Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem posiadaczem BMW E91 z silnikiem N46. Problem jest taki, że samochód bierze wielkie ilości oleju i dymi na biało podczas dodawania gazu na postoju i ruszania na światłach. Poza tym chodzi jak szwajcarski zegarek. Samochód nie dymi po dłuższym odpoczynku ani rano. Z tego co zdążyłem wyczytać na forum podejrzenia padają na uszczelniacze lub odme, być może pierścienie. Odmę sprawdziłem organoleptycznie wygląda okey, była dość czysta.

Podczas zdejmowania kolektora odkryliśmy w nim olej. Teraz moje pytania:

Skąd olej w kolektorze? Czy jest jakaś inna droga dostawania się oleju do kolektora niż odma?

Czy odma może być niesprawna z innego powodu niż zatkanie czy dziurawa membrana?

Co jest w tej drugiej części odmy, w tej w której nie ma gumowej membrany i sprężynki?

Czy gdyby były zapieczone pierscienie nie powinien kopcić cały czas?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworów. We wszystkich przypadkach opisywanych na forach dało to pozytywny efekt. A jaki jest przebieg samochodu?i co to znaczy "wielkie ilości oleju"?
Opublikowano

Przebieg 185000, na 99% poprawny, auto jest norweskie więc moge sprawdzić przebiegi z przeglądów. Wielkie ilości tzn więcej niż litr na 1000km. A może nawet około 2 litrów.

Odkręciłem korek oleju żeby sprawdzić co tam sie dzieje. Olej psika we wszystkich kierunkach, czy tak powinno być?

Ktoś mógłby wyjaśnić skąd w kolektorze dolotowym olej? Czytałem że winne mogą być pierscienie, ale czy uszczelniacze też?

Dodam jeszcze że samochód kupiłem kilka tygodni temu i na wstępie zrobiłem nim prawie 700km, sprzedawca i właściciel twierdzą że oleju nie brał, (uważam że kłamią i będę z nimi walczył).

Sorry że tak nudze ale żeby nie być za bardzo stratnym na tym samochodzie będę musiał go zwieść do Polski, więc wolę wiedzieć mniej więcej co i jak.

 

Aha, jeszcze jedno sprawdzaliśmy świece i są dość ładne i białe na końcach, jeżeli ma to znaczenie.

Opublikowano

Tu nie mam 100% pewności ale świece prawidłowo powinny być chyba okopcono na czarno?

 

Mam ten sam problem co Ty i chętnie posłuchach innych rozwiązań. Na razie ustawiam się na odmę i uszczelniacze.

 

Z tego co wyczytałem to takie zachowanie (biały dym) to właśnie typowo uszczelniacze.

 

Zobacz sobie w kompendium z mojego podpisu, jest tam filmik z zupełnie innego BMW (X5) gdzie zachowanie jest identyczne, i przyczyną były uszczelniacze.

Opublikowano
W mojej n52 jak sciagnalem duza dise (jest na spodzie kolektora), tez tam mialem olej, albo sa to pary oleju. One pochodza tylko i wylacznie kanalem odmy. W kazdym razie moj silnik wciąga 1 słupek na ok 2500km, wiec zuzycie szacuje 1l na 10-12tys km
Opublikowano
w tym siliku to napewno uszczelniacze jeszcze przy tym przebiegu i tak dlugo wytrzymaly ja juz robilem i teraz spokoj nawt olej nie znika a ijak bedziesz odme robil to sprawdz dobrze przewody bo tam tez jest wina ubuwajacego oleju najlepiej przedmuchac
Opublikowano
A nie znika plyn chlodniczy? Bo jak tak to pewno plyn idzie do komory spalania czyli przedmuchy na uszczelce pod glowica lub wogole peknieta glowica. Sprawdz tez czy nie ma oleju w plynie chlodniczym.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na początek wybaczcie że porzuciłem temat. Płyn chłodniczy na pewno jest ok, i w ogóle go nie ubywa. W tej chwili łatam wycieki które są na silniku, wczoraj załatałem podstawę filtra oleju. Dojrzałem też że jednak cieknie z pompy vacuum . Wymienie też uszczelke miski bo też jest zapocona. Zobaczymy ile wtedy zeżrę oleju. Jak dalej będzię brać olej to przeprowadzę dla was (a przedewszytkim dla własnej nie zaspokojonej ciekawości) eksperyment na własnym silniku z wykorzystaniem środków Liqui Molly ;) A uszczelniacze zrobi się później ;)

 

do senczyna69: Odmę już przetykałem była czyściutka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.