Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Mam problem z moja jedynką a mianowicie:

Rano po odpaleniu auto chodzi nie na wszystkie cylindry i niekiedy mruga żółty engine,ale po przejechaniu dosłownie kilkudziesięciu metrów wszystko wraca do normy ,auto chodzi ja należy.

Byłem u ,,mechanika" i po podłączeniu pod komputer pokazało błąd ,,wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze" stwierdził że to mogą być świece ,a że wymieniałem 30tyś temu stwierdziłem że i tak czas na nie.

Niestety po wymianie żadnych efektów ,usterka występuje nadal.

Z racji tego że mieszkam w NL a wiadomo jakie stawki panują poza Polską nie chce jeździć po ,,mechanikach i drogą dedukcji(może to może tamto)

Czy ktoś z forumowiczów mógłby coś podsunąć ?

Dodam że auto poza tym jeździ normalnie nie dławi się obroty nie falują.

Czy to może być wina cewek ,ale od razu 2 by siadały ?i czy przy cewkach problem nie występował by cały czas?

Usterka występuje tylko po nocy ,nawet jak po pracy gdzie auto stoi około 8 godzin wszystko jest ok.

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

swiece przy takim bledzie odpadaja

swieca daje iskre albo nie i przy swiecy nie walnie bledem

cewka jak najbardziej a w twoim przypadku a dokladnie wilgoc po tych kilkudziesieciu metrach cewka sie ogrzewa / tam jest wysoka teperatura / i przebicia znikaja a prad trafia do swiecy i auto zaczyna normalnie jechac

mogly dwie rownoczesnie

kiedys moja zona miala SEAT IBIZA i tez jej padly dwie a cylindrow miala trzy

wymien cewki i daj znac o efektach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiesz jeszcze moze byc przyczyna wtrysk

mozesz to sam sprawdzic i miec prawie 100% pewnosci co jest uszkodzone

zamien cewki z 1go na 2gi oraz z 3go na 4ty cylinder i po nocy podnies maske odpal auto i sciagnij pierwsza cewke zobacz jak silnik zareaguje zaluz ja z powrotem i z 2ga 3ia i 4ta to samo

jasli silnik nie zareaguje na sciagniecie 2ej i 4tej cewki to 99% cewki

jesli natomiast brak reakcji bedzie nadal na 1szy i 3im to wtrysk na 99%

ja obstawiam cewki bo przy wtrysku powinien wyskoczyc jeszcze inny blad oprucz wypadania zaplonu

1% pewnosci zatrzymuje i lepiej zeby Cie nie dotyczyl

powodzenia w naprawie...

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź

Oczywiście dam znać co i jak ,póki co na razie nie mam czasu żeby się tym zająć.

Mam nadzieje że to cewki;)

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeszcze takie pytanie ,bo zerknąłem na ceny w Polsce cewki Delphi i Eldor za 240 zł a w Holandii Bosch za 32 euro strasznie duża różnica ,czu te bosche się nie nadają?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli jest przewidziana do twojego modelu to pasuje

chodzi o to zeby pasowala wtyczka i dlugosc slupka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
masz pewnie przebicie na tym slupku lub uszkodzone / przegrzane lub spekane /gumki uszczelniajace wewnatrz i iskra tworzy sie na zewnatrz swiecy /
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Więc tak -problem występuje nadal

Po zdiagnozowaniu INPĄ wyskakują takie błędy: http://scr.hu/0qrz8/egcob

Gdzieś wyczytałem że dotyczą Valvertonica ,jeden błąd mówi coś o czujniku .Ktoś kiedyś mi powiedział że może być zabrudzony ten czujnik,czy to mogło by być przyczyną.

Ps.czy ktoś wie dlaczego INPA nie pokazuje mi opisu do błędów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

• 2A59 VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

• 2A5B VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

• 2A5D VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

• 2A5F VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

To jest czujnik magnetyczny - brud nie zakluci jego pracy...

Sprawdz czy we wtyczce nie ma oleju lub wody czy wilgoci jesli jest ok - to wymien ten czujnik i oby na tym sie zakonczylo... / a powinno bo taki blad auto zglasza /

 

blad A6D1 informuje o padnietej dodatkowej pompie wody-jest to pompa elektryczna i pewnie skonczyly sie szczotki na 99% / jesli masz checi mozesz je wymienic /

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedź.

Dzisiaj sprawdzę ten czujnik:)

A gdzie ta dodatkowa pompa wody elektryczna się znajduje?

I dlaczego INPA nie opisuje mi błędów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
A gdzie ta dodatkowa pompa wody elektryczna się znajduje?

Tego nie wiem- nie mialem jeszcze takiego zlecenia

Wbij sobie w wyszukiwarke ta pompe zebys widzial jak wyglada i przelec w aucie wzrokiem po cienkich wezach w ukladzie chlodzenia zaczynajac od wezy nagrzewnicy wychodzacych z kabiny - na pewno na nia natrafisz

Nie musisz sie z tym spieszyc ta pompa jest tylko dla naszego komfortu

I dlaczego INPA nie opisuje mi błędów?

nie mam pojecia - nigdy nie uzywalem tego programu

Edytowane przez kotin44
Opublikowano

Wiec ściągnąłem wtyczkę do czujnika i faktycznie było tam sporo oleju-może nie sporo ale jednak-przedmuchałem, wyczyściłem może nie zbyt dokładnie ale zawsze coś -pewnie sprężarką było by to dokładniej zrobione.

Zobaczę czy auto dalej będzie czasami z rana przebierało.

Wielkie dzięki ,dam znać co i jak.

Wesołych Świąt

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiec ściągnąłem wtyczkę do czujnika i faktycznie było tam sporo oleju-może nie sporo ale jednak

Mozesz przemyc benzyna i poczekac na odparowanie

Wesołych Świąt

dzieki i nawzajem

  • 1 rok później...
Opublikowano
jaki rezultat kolego ? bo mam podobny problem i szukam rozwiązania, jak na razie obstawiam ten czujnik, VVT albo wałek mimośrodowy
Opublikowano

Powiem Ci że od czasu do czasu występuje to wypadanie zapłonu,ale tylko jak jest pogoda deszczowa i rano.Myślę że to właśnie ten czujnik bo po jego wyczyszczeniu objawu długo nie było.

Jeżeli u mnie to występuje to na prawdę chwile ,do momentu ruszenia z miejsca.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.