Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Sa chyba jakies watki o swiecach ale chyba nie o moim sliniku n43.

Co najlepiej zalozyc? Czy wraz ze swiecami trzeba przy okazji jakies przewody, cewki czy nie koniecznie. Dodam ze byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela ok 3-4 lata temu. Przejachane na nich jakies 30.000 km.

Z gory dziekuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swiece NGK, sprawdz sobie na stronie jest tam dobor swiec do silnika. W tym silniku 40 tysiecy na swiecach to max. W N46 byly irydowe i wytrzymywaly 90 tys. a tutaj masz zwykle. Jak cewki ok to nie musisz nic wiecej wymieniac. Musisz miec dobry klucz bo dostep jest slaby, musi byc lamany. Sam troche z tym kombinowalem...
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na to, że 2 cylindry będą wymagały wymiany wtryskiwaczy (te gdzie świece są bardziej czarne). Nie masz problemu z pracą zimnego silnika (drgania, falowanie obrotów itp.)?
Opublikowano

Troche teraz sie doczytalem ze okopcenie moze byc przez zatkany filtr powietrza i zbyt bogata mieszanke. Byc moze kiedys ktos jezdzil na zatkanym potem wymienil ale swiece okopcone zostaly.

Przy 1000 obrotow sa drgania lekkie na zimnym (byly na starych swiecach-nie wiem jak bedzie na nowych) lekkie drgania poza tym ok.

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

Moglby ktos sie jeszcze wypowiedziec? Na temat wtryskiwaczy? Czy swiece ze zdjecia ktore wkleilem oznaczaja problem ze wtryskiwaczami?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

2 wtryski do wymiany lub - jeśli są z tego samego banku - podejrzana byłaby również sonda lambda więc warto sprawdzić trimy.

 

Ktoś kto wymyślił teorię o okopceniu przy zatkanym filtrze chyba nie wie od czego jest sonda lambda...

Druga rzecz - świece potrafią same się oczyścić, jeśli w silniku zostanie przywrócona 'równowaga' powietrzno-paliwowa. U mnie tak było po wymianie wtryskiwaczy.

 

A te lekkie drganie pewnie od vanosa - odłącz kostki elektrozaworów i odpal auto. Obstawiam, że silnik będzie pracował idealnie równo.

Opublikowano

Z tym ze tu nie ma Vanosa podobno bo jest bezposredni wtrysk. A drugie pytanie. Czy jesli samochod chodzi poza tymi drganiami dobrze to czy od razu trzeba robic wtryskiwacze??? A swiece w sumie okopcone byly trzy tylko w polowie a tobione zdjecie bylo na odwroconej koncowce jednej swiecy i dlatego jest biala na fotce. Jefna byla biala tak jak na zdjeciu.

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

Jeśli już chcesz wymieniać wtryskiwacze, to wymień wszystkie. I tak Cię nie ominie, bo masz auto z 2007. I najlepiej z tym nie czekaj, bo sobie katalizatory zatkasz.

 

Ja nie wiem skąd się ludziom wzięła ta teoria o braku vanosa w N43, to już nie pierwszy post gdzie taką bzdurę widzę... :duh:

Opublikowano

Czy to troche nie za szybko xa wczesnie na wymiane wtryskiwaczy??? Tak od razu? Nigdzie nie pisza ze okopcone swiece to wtryski...

A propo Vanos. Tu jest pojedynczy czy podwojny vanos?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

Opublikowano

U niektórych nawet 100k nie wytrzymały.

Wtryski i tak masz fabrycznie wadliwe. Z tego co wiem, to te z indeksami od 01 do 03 się sypią, a tym pewnie masz te 01.

Ja zmieniałem w tamtym roku i mam teraz z indeksem 11, a chyba już są 12.

 

Vanos podwójny.

Opublikowano

No ale jaka jest teraz podstawa do wymiany wtryskow? Zmienilem swiece. Samochod zwawszy i mniej pali...

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt Ci nie każe wymieniać natychmiast. Zasugerowałem, że czeka Cie to BYĆ MOŻE w niedalekiej przyszłości. Jak pisali koledzy zanim podejmiesz dalsze decyzje warto byłoby sprawdzić parametry pracy układu paliwowo - wydechowego. W moim silniku wtryskiwacze wytrzymały ok 70 tys, km. Domyślam się, że Twoje doświadczenie w tym zakresie tego silnika jest nieduże. Poczytaj wątki w tym forum o siniku N43, a będziesz miał większą wiedzę.
Opublikowano

Masz racje, nie mam doswiadczenia z tym silnikiem. A jak sprawdzic parametry pracy ukladu paliwowo wydechowego. Specjalistyczne oprogramowanie BMW?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz racje, nie mam doswiadczenia z tym silnikiem. A jak sprawdzic parametry pracy ukladu paliwowo wydechowego. Specjalistyczne oprogramowanie BMW?

 

Sent from my SM-A300FU using Tapatalk

 

Oprogramowanie to jedno, a umiejętność interpretacji parametrów to drugie. Pomocy radzę szukać raczej w warsztatach poza ASO, ale o specjalizacji BMW. Jeśli dotychczas nie masz to doradzam zakup odpowiedniego "kabelka" i zapoznanie się z INPA. Podstawowe parametry z jej pomocą da się odczytać, a problemem będzie właściwa ich interpretacja (wymaga znajomości niemieckiego i angielskiego).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.