Skocz do zawartości

[320D] Czyszczenie zaworków turbo i EGR - Fail


juniormater

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór, dziś postanowiłem wyjąc oba zaworki i wyczyścić je, jednak wszystkie tematy, które widziałem to fotostory wygasło więc nie wiem czy dobrze czy źle robiłem otwierając /ściągając ten filterek/sitko , w zaworku od egr było czyste no i zeszło w miarę ładnie, jednak od turbo już było porządnie zapchane no więc chciałem i je podważyć no ale efekt taki jak na zdjęciach. Teraz takie pytanie czy w ogóle było potrzebne zdejmowanie tego sitka/filterka czy wręcz "uśmierciłem zawór" szedłem tokiem rozumowania, że wyczyszczę z jednej i drugiej strony a potem przykleje filterek/sitko z powrotem, proszę o szybką odpowiedź, trzecia sprawa to czy da radę kupić to samo sitko jeżeli nie uśmierciłem zaworu czy jeżeli zepsułem to jedynie kupno używek wchodzi w grę i czy przy tym, którego nie zepsułem jeżeli przykleję to będzie sprawny ?

 

1.http://s10.ifotos.pl/img/201602122_seenrsa.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/201602122_seenrsa.jpg

 

2.http://s10.ifotos.pl/img/201602122_seenran.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/201602122_seenran.jpg

 

3.http://s10.ifotos.pl/img/201602122_seenrqe.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/201602122_seenrqe.jpg

 

4.http://s10.ifotos.pl/img/201602122_seenxpp.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/201602122_seenxpp.jpg

 

5/http://s2.ifotos.pl/img/201602122_seenxps.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/201602122_seenxps.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do wymiany, polecam nowy, bo trudno żeby kilkunastoletni przetwornik ciśnienia był w pełni sprawny. Ostrzegam przed nowymi "pierburga" z allegro za 150-170 zł, w hurtowni oryginał jest sporo droższy i dopiero wtedy jest pewność, że odpowiednio steruje turbiną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W aso zapłacisz za pudełko bmw, bo w środku będzie pierburg, ja kupiłem w hurtowni motoryzacyjnej. Te z allegro muszą być podróbką, bo kosztują mniej niż 50% oryginalnego pierburga.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będe zakładał nowego tematu wiec zapytam tutaj.

Po testach jezdnych poprawa jest niewiarygodna lecz ładowanie turbo jest przerywane/ucinane na sekunde dwie i znów łapie szczególnie na piątym biegu.

Ciągnie ciągnie nagle wyłącza zaraz znowu załącza, pociągnie kila metrów i znów rozłącza. Podaje nawet filmik i widać to na ekonomizerze, gdy rozłącza to się cofa, gaz jest cały czas w podłogę.

Czy to objawy zdechniętej przepływki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odłącz przepływomierz i przejedź się. Potrzebny jest komp z inpa, podasz błędy, zrobisz live data i powinno się rozjaśnić. Może kolega yoshimura01 coś podpowie, bo jest bardziej obcykany w m47.

 

edit: w sumie to nie powiedziałeś jaki masz silnik..136 czy 150km? Jak 150 km to zdecydowanie nie jedzie..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź.

Panowie wóz jest 136 km 98r.

Jeżeli chodzi o dane z kompa, live, inpe itd na tę chwilę nie mam możliwości tego podpiąć ani zrobić gdyż nie jestem w posiadaniu kabelka ani nie mam nikogo znajomego z tym.

Jutro przed pracą odepnę przepływkę zobaczę czy jest jakaś zmiana. Dziękuje Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj wyczyściłem zawór EGR w innym swoim aucie pianką do czyszczenia kominków. Kilka minut i wszystko czyste do gołego aluminium , dodatkowo idealnie szczelne. Polecam, auto jak nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witajcie

 

W moim E46 320d 150km spadła moc i dymił na czarno (szczególnie przy mocnym depnięciu). Po zdjęciu osłony silnika okazało się, że jest dziurawa rura elastyczna od intercoolera. Przy okazji sprawdziłem zawór EGR... Upierdzielony tragicznie.

 

Rura elastyczna od intercoolera wymieniona, EGR wyczyszczony. Moc powróciła, nie kopci na czarno - wszystko git.

 

Jednak jak się okazało na drugi dzień nie wszystko... :(

 

Wyskakuje check engine - jadę na kompa.

 

Błędy, które wyskoczyły:

- błąd egr

- błąd sterownika świec żarowych

- wszystkie świece

 

Błędy wykasowane - w kółko pojawia się tylko błąd sterownika świec żarowych (nr 4203). Ale nie wyświetla się już check engine.

 

Myślę sobie: spoko, wymienię na dniach i będzię git.

 

Dzisiaj znowu zapalił się check engine - jadę na kompa i znowu te same wszystkie błędy.

 

Pytanie do Was, moi Drodzy:

 

czy EGR do wymiany? Bo to, że sterownik świec to wiadomo.

 

 

Pozdrawiam

 

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byc moze egr jest uszkodzony mechanicznie, membrana czy cos

moze byc sytuacja ze tłoczek nie potrafi utrzymać pozycji zamknietej przy mocniejszym przyspieszaniu

 

wtedy mimo to spaliny wlatują do kolektora, nastepuje zmiana skladu mieszanki i komp wali błędem

proponuje kupic uzywany egr i przemontować, oczywiscie wczesniej ustami czy strzykawką sprawdzic czy chodzi tłoczek (ustami trzeba duzo zassac ale da się :wink: )

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Próbowałem ustami - nic nie drgnie.

 

Próbowałem tłoczek popchnąć mechanicznie. Musiałem przyłożyć naprawdę dużo siły żeby go otworzyć. Śrubokręt w dwie ręce żeby otworzyć.

Nie chodził jak tu

Edytowane przez kapcun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ktorym momencie filmu on go rusza ? bo na szybko przegladam ale widze ze tylko go czysci

 

ustami na raz nie ruszy, trzeba kilka razy zasysać i językiem blokowac, pozniej znowu zassanie, łatwiej strzykawką z kawałkiem wezyka ;) albo urzadzeniem ktore potrafi symulować podcisnienie (zapomnialem nazwy),

na siłe nie powinno sie ruszac tłoczka, wlasnie w ten sposob mozna uszkodzić egr

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ktorym momencie filmu on go rusza ? bo na szybko przegladam ale widze ze tylko go czysci

 

Filmik trwa 7 sek - może przełączył się już na następny.

 

Robiłem na siłę, czyli pewno go zepsułem... Fuck.

 

W każdym bądź razie dzięki za odpowiedzi.

 

Jeszcze jedno: Check engine wywala przez sterownik świec czy egr?

 

Ps. Czy to prawda, że lepiej naprawiać sterownik świec żarowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik swiec nie wywala checka, przynajmniej nie slyszałem o takim przypadku

 

jedni mowia naprawiac inni wolą kupic nowy, biorąc pod uwage jego kontrukcję to lepiej naprawić

nie wiadomo natomiast jak są produkowane aktualnie sprzedawane sterowniki, czy słabe druciki zostały wzmocnione i pod wplywem drgań nie padają

 

odnosnie filmu to nie wiadomo jakiej sily uzywa do jego ruszenia, generalnie do tego ejst potrzebna duza siła nacisku lub podcisnienie i sprawny mechanizm w grzybku egr

jesli jest uszkodzony to moze on nie pracować własciwie, uzywane zawory sa raczej bardzo tanie, moze warto podjechac na szrot i takowy zakupic, uprzednio sprawdzajac jego pracę (najszybciej ustami zasysac kilka razy, pomagajac sobie językiem ;) )

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobnie w swojej e46 320 d. Tylko, że padła mi turbina i czujnik ciśnienia doładowania. Objawy były podobne. Wymieniłem turbinę, oczyściłem cały EGR i dalej miałem utratę mocy. W INPIe wyskakiwał mi błąd EGR oraz 2 świec żarowych. Też po resecie komputera znikały mi te błędy (dalej były tylko te w związku ze świecami). Chek engine mi nie wyskakiwał jednakże. Jednak po przejechaniu kilku kilometrów wracały mi błędy odnośnie EGR i ciśnienia doładowania. Okazało się, że mam uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zmieniłem, zresetowałem błędy i nie ma już żadnego. Tylko dziwne, co w związku z błędami EGR mają świece? :shock: Zrzuty z INPY by pomogły.
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc wróciła na szczęście. Nie kopci już również. Winna była dziurawa rura dolotowa.

 

Błąd świec zapewne wyskakuję przez uszkodzony sterownik świec żarowych.

 

 

Edit. Jedno mnie zastanawia. Dlaczego po wykasowaniu błędu check engine gaśnie. Jeżdżę całe popołudnie i wieczór, wszystko ok, a rano zapala się ponownie. Macie jakiś pomysł? Zimny silnik czy co?

 

 

Edit 2. Dzisiaj check engine się nie zapalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.