Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że pierw się szuka, a potem się pisze tematy, ale pisałem z telefonu w trakcie rozbierania auta. Więc kontynuuję:

 

Skończyliśmy na tym:

https://scr.hu/2ypg/n22qu

 

Po zmianie węża faktycznie układ był zapowietrzony. Do obiegu weszło 3 litry płynu. Grzeje się nadal, z tym że wolniej, o wiele wolniej. Dodatkowo zaczęło funkcjonować ogrzewanie, co według mnie oznacza, że pompa wody pracuje. Co jednak zauważyłem. Wąż od termostatu wychodzący w lewo, patrząc od strony chłodnicy, jest zimny. Czy to oznacza, że termostat nie otwiera jak należy? Temperatura dochodzi do 110 stopni po czym raz spada do 90, a raz rośnie do 115 kiedy to wyłączam już silnik, by go nie uszkodzić. Moje pytanie brzmi następująco - czy wąż łączący termostat z chłodnicą (lewy) powinien być ciepły chwile po osiągnięciu 90 stopni w obiegu? W czasie jazdy samochód dochodzi maksymalnie do 100 stopni, w czasie postoju przyrost temperatury wynosi 1st/30-50s, więc jeszcze nie tak źle (chyba).

Opublikowano

Napisz dokładnie jak, odpowietrzales układ. Krok po kroku.

 

Lewy wąż idący po skosie w dół robi się ciepły jak otwiera się termostat. Najpierw przy ok 94 robi się ciepły temp chwilę nie rośnie a przy 96 robi się gorący. Weź poprawkę +- 3st bo czujnik i termostaty nie działają idealnie co do stopnia.

 

To wszystko wyżej powinno się tak odbywać przy porządnie odpowietrzonym układzie

Opublikowano

Dobra wyjąłem termostat i zrobiłem test garnkowy. Wysuwa się nieznacznie podczas temperatury wrzenia. Tylko nie wiem czy prawidłowo.

 

 

http://scr.hu/2ypg/69tyd

O tak się wysunął. Dokładnie tyle co strzałki. Po wyjęciu od razu spadł. Termostat prawie taki sam jak u mnie

 

Układ odpowietrzałem na zagrzanym silniku przez odpowietrznik, następnie go zakręcałem, odkręcałem wlew do zbiorniczka i płyn uciekał w dół, dolewałem ciecz, grzałem auto i czynność powtarzałem dopóki wąż nie zrobił się twardy, a z odpowietrznika przestało lecieć powietrze i zaczęła płynąć woda.

Opublikowano

Źle.

Od powietrza się na zimnym. Masz pewnie źle odpowietrzone auto.

 

Włącz zapłon temp 32st, odkrec 2 odpowietrzniki całkiem, odkrec zbiornik i lej ile się da pod sam gwint płynu aż zacznie czysty płyn bez jakiegokolwiek powietrza i lej kilkanaście sek jeszcze. Zakrec odpowietrzniki, odessij płyn do stanu i dopiero sprawdź czy jest ok.

Opublikowano
Więc tak, przed szkołą miałem chwilkę czasu więc zaglądnąłem raz jeszcze. Nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć, ale obudowa termostatu była pęknięta. Wymieniłem i jestem na etapie odpowietrzania. Nie wiem tylko gdzie znajduje się drugi odpowietrznik. Mam na widoku tylko jeden, obok wlewu do zbiorniczka wyrównawczego. Objechałem dziś do szkoły (10km) i nie zauważyłem by wskazówka ruszyła się z połowy, co jednak nie oznacza finału, bo drugi wąż z chłodnicy (ten dłuższy) nadal jest zimny tak jakby termostat nie otwierał. Pytanie gdzie jest drugi odpowietrznik?
Opublikowano
Temat mam nadzieję rozwiązany. Wczoraj przejechałem trasę około 100km i temperatura wzrosła maksymalnie do 99 stopni. Termostat otwiera, obydwa węże są ciepłe. Układ się odpowietrzył. Co do odpowietrznika to mam tylko jeden, na obudowie termostatu też szukałem, ale mam wersję z krótszym króćcem bez odpowietrznika. Dziękuję za pomoc, myślę że już będzie dobrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli masz niewłaściwą obudowe termostatu.

Pochodzi z e36 .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.