Skocz do zawartości

BMW e87 118i 2005r wypadanie zapłonu


jupik1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam problem z moja jedynką a mianowicie:

Rano po odpaleniu auto chodzi nie na wszystkie cylindry i niekiedy mruga żółty engine,ale po przejechaniu dosłownie kilkudziesięciu metrów wszystko wraca do normy ,auto chodzi ja należy.

Byłem u ,,mechanika" i po podłączeniu pod komputer pokazało błąd ,,wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze" stwierdził że to mogą być świece ,a że wymieniałem 30tyś temu stwierdziłem że i tak czas na nie.

Niestety po wymianie żadnych efektów ,usterka występuje nadal.

Z racji tego że mieszkam w NL a wiadomo jakie stawki panują poza Polską nie chce jeździć po ,,mechanikach i drogą dedukcji(może to może tamto)

Czy ktoś z forumowiczów mógłby coś podsunąć ?

Dodam że auto poza tym jeździ normalnie nie dławi się obroty nie falują.

Czy to może być wina cewek ,ale od razu 2 by siadały ?i czy przy cewkach problem nie występował by cały czas?

Usterka występuje tylko po nocy ,nawet jak po pracy gdzie auto stoi około 8 godzin wszystko jest ok.

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

swiece przy takim bledzie odpadaja

swieca daje iskre albo nie i przy swiecy nie walnie bledem

cewka jak najbardziej a w twoim przypadku a dokladnie wilgoc po tych kilkudziesieciu metrach cewka sie ogrzewa / tam jest wysoka teperatura / i przebicia znikaja a prad trafia do swiecy i auto zaczyna normalnie jechac

mogly dwie rownoczesnie

kiedys moja zona miala SEAT IBIZA i tez jej padly dwie a cylindrow miala trzy

wymien cewki i daj znac o efektach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wiesz jeszcze moze byc przyczyna wtrysk

mozesz to sam sprawdzic i miec prawie 100% pewnosci co jest uszkodzone

zamien cewki z 1go na 2gi oraz z 3go na 4ty cylinder i po nocy podnies maske odpal auto i sciagnij pierwsza cewke zobacz jak silnik zareaguje zaluz ja z powrotem i z 2ga 3ia i 4ta to samo

jasli silnik nie zareaguje na sciagniecie 2ej i 4tej cewki to 99% cewki

jesli natomiast brak reakcji bedzie nadal na 1szy i 3im to wtrysk na 99%

ja obstawiam cewki bo przy wtrysku powinien wyskoczyc jeszcze inny blad oprucz wypadania zaplonu

1% pewnosci zatrzymuje i lepiej zeby Cie nie dotyczyl

powodzenia w naprawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Więc tak -problem występuje nadal

Po zdiagnozowaniu INPĄ wyskakują takie błędy: http://scr.hu/0qrz8/egcob

Gdzieś wyczytałem że dotyczą Valvertonica ,jeden błąd mówi coś o czujniku .Ktoś kiedyś mi powiedział że może być zabrudzony ten czujnik,czy to mogło by być przyczyną.

Ps.czy ktoś wie dlaczego INPA nie pokazuje mi opisu do błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

• 2A59 VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

• 2A5B VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

• 2A5D VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

• 2A5F VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

To jest czujnik magnetyczny - brud nie zakluci jego pracy...

Sprawdz czy we wtyczce nie ma oleju lub wody czy wilgoci jesli jest ok - to wymien ten czujnik i oby na tym sie zakonczylo... / a powinno bo taki blad auto zglasza /

 

blad A6D1 informuje o padnietej dodatkowej pompie wody-jest to pompa elektryczna i pewnie skonczyly sie szczotki na 99% / jesli masz checi mozesz je wymienic /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A gdzie ta dodatkowa pompa wody elektryczna się znajduje?

Tego nie wiem- nie mialem jeszcze takiego zlecenia

Wbij sobie w wyszukiwarke ta pompe zebys widzial jak wyglada i przelec w aucie wzrokiem po cienkich wezach w ukladzie chlodzenia zaczynajac od wezy nagrzewnicy wychodzacych z kabiny - na pewno na nia natrafisz

Nie musisz sie z tym spieszyc ta pompa jest tylko dla naszego komfortu

I dlaczego INPA nie opisuje mi błędów?

nie mam pojecia - nigdy nie uzywalem tego programu

Edytowane przez kotin44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec ściągnąłem wtyczkę do czujnika i faktycznie było tam sporo oleju-może nie sporo ale jednak-przedmuchałem, wyczyściłem może nie zbyt dokładnie ale zawsze coś -pewnie sprężarką było by to dokładniej zrobione.

Zobaczę czy auto dalej będzie czasami z rana przebierało.

Wielkie dzięki ,dam znać co i jak.

Wesołych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Powiem Ci że od czasu do czasu występuje to wypadanie zapłonu,ale tylko jak jest pogoda deszczowa i rano.Myślę że to właśnie ten czujnik bo po jego wyczyszczeniu objawu długo nie było.

Jeżeli u mnie to występuje to na prawdę chwile ,do momentu ruszenia z miejsca.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.