Skocz do zawartości

[E92 325i] Padnięta pompa czy sterownik?


barons900

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki mały problem. Jakiś dłuższy czas temu wyświetliło mi błąd ABS, i wszystkich kontroli jazdy. Byłem w serwisie (nieautoryzowany) i po przebadaniu samochodu zdiagnozowano padniętą pompę ABS.

Tylko teraz, gdy pierwszy raz zapaliły mi się kontroli to było z rok temu i wtedy po zgaszeniu silnika, zniknęły na 3 miesiące.

Tak raz na jakiś czas pojawiały się na jeden kurs w jedną stronę, a później znikały.

Ostatnio jednak wyświetliły się, i praktycznie w ogóle nie znikają.

Czyli jak użyje auta dziennie z 3 razy, to 2 razy wyskakuje komunikat ABS/Kontrola trakcji/hamulec

 

I teraz mam pytanie do osób, które mają o tym pojęcie.

 

1. Czy padnięta jest na pewno pompa Abs czy może wystarczy zregenerować sterownik?

(Dodam, że jak znikają komunikaty to wszystko działa bardzo dobrze, kontrola i absy zachowują swoje standardowe cechy zapobiegawcze. A jak wyskakują błędy to wszystko odłącza)

 

2. Czy jeśli to padnięta pompa, to gdzie ona się znajduje?

 

Silnik 2.5i, 2006 N52N E92

 

UWAGA! Dla osób z większą wiedzą niż moja :)

Nie mam super obszernej wiedzy o samochodach. Tyle co wiem, to tylko z tego co sam się domyśliłem lub gdzieś wyczytałem.

Czytałem trochę informacji o swoim silniku ale niestety nie jestem w stanie stwierdzić, która jest wiarygodna.

Za wszystkie błędy przepraszam ale ciągle się uczę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

otwórz maskę i popatrz po lewej stronie, idą stalowe metalowe przewody hamulcowe od podszybia, po puklu pod zborniczkiem na płyn chłodniczy i wchodzą do pompy ABSu, trudno nie zauważyć...

Widać na foto:

https://www.google.pl/search?q=bmw+e90+n52+silnik&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjbnuOR0Y3LAhUBXg8KHTf9DesQ_AUIBygB&biw=1600&bih=763#imgrc=oESLb2NEHNxVsM%3A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz bledy komputerem. Czasami przy złej geometrii kół wywala te trzy kontrolki. Moze to byc tez wina czujnika konta skretu, lub tak jak u mnie ( błędy 5DF0 i5DF1) pompa abs a dokladniej sterownik. Dalem cala pompe do regeneracji i po problemie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki ktory zajmuje sie naprawa sterownikow pomp, skrzyn biegow i komputerow ECU. Czyli taki ktory tylko tym sie zajmuje. Na google mozna znalezc pare firm w polsce ktore sie tym zajmuja. Ja mieszkam w UK i nie daleko mnie jest firma Ecutesting. Gdy szukalem rozwiazania mojego problemu na roznych forach to wyczytalem ze nawet wiele osob z USA wysylalo do nich swoje pompy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.