Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
moje pytanie brzmi nastepujaco. czesto w aucie czuje zapach paliwa niewiem co to moze byc jak jest cieplej to zapach jest mocniejszy prosze pomozcie z gory dziekuje
Opublikowano

yo!

Ta guma pod kolektorem często parcieje i tylko na zimnym silniku widac jak kapie PB koszty wymiany jak umiesz cos robic to 10 zł a jak nie to mechanik 50 zł :duh: :norty: :D

pozdro

Opublikowano
Mnie tez smierdzi - tylko na zimnym.

W którym miejscu jesli mozna zapytac dokładnie znajduje sie ten wąż ??

 

"Klasyka" u wiekowych Trójek.

Najbardziej podejrzane są krótkie odcinki przewodów elastycznych zasilających listwę wtryskiwaczy (po stronie kolektora dolotowego).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Miałem u siebie taki przypadek, że zaraz po zapaleniu auta kapała benzyna z silnika a jak auto pochodziło kilkanaście sekund, to przestawała kapać. Dość dziwny objaw, że ciekło tylko kilkanaście sekund i tylko po porannym odpaleniu auta, a okazało się, że był to właśnie waż gumowy doprowadzający paliwo do listwy.

Innym powodem zapachu benzyny z komory silnikowej może być węglowy pochłaniacz oparów paliwa (ta czarna walcowa puszka przy kolektorze ssącym). Mógł się urwać np. jeden króciec i opary paliwa zamiast być zasysane do silnika, wydostają sie na zewnątrz.

Opublikowano
Nie wiem czy w 316i filtr paliwa jest w komorze silnika, czy z tylu przy kole w kazdym badz razie u mnie w 320i byly luzne cybanty przy filtrze paliwa - dolny jak i gorny.
Opublikowano

ja jak kupilem autko to tez mialem taka sytuacje ale kretyn jakis spuszczal mi z auta benzyne tzn wyciagal wezykiem spod siedzenia.

Zdejmij tylnia kanape i popatrz czy masz wszystko podokrecane.

Zdejmim te metalowe zaslepki i popatrz czy weze od paliwa sa dobrze dokrecone do plywakow i czy sam plywak jest dobrze dokrecony.

pozdrawiam

Opublikowano

Wyjechałem dzis z garażu, zostawiłem na chwile włączone auto przed domem i zaglądnołem od dołu co tam sie dzieje, kilka kropli kapało z okolicy tego węża gumowego doprowadzającego paliwo do listwy.

Tak jak ktoś juz napisał, nie potrafie zrozumiec tego zjawiska, benzyne czuć tylko raz w ciągu dnia, podczas pierwszego zapalenia silnika, a i to nie zawsze. :duh:

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano

Nic nie wymyślisz, trzeba ten przewód sprawdzić. Nieszczelność występuje na odcinku listwa-rurka metalowa za rozrusznikiem. Tam jest też przewód powrotny od regulatora ciśnienia na listwie, więc oba warto sprawdzić. Dojście tam jest bardzo ciężkie. Ja rozkręcałem kolektor na pół ale nie wyciągałem rozrusznika. Dodatkowym utrudnieniem było zwulkanizowanie się przewodu gumowego z metalowym, tak, że musiałem wyciagać listwę wtryskową i te rurki metalowe za rozrusznika żeby wszystko wyczyścić. Rurki metalowe można wyciagnąć bez wykręcania rozrusznika, ale trzeba się nieźle nakombinowac.

Musisz zastosować dobre przewody odporne na paliwa i oleje z oplotem wewnętrznym i uważać żeby się jakieś zanieczyszczenie nie dostało do listwy, gdyż jest to już za filtrem i może zatkać wtryskiwacz.

Na czas wkładania rurek za rozrusznik końce zakleiłem taśmą izolacyjną.

Jeszcze jedna uwaga: nie włączaj przypadkiem zapłonu przy odpiętych przewodach paliwowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.