MOST (światłowodową ) i ICOM C jest dla old modeli samochodów bmw z okragłą wtyczką 20 pin przed 2000 roku

ICOM D jest dla motocyki ( jak modele do 2014 roku to każdy icom D jest w stanie wszystko zrobić )

ICOM wyszło trzy generacje

najstarsza ICOM A (oczywiście w pełnej game ICOM A, B C , D ) sklonowany w chinach 1 do 1 (według mnie najwyższej jakości PCB ale nie praktyczny w uzystkowaniu )

ICOM A2 ori , i tak samo chiński jesli sie trafi na dobry egempalz to warto kupić i juz nie sprzedawać

ICOM NEXT , nowa technologia oparta na architekturze ARM , karta sieciowa gigabajt przeznaczony do najnowszych modeli opartych na protkole DoIP (etchernet )

niestety miał wpadki na początku , była aktualizacja oprogramowania ale na 100% nie rozwiązała wszystkich problemów (mowa o ICOM B )

niestety nie wiem jak ori ICOM D ale pewnie na lini K nie powinno byc problemów

sam pomagałem programować K25 ista P z icom A2 clone i pracuje bardzo dobrze :cool2:

tak samo ista D , polecam , zwykły interfejs K-dcan mimo że też działa ale to zupełnie inna bajka , a jak juz chcesz programować sterowniki to obowiązkowo .

przypomianam że ISTA P na emulatorze ICOM (zwykły kdcan ) na lini K niszczy sterowniki a z icom nie ma problemów .

A tak ogólnie to nikt Ci tu nie broni podłączać samochodów , powiem że wiekszośc co do mnie przyjechała , na kodowanie , programowanie , dianostykę itp

ma oprogramowanie i swoje interfejsy , nie zawsze jest to kwestja sprzętu ale wiedzy co z niem zrobić i jak to zrobić :idea:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.