Skocz do zawartości

Dusi się i strzela lekko w dolot


Tomcio_e36

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie

Sporo przeszukałem na forum i w sumie podobnych problemów sporo ale dalej nie wiem od czego zacząc.Opiszę dokładnie:otóż wymieniłem dzisiaj łożysko oporowe sprzęgła,wiadomo była wyciągana skrzynia,odpinałem sondę.I teraz jest taki dziwny objaw ,samochód niby jedzie ale po mocniejszym dodaniu gazu np na piątym biegu z 90 km/h zaczyna dziwnie buczeć ale w sumie jeszcze przyspieszał.Zajechałem do pracy,chwile postał i poszedłem go przestawić a tu zonk-silnik po zapaleniu zaczął dziwnie klekotać(nie są to popychacze te niestety klekoczą już na co dzień,wkręca sie tylko do 5 tysi),trzęsie autem,po dodaniu gazu buczy i oddaje w dolot,strasznie trzepie i nie ma mocy.jak chwilę popracował to mu troszkę się uspokoiło.No i za chwilę wyszłem zapalić z powrotem i znowu to samo,trzesienie,spadek obrotów do około 700 może nawet trochę mniej ,a po nacisnięciu gazu a raczej pociągnięciu linki bo stałem już przed podniesioną maską całkowity brak reakcji tylko bulgotanie takie strzały w dolot i dopiero za chwilę delikatnie zaczął wyrównywać i reagować na gaz.Na szybko sprawdziłem przepływkę,wypięcie powoduje spadek znaczny,zafalowanie i wzrost oraz wyrównanie obrotów,ale jak kulały tak kuleją,wpięcie ponowne to samo- zafalowanie,spadek wzrost i wyrównanie,także przepływka chyba dobra.i teraz pytanie -czy to może być sonda?jak ją sprawdzić?mówie o sposobie domowym.A jeśli nie to co byście obstawiali?w sumie to boję się czy po pracy rano wrócę do domu.Jak macie jakieś rady co jeszce sprawdzić to podpowiedzcie.Ostatnio były też odpinane:komputer,silnik krokowy,bo musiałem się dostać do rozrusznika i chciałem wyciągnąć wiązkę.Proszę pomóżcie :modlitwa:

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przed odłączaniem sondy, silnika krokowego, komputera itd... odłączyłeś akumulator??? Jeśli nie to mogło nagromadzić się trochę błędów i autko głupieje. Jeśli nie masz dostępu do diagnostyki spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut może się zresetuje :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset kompa nic nie daje,do domu spokojnie dojechałem i w sumie na spokojnie sprawdziłem i objawy są dokładnie takie jak w poście Karolka,który odświeżyłem.Więc bardzo proszę o odpowiedź co wymieniać-sondę?i jeszcze jedno-które ze złącz diagnostycznych dostępnych na aalegro byście polecali i czy one naprawdę potrafią zczytywać usterki tak jak komputer w serwisie?
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz cos dalej ze sprzęgłem?.bo jak mówisz że klekocze to może coś jest z łożyskiem oporowym,lub z dociskiem i skrzynia nie jest dobrze wysprzęglona i silnik dostaje wibracji od złej współpracy docisku i łożyska :roll:
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość tanich interfejsów na Allegro pracuje z programem CARSOFT. Faktem jest że czytają błędy lecz mały mankament to taki że nie interpretują błędu tylko podają kod który trzeba potem odczytać. I tu zaczynają się schody bo chyba żaden ze sprzedających nie dołącza takich tabelek a jeśli już to nie do wszystkich systemów i w większości do najstarszych komputerów (sterowników).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie wybaczcie że się nie odzywałem przez kilka dni ale mnie nie było.Bunia zrobiła troszkę kilometrów i w sumie jest ok ,problem istnieje tylko po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu jak jeszcze jest ciepłe.Zaczyna wtedy trząść,i nie chce wejść na obroty.Doraźne rozwiązanie problemu to dodanie powolutku gazu aż przekroczy cztery tysiące obrotów i potem można jechać i 500 km i nic się nie dzieje do następnego zgaszenie i odpalenia auta.Wtedy trzeba znowu przegazować powyżej 4 tys. i znowu jest ok.więc co myślicie to zawieszająca się sonda-spalanie całkiem ok,bierze na trzasie około 8 litrów w mieście w sumie koło 10 więc też ,przedtem też tak brała.Kurcze nie chciałbym wymienić pól auta i dowiedzieć się na koniec że to nie to .Tak jak pisałem znalazłem że identyczny problem miał kolega Karolek i nie odpisuje co było powodem.W sumie to jest jedyny minus tego forum ,ktoś zakłada wątek ,dostaje kupę rad i już nie opisuje co byłon powodem .A napewno niejednemu by to pomogło.Ale i tak wszystkim serdeczne dzięki za rady.I obiecuję że jak problem rozwiążę to się podzielę co było powodem
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to rozgrzej silnik odlacz sonde i odpal go, powinien chodzic normalnie, jesli to wina sondy. albo reset kompa moze.... chociaz nie wiem czy to cos pomoze! ale sprobuj odlaczyc ta sonde, bedziesz mial pewnosc czy to czy nie! na moje oko to wlasnie sonda jest powodem, mialem tak u siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.