Skocz do zawartości

E91 320d M47 '06 M-pakiet Le-Mans Blau by aaben


aaben

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czołem,

 

Jeździłem w życiu E36 2.5 coupe, E36 2.0 sedan, Z3 2.8i (coupe), E39 530d, X5 3.0d E53, jak widać bardzo różnymi modelami i każdy na swój sposób mi się podobał. Miałem też porównanie w postaci najróżniejszych aut innych producentów, ale jednak... to nie to. :wink: W BMW zawsze czułem się najlepiej i niezależnie którym jechałem, to zawsze po pierwsze czułem się lepiej niż w fotelu w domu, a po drugie dawało mi radość z jazdy, a po trzecie każde na swój sposób. :wink:

 

Najwięcej jeżdżę autem oczywiście do pracy. Podróż około 40km w jedną stronę, nie codziennie i większość w warunkach autostradowych. Do tego zbliżający się potomek... Wybrałem E91 w dieslu. Szukałem w kolorze Le-Mans Blau, najlepiej w wysokiej opcji wyposażenia i z sześciocylindrowym silnikiem. No, ale budżet też nie był z gumy, zresztą po paru jazdach przekonałem się że silniki czterocylindrowe mimo że brzmią gorzej, to mają wystarczającą dla mnie dynamikę. Nie mam ambicji by być najszybszym na drodze, na takiego typu auto przyjdzie czas. :)

 

Samochodu szukałem długo i namiętnie, niestety dopiero w zimę miałem odpowiednią kasę, a auto musiałem kupić i ogarnąć do końca stycznia, gdyż z początkiem lutego spodziewamy się z żoną potomstwa. :mrgreen:

 

Auto kupiłem w końcu z naszego ulubionego otomoto, ogłoszenie wpadło o 23:03 a ja o 23:08 byłem umówiony ze sprzedawcą następnego dnia o 12. Ponieważ okazał się sensownym człowiekiem a auto było w porządku niedługo później stało już u mnie na podwórku. :norty:

 

Jestem drugim właścicielem w PL, trzecim w ogóle. Auto przyjechało do Polski w połowie 2014 roku. Dotychczasowy właściciel całkiem nieźle dbał o samochód, ale parę rzeczy wymagało lub wymaga poprawy.

 

Więcej, fotki i prace przy aucie pojawią się za niedługo, bo już parę rzeczy ogarnąłem, a następne graty już leżą i czekają.

 

Historia serwisowa w BMW:

 

30.05.2007 – 23679 km – wizyta serwisowa (bez opisu)
20.11.2007 – 31001 km – serwis olejowy silnika
29.07.2008 – 40098 km – serwis olejowy silnika, mikrofiltr, płyn hamulcowy, przedni zderzak, czujniki PDC przód,
dysze spryskiwaczy
07.01.2009 – 45191 km – wym. akumulatora
13.01.2009 – 45527 km – odblokowanie haka hol.
08.06.2009 – 48309 km – ustawienie świateł
25.03.2010 – 56872 km – serwis olejowy
16.11.2010 – 63076 km – serwis olejowy, mikrofiltr, wym. napędu DVD, patent do kół (śruba), płyn hamulcowy
07.07.2011 – 68437 km – badanie techniczne, akumulator
06.06.2012 – 77631 km  –  serwis olejowy, mycie auta
18.12.2012 – 83883 km – serwis olejowy, mikrofiltr, żarnik xenonowy LP, test akumulatora,
10.06.2013 – 88195 km – kontrola pojazdu, badanie techniczne, demontaż/montaż lampy przód
01.07.2013 – 88860 km – klocki tył

 

Zdekodowany VIN:

Vehicle Identification Number 
Type 	VU31
Model 	320d Ol - EUR
Development Code 	E91
Chassis 	TOUR
Steering 	LL
Doors 	5
Engine 	M47/T2
Displacement 	2.00
Power 	120
Drivetrain 	HECK
Transmission 	MECH
Color 	Le-mans-blau Metallic - 381
Upholstery 	Leder Dakota/schwarz - LCSW
Production Plant 	MUNICH
Production Date 	2006-06-20

Options
1CA 	Selection Cop Relevant Vehicles 	Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
2MF 	M L.-a. W. Star Spoke 193 M/mix.t. 	M Lm Raeder Sternsp. 193 M Mischb.
200 	Diesel Particle Filter 	Dieselpartikelfilter
226 	Sports Suspension Settings 	Sportliche Fahrwerksabstimmung
249 	Multi-function For Steering Wheel 	Multifunktion Fuer Lenkrad
3AC 	Trailer Tow Hitch 	Anhaengerkupplung
302 	Alarm System 	Alarmanlage
313 	Exterior Mirror Package 	Aussenspiegelpaket
320 	Model Designation, Deletion 	Modellschriftzug Entfall
321 	Exterior Parts In Body Color 	Exterieurumfaenge In Wagenfarbe
322 	Comfort Access System 	Komfortzugang
337 	M Sport Package 	M Sportpaket
354 	Green Stripe Windscreen 	Gruenkeil-frontscheibe
386 	Roof Rail 	Dachreling
4AD 	Interior Alum. Lengthwise Fine 	Interieurl. Alu. Laengsschliff Fein
4AE 	Armrest Front Retractable 	Armauflage Vorne Verschiebbar
402 	Panorama Glass Roof 	Panorama Glasdach
423 	Floor Mats, Velour 	Fussmatten In Velours
428 	Warning Triangle 	Warndreieck
431 	Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 	Innenspiegel,automatisch Abblendend
464 	Skibag 	Skisack
481 	Sport Seats F Driver/front Passenger 	Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 	Seat Heating F Driver/front Passenger 	Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
502 	Headlight Washer System 	Scheinwerfer-waschanlage
508 	Park Distance Control (pdc) 	Park Distance Control (pdc)
520 	Foglights 	Nebelscheinwerfer
521 	Rain Sensor 	Regensensor
522 	Xenon Light 	Xenon-licht
524 	Adaptive Headlights 	Adaptives Kurvenlicht
534 	Automatic Air Conditioning 	Klimaautomatik
540 	Cruise Control 	Geschwindigkeitsregelung
6AA 	Bmw Teleservices 	Bmw Teleservices
609 	Navigation System Professional 	Navigationssystem Professional
612 	Bmw Assist 	Bmw Assist
620 	Voice Input System 	Spracheingabesystem
633 	Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. 	Handy Vorb. Business/bluetooth-sch.
676 	Hifi Loudspeaker System 	Hifi Lautsprechersystem
7RS 	Comfort Package 	Comfort Paket
7R7 	Innovation Package 	Innovationspaket
710 	M Leather Steering Wheel 	M Lederlenkrad
715 	M Aerodynamics Package 	M Aerodynamikpaket
760 	Individual High-gloss Satin Chrome 	Individual Hochglanz Shadow Line
761 	Individual Sun Protection Glazing 	Individual Sonnenschutzverglasung
775 	Individual Roof-lining Anthracite 	Individual Dachhimmel Anthrazit
8SP 	Cop Control 	Cop Steuerung
801 	Germany Version 	Deutschland-ausfuehrung
863 	Europe/dealer Directory 	Service Kontakt-flyer Europa
879 	German / On-board Documentation 	Deutsch / Bordliteratur
936 	Request Bmw Mobile Phone On Delivery 	Bmw Handy Bei Auslief. Anfordern
964 	Request Navi Dvd On Delivery 	Request Navig. Dvd On Delivery

Standard Equipment
548 	Speedometer With Kilometer Reading 	Kilometertacho
851 	Language Version German 	Sprachversion Deutsch

http://i.imgur.com/fLLwLQn.png

http://i.imgur.com/eKFU3p3.png

Edytowane przez aaben
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wszystko fajnie tylko popraw foty. Widać, że na końcu coś wrzuciłeś, ale niestety się nie otwierają :D niezawodności życzę :D

 

I tak byś za dużo z nich się nie dowiedział, bo fotki były wklejone ze strony od rozkodowywania VIN :).

 

Ja czekam aż w końcu będzie coś wrzucone z reala :).

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej, dzięki za dobre słowa. Musiałem trochę powalczyć z hostowaniem zdjęć, pierwszy post zrobiłem trochę testowy w tym celu.

 

Auto jest po dwudniowym serwisie, który zrobiłem własnoręcznie.

 

http://i.imgur.com/zShMYNy.jpg

 

Wymiana wszystkich filtrów, oleju, płynu chłodniczego i termostatów. Przed pit-stopem spalanie w okolicach 8l/100km i temperatura płynu ledwo dochodziła do 60 stopni. Po wymianie termostatów:

 

http://i.imgur.com/ro4yeN3.jpg

Temperatura w zakresie 88-91 stopni.

 

No i test użytkowy:

http://i.imgur.com/zc8XrWE.jpg

 

Przy okazji musiałem sprawdzić instalację spryskującą szyby i reflektory, bo oczywiście ciekła. Dlatego zdjęte koło. Najpierw myślałem że to jakiś przelew w zbiorniku lub ten genialny wąż doprowadzający który wchodzi do zbiornika w połowie są rozszczelnione. Okazało się że tam wszystko jest ok, cieknie natomiast dysza spryskiwacza prawej lampy. Ponieważ cena nowego jest zbójecka za trzy kawałki plastiku z uszczelniaczem, uparłem się że spróbuję go naprawić własnoręcznie. Dysza nie jest rozbieralna, ale po przejrzeniu forum dowiedziałem się że komuś się to udało poprzez przecięcie obudowy. Tak też zrobiłem. Było już późno i nie dało się kupić nowego uszczelniacza, więc po prostu wyczyściłem z kamienia ten oryginalny i przestało ciec. Podejrzewam że za jakiś czas będę musiał zrobić to samo z lewym, ale na razie jest spokój.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nikt nic nie napisał, to pewnie dlatego że wszystkim się przypomniało jak się wymienia filtr powietrza w M47/M57. :mrgreen:

 

Niedługo po serwisie miałem chwilę, zrobiło się ciepło i oczywiście szybko zmyłem z auta sól i resztę syfu, zwykłe płukanie bezdotykowe z użyciem aktywnej piany. Dobrze to autu zrobiło, szukam detailera w Warszawie i okolicach do powyciągania paru drobnych rys, dwóch lekkich wgniotek, wypolerowania lamp i położenia kwarcu.

 

Nareszcie są zdjęcia, lepsza jakość będzie jak będzie odpowiednia pogoda. :)

 

http://i.imgur.com/h9ue1As.jpg

 

http://i.imgur.com/7f4lq5D.jpg

 

http://i.imgur.com/7yjN81D.jpg

 

http://i.imgur.com/CWqgeun.jpg

 

Z ciekawostek w prezencie od poprzedniego właściciela naklejki "M Performance" a la F30, raczej do wyrzucenia chociaż może trochę ożywiają bok oraz "poliftowanie" tylnych lamp do poprawki. Teraz są polakierowane...

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki, cieszę się że się Wam podoba. :)

 

Nasz forumowy kolega Kri35 jest polecany jeżeli chodzi o detailing.

Dzięki, chętnie się odezwę.

 

Co do wydechu zgadzam się w 100%, zresztą "klasyczna" lewa dwururka Ultera już leży i czeka, wyhaczona na allegro za stówkę. :8) Wspawam jak się pogoda unormuje.

 

Jestem w trakcie ogarniania środka. Niestety w tylnej kanapie brakuje dwóch zaślepek od Isofixa... :(

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne auto, super kolor :cool2:

Proszę nie zakładaj tylko Ultera. Wszyscy jak myślą o dwururce w czterocylindrowcach mówią Ulter. Można to zrobić z większym smakiem. Jak już chcesz jakąś dwururkę to zamów sobie np. w MG Motorsport albo coś w tym stylu, ale nie wrzucaj do tak fajnego samochodu jakiejś tanioszki od Ultera, która wygląda po prostu tragicznie (chyba, że wyjmiesz ze środka "sitko" to trochę mniej tragicznie).

Powodzenia w modyfikacjach i bezawaryjnej jazdy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pomyślę jeszcze nad tym wydechem, pewnie wspawam Ultera i zobaczę jak to wygląda, na szczęście mam warsztat pod ręką więc można kombinować.

 

Na razie autem zrobiłem jakiś tysiąc kilometrów i muszę przyznać że świetnie się nim jeździ. Kiedy tylko warunki pozwalają na szybsze pokonanie paru zakrętów to BMW łyka je w mgnieniu oka. Wcześniej jeździłem autem przednionapędowym z rozstawem osi krótszym o 30 cm i jestem w ciężkim szoku, bo BMW mimo większego rozstawu o wiele lepiej prowadzi tylną oś w zakrętach. :shock: Myślałem że będę musiał bardziej uważać, bo nie lubię "ścinać" zakrętów, ale jest idealnie. :cool2: Prowadzenie bez porównania do E53, co prawda nie jest to Z3 ale w Polsce na palcach jednej ręki można było policzyć dni w miesiącu kiedy można było pokazać możliwości Z3.

 

Kombinuję też trochę z wnętrzem, czy na lepsze czy na gorsze kwestia gustu, zdjęcia wkrótce.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup nawet nową, oryginalna nakładkę na wydech i będzie całkiem ok. Kupowałem do E81, koszt ok 200zł za nówkę w serwisie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne auto, super kolor :cool2:

Proszę nie zakładaj tylko Ultera. Wszyscy jak myślą o dwururce w czterocylindrowcach mówią Ulter. Można to zrobić z większym smakiem. Jak już chcesz jakąś dwururkę to zamów sobie np. w MG Motorsport albo coś w tym stylu, ale nie wrzucaj do tak fajnego samochodu jakiejś tanioszki od Ultera, która wygląda po prostu tragicznie (chyba, że wyjmiesz ze środka "sitko" to trochę mniej tragicznie).

Powodzenia w modyfikacjach i bezawaryjnej jazdy :wink:

Ja nie miałem sitka jak zakładałem do e90. Moim zdaniem dobre rozwiązanie za mała kasę.

Edit:

Tak dla przykładu viewtopic.php?f=158&t=238471&start=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne autko, lakier: jeden z trzech najlepszych według mnie - perłowo biały a'la M3, Sparkling Graphite Mettalic i Le-Mans Blau :cool2: . Pomalowałbym napewno nerki na czarny połysk - będzie lepiej zgrywało się z tym kolorem niż mat, końcówka wydechu też out :P no i folia na lampy z tyłu, ewentualnie Shadow Line.
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup nawet nową, oryginalna nakładkę na wydech i będzie całkiem ok. Kupowałem do E81, koszt ok 200zł za nówkę w serwisie.

Oglądałem te nakładki i mi się po prostu nie podobają. Abstrahując od tego że to wstyd dla BMW że w M-paku zakłada standardowe końcówki wydechu, nie wiem czy jest druga marka która w pakiecie aerodynamicznym zakłada standardowe końcówki. Nawet Citroen w VTRach zakłada ładny chrom.

 

Ultera pooglądałem na forum i jak dla mnie do 320d powinien wystarczyć. Zobaczymy jak pogoda się ustabilizuje. :)

 

Bardzo ładne autko, lakier: jeden z trzech najlepszych według mnie - perłowo biały a'la M3, Sparkling Graphite Mettalic i Le-Mans Blau

Dzięki! Ja szukałem specjalnie niebieskiego, bo to mój ulubiony kolor, ale te wspomniane przez Ciebie o ile są zadbane też wyglądają mega!

 

Pomalowałbym napewno nerki na czarny połysk - będzie lepiej zgrywało się z tym kolorem niż mat, końcówka wydechu też out :P no i folia na lampy z tyłu, ewentualnie Shadow Line.

Z nerkami chyba na razie się nie zdecyduję, z zewnątrz podobają mi się detale w chromie, według mnie nawet pasują do czarnych listw w połysku dookoła okien. Folia będzie, muszę poprawić to co jest teraz koniecznie. Pytanie czy jak nakleję na to co jest teraz "pokolorowane" to czy będzie trzymało kolor.

 

Co myślicie o tych naklejkach MPerformance na bokach?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi o to, że one już tam są. :mrgreen: Może słabo widać, zrobię zdjęcie z boku. Prawdę mówiąc jak zobaczyłem F30 z podobnymi naklejkami to stwierdziłem że to najgorszy element.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi o to, że one już tam są. :mrgreen: Może słabo widać, zrobię zdjęcie z boku. Prawdę mówiąc jak zobaczyłem F30 z podobnymi naklejkami to stwierdziłem że to najgorszy element.

 

chodzi o ten napisik Mperformance na tylnej części progu? bo chyba nie o paski performance - przynajmniej takich na zdjęciach nie widzę. ten napisik to bym wywalił. nerki na czarno, tylne światła na czerwono i tak bym zostawił.super kolor,nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogarnąłem tylne lampy. No, że oklejanie folią Oracal nie jest łatwe to wiedziałem dobrze, a kształt lamp nie pomaga ale jakoś się udało. Auto ubrudzone bo wszystko "w biegu", ale na pewno jest lepiej niż było.

 

http://i.imgur.com/8NnbvVn.jpg

 

Poza tym cały czas coś poprawiam mechanicznie i dłubię dla przyjemności. Jest parę rzeczy do zrobienia:

-wywalenie klapek

-sprawdzenie odmy bo puszcza olej

-wyczyszczenie dolotu/EGR.

Najchętniej rozbiłbym to na parę dni ale nie bardzo mogę zostać bez auta na taki czas.

 

Polecacie jakiś środek do czyszczenia olejowo-spalinowego nagaru w EGR? Jakieś rady co jeszcze w M47 warto sprawdzić przy rozbieraniu silnika? Da się sprawdzić stan DPF bez wyjmowania? Odma tu jest wymieniana czy czyszczona?

 

Zastanawiam się też nad oddaniem przedniej szyby do spolerowania - jest lekko zarysowana przez wycieraczkę.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klapek, to sprawdź ich stan. Ja swoich na razie nie ruszam (a jeżdżę już swoim autem szósty rok) bo po 2005 roku są już wzmocnione/poprawione.

Nie wiem jaka masz odmę, ale jeśli masz wkład plastikowy, to można wszystko dokładnie wyczyścić i będzie ok. Ja jednak jakiś czas temu założyłem nowa oryginalna odmę, i myślę że już nigdy nie będzie wymieniana - jedynie sprawdzenie i czyszczenie co 1-2 lata.

 

Są preparaty do czyszczenia EGR, ale i tak będziesz musiał większość nagaru usunąć mechanicznie. Trochę zabawy i dasz radę. Nie musisz kupować żadnej do tego specjalistycznej chemii, nawet benzyną możesz się wspomagać lub inną chemią w sprayu.

 

Zapełnienie DPF można sprawdzić komputerowo DISEM.

 

Jak świeci "wsteczny" po oklejeniu lamp, jest dużo gorzej w nocy?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze nie testowałem wstecznego w nocy, generalnie i tak już miałem te lampy polakierowane i mi nie przeszkadzało, widziałem wszystko ok. W nocy i tak wzrok jest przystosowany do mniejszego natężenia oświetlenia.

 

Czyściłem już jeden kolektor z nagaru, wiem że to dramat i zastanawiałem się czy może już ktoś wymyślił jakąś mega chemię na to.

 

BTW nie wiem Chris jak Ci się udało zejść do 6,5 l/100km swoim 330d, ja w 320d po programie nie schodzę poniżej 7l, ale na przelocie jeżdżę 160-200km/h. :)

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.