Skocz do zawartości

Nowa seria 5 G30


samson11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Mi 520d w mieście pali 10 litrów, 650xi 15 litrów. I co teraz???

 

Współczuję takiej jazdy żeby 650i paliło w mieście tyle co moje 330i.... No nic jeden lubi przemieszczać się sprawnie, inny zgodnie z obowiązującym nakazem 50km/h w dzień :) 8 cylindrów vs 4 cylindry, około 1,5 tony vs 2 tony.

Wszystko kwestia stylu jazdy podałem przykład tych samych warunków podobnych styli i tego samego auta.

Jeżdżąc nawet w Eco pro w mieście nie jest możliwe zejść poniżej 10-11litrow w benzynie a w dieslu bez problemu 7.

 

 

Nie zasmiecam więcej wątku bo to nie temat G30.

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musiałeś mnie obrażać, ale spoko, ja wiem po co kupiłem v8 ;-)

Temat jest o g30 gdzie kolega pisze o wyższości 530d nad 540i... każdy ma inny gust, do wszystkiego się można przyzwyczaić, ale jak już jako daily car jeżdżę 650 to jak wsiadłem do 520d na jeden dzień, bo rejestracje nowe odbierałem i miałem auto uziemnione, to mnie głowa rozbolała od tego dźwięku traktora, przyspieszenie jak na miasto Ok, ale fala reszta...

 

Przechodząc do meritum, rozmawiamy o nowych autach za prawie 350-450 tysięcy bo tyle z dodatkami kosztuje 530d/540i jak ktoś przy tej kwocie chce wyliczać ze mu spali kilka litrów mniej to gratuluje podejścia do życia - jak chcemy przyoszcsedzic to idziemy po suberba

 

Przy jakimś e39 czy e60 gdzie ceny oscylują w granicach 20-100k to spalanie jest ważne, ale przy nowym g30? To albo wersja budżetowa 520d albo idziemy po bandzie i bierzemy to na co mamy ochotę czyli 540i/550i oszczędzanie na dieslu 530d, to jak jechać do 5 gwiazdowego hotelu i robienie tostów w pokoju, bo oszczędzamy na restauracji ;-)

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak jechać do 5 gwiazdowego hotelu i robienie tostów w pokoju, bo oszczędzamy na restauracji ;-)

Też to tak zawsze widziałem.

 

Nie wydaje mi się. Przykład bmw 325d znajomego głównie miasto dynamiczna jazda klima około 10-11litriw 224ps. Moja 330i 252ps takie same warunki spalanie 15-16.jezeli to minimalne różnice to spoko :cool2:

15-16 to pali moje M2 przy dynamicznej jeździe w poślizgach. M135i paliło 13-14. A mówimy tu o przepaści jeśli chodzi o moc w stosunku do 325d. Nie wiem jak źle trzeba jeździć, żeby przy 2.0 osiągnąć powyżej 15. Chyba, że to po prostu tak beznadziejny efekt downsizingu że pali więcej niż 3.0 :D :D :D

 

A wracając do sedna - wg autocentrum F30 328i średnio 9.2, porównywalne mocą 330d - 8.2 (realne spalanie, nie katalog).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko katalog Sławomir , nijak mający się do rzeczywistości.

 

Nie mam porównania do F30 , ale mogę Ci porównać do mojej poprzedniej e92 330d .

 

E92 330d miasto max 12 litrów . F30 328i miasto przy zabawie 18 litrów . Z trasy , 330d przy 200 ( starsza skrzynia 6HP) 8l , 328 przy 200 ponad 14 l.

Też ciężko mi uwierzyć , że 3 litry czy to 335i , czy M2 spali więcej niż to 328 . Także różnice są spore pod dużym obciążeniem, przy stałej prędkości 140 km/h na tempomacie 328i spala nieco ponad 7 l /100 km - wniosek nie duża rozbieżność do diesla przy małym obciążeniu . Najbardziej irytuje zasięg i konieczność częstego tankowania. 530d dla kogoś kto jeździ długie trasy i nie chce często tankować IMO lepszy wybór od 540 i , 5 nigdy nie będzie sportowym samochodem , stąd w mojej opinii lepszy duży zasięg niż dzwięk benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie musiałeś mnie obrażać, ale spoko, ja wiem po co kupiłem v8 ;-)

Temat jest o g30 gdzie kolega pisze o wyższości 530d nad 540i... każdy ma inny gust, do wszystkiego się można przyzwyczaić, ale jak już jako daily car jeżdżę 650 to jak wsiadłem do 520d na jeden dzień, bo rejestracje nowe odbierałem i miałem auto uziemnione, to mnie głowa rozbolała od tego dźwięku traktora, przyspieszenie jak na miasto Ok, ale fala reszta...

 

Nie mam i nie miałem zamiaru nikogo obrażać.....

:shock:

Po prostu pisze ile pali w rzeczywistości a nie w tabelach.

Być może jak napisał Sławek to efekt downsizingu.... 4 cylindry przy szybkiej jeździe są u kresu wytrzymałości :mad2: bo to tylko 4 Gary i 252ps.... Dlatego te silniki w niektórych przypadkach wytrzymują mniej niż 100 czy nawet 80k bez grubej naprawy... Cóż wszystko wina akcyzy i pseudo ekologii...

Sam chciałbym miec 6 lub 8 garow ale z pustego i Salomon nie naleje. Pozdrawia.

PS gratuluję dźwięku v8 pod maską!! :)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wehyr, coś robisz mocno źle, albo masz nogę z ołowiu i lecisz zero-jedynkowo.

30i to niby ulepszony, mniej spalający 28i (czyli n20, którą sam mam).

Moja jest podżyłowana na większe osiągi niż 30i, a pali średnio (z całego przebiegu z kompa) 9.3

 

W mieście 11-12 przy pałowaniu, w spokojnej jeździe zrobi 9.

 

15l to bierze powyżej 200km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zależy co nazywasz pałowaniem :D .

Ja tak jak pisałem podaję spalanie przy najgorszych możliwych przebiegać. Krótkie trasy do 5 km. Nie paluje nierozgrzanego silnika ogólnie nie jeżdżę z pedałem w podłodze tylko po prostu dynamicznie. Średnia z miasta mam 12,9. Jeżdżąc na rozgrzanym w sporcie było powyżej 15.na trasie jest to ekonomiczny silnik i przy 120-160spalil mi niecałe 8 co jest Oki. Niby b48 powinno być bardziej ekonomiczne niż n20 ale nie wiem jak to w praktyce.... Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do sedna - wg autocentrum F30 328i średnio 9.2, porównywalne mocą 330d - 8.2 (realne spalanie, nie katalog).

 

Ale to tylko katalog Sławomir , nijak mający się do rzeczywistości.

 

LOL :lol: :lol: :lol:

 

Nie ma to jak typowa rozmowa o tym kto ma racje, zamiast o tym jakie są fakty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wehyr, coś robisz mocno źle, albo masz nogę z ołowiu i lecisz zero-jedynkowo.

30i to niby ulepszony, mniej spalający 28i (czyli n20, którą sam mam).

Moja jest podżyłowana na większe osiągi niż 30i, a pali średnio (z całego przebiegu z kompa) 9.3

 

W mieście 11-12 przy pałowaniu, w spokojnej jeździe zrobi 9.

 

15l to bierze powyżej 200km/h

 

Kolega powinien pożyczyć na tydzień auto i wtedy by było miarodajne żyzycie przy takich samych odcinkach i stylach jazdy

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład bmw 325d znajomego głównie miasto dynamiczna jazda klima około 10-11litriw 224ps. Moja 330i 252ps takie same warunki spalanie 15-16.jezeli to minimalne różnice to spoko :cool2:

Oczywiste, że każdy jeździ inaczej, ale 15 to właśnie extremum dla tego silnika.

Jak wehyr dodał założenia, że odcinek do 5km to wtedy ok, ale z pierwszego posta można było zrozumieć, że średnio 15 mu pali w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jest kwestią mega indywidualną.

Np. jeep grand cherokee 3.0D mojego ojca. Wsiadam i na kompie przy tych samych trasach jego spalanie z ostatnich dni to 9,8l, a ja ni chuchu nie zejdę niżej niż 11.

 

Ale wracając do tematu, ciekawe ile będzie paliło mi m550i :twisted: jak miałem jazdę testową to nie zszedłem z 20 :lol: :lol:

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiste, że każdy jeździ inaczej, ale 15 to właśnie extremum dla tego silnika.

Jak wehyr dodał założenia, że odcinek do 5km to wtedy ok, ale z pierwszego posta można było zrozumieć, że średnio 15 mu pali w mieście.

 

 

Sorry jeżeli wprowadziłem w błąd....

To odcinek do 5 km na nierozgrzanym silniku.

Dzus zerknąłem spalanie samo miasto klima Comfort tryb płynna dość szybka jazda średnia 13,7.

Zrobikem dopiero 6200km w pół roku lol i trasy z tego 2000km i średnia 11,8.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale wracając do tematu, ciekawe ile będzie paliło mi m550i :twisted: jak miałem jazdę testową to nie zszedłem z 20 :lol: :lol:

 

Kolego pewnie ze 20 w mieście :) ale czy to problem.

Jakby mnie było stać np jak Sławka na każde auto że stajni bmw yo pisałem że bym brał 550i czekam z niecierpliwością na relacje i galerie oraz dźwięk silnika!!

Kiedy odbierasz?? Na pewno będzie banan na twarzy!! :mrgreen:

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie 4 lata jeździłem F10 530D więc chyba będę irytował się zasięgiem... :cry2:

 

Odbieram w przyszłym tygodniu!! Wjedzie galeria i pełna relacja! :8) :twisted:

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tyle razy było pisane że masaż w G30 to jest coś zupełnie innego niż w F10, teraz jest jak w dobrym salonie spa, masaż pleców i dupy, w F10 to nawet masażem nie można było tego nazwać. Teraz w bmw masaż jest jeden z lepszych jak nie najlepszy w samochodach, no może audi ma ciut lepszy masaż a reszta marek się chowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Czy ktoś może ma jakiś dostęp do lepszego info z BMW ?

Jeździłem ostatnio 530e i napalony jak dziecko wychodziłem z tego autka. Pytając się sprzedawcy czy jest dostępny z napędem na cztery koła odpowiedział, że nie i nie będzie .

 

Trochę poszperałem w necie i jest 530eX , choćby na realoem.com można znaleźć części do tego modelu.

Może ktoś wie czy takie coś będzie dostępne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XDrive możesz sobie darować przy tej mocy :)

Nie zgodzę się. Mam 330e i jest problem z trakcją poprzez dosyć... hmm... może nie tyle brutalne, co mało wyrafinowane wsparcie silnika elektrycznego. Niestety, na mokrym przy dynamiczniejszej zmianie pasa lub przy nawet umiarkowanym wciśnięciu gazu na łuku, tył na 99% bujnie. I nie mówię tu o celowym zerwaniu trakcji, które nawet na suchym można bez problemu osiągnąć praktycznie na żądanie.

 

Sorry jeżeli wprowadziłem w błąd....

To odcinek do 5 km na nierozgrzanym silniku.

Dzus zerknąłem spalanie samo miasto klima Comfort tryb płynna dość szybka jazda średnia 13,7.

Zrobikem dopiero 6200km w pół roku lol i trasy z tego 2000km i średnia 11,8.

Pozdrawiam

 

 

Moje spalanie po 3 miesiącach i 10000km, z czego około 200km trasy to ok. 4,2L + 8kWh na 100, co w przeliczeniu daje poniżej 5,5L/100km

Co prawda nie pałuje z pod każdych świateł, ale lubię często sobie przygazować.

Jeżeli 330i rzeczywiście tyle pali, to tylko upewniłem się, że zaryzykowanie hybrydy było dobrym pomysłem. Przynajmniej do czasu kiedy bateria nie padnie miesiąc po gwarancji :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mam pytanie: czy silnik benzynowy łapie/trzyma temperaturę? W sensie czy można bezpiecznie dawać w palnik, kiedy się chce, czy jest zazwyczaj niedogrzany i trzeba uważać? Chociaż zapoznałem się dość dobrze zarówno z 530e, jak i 740e, a nawet i8, to jakoś nie zwróciłem na to uwagi wcześniej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.