Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

jeśli odpalam samochód i i silnik jest zimny, to wtedy pojawia się ostrzeżenie o niskim poziomie płynu chłodniczego, jednakże po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu silnika już kontrolki nie ma.

 

Uprzedzając pytania - nie sprawdziłem jeszcze poziomu płynu.

 

Jeśli kupię jakiś płyn (np. na stacji Shella - mam po drodze, w przeciwieństwie do jakiegkolwiek sklepu motoryzacyjnego), to w razie czego mogę spokojnie dolać do tego, co mam? Prawdopodobnie mam termostaty do wymiany też.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeśli odpalam samochód i i silnik jest zimny, to wtedy pojawia się ostrzeżenie o niskim poziomie płynu chłodniczego, jednakże po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu silnika już kontrolki nie ma.

 

Uprzedzając pytania - nie sprawdziłem jeszcze poziomu płynu.

 

Jak dotąd - TEMAT ROKU. :mrgreen:

 

Dolać trzeba najlepiej taki jaki masz, wstępnie można rozpoznać po kolorze, skąd mamy wiedzieć co masz w chłodnicy. Ostatecznie są "uniwersalne"... :mrgreen:

3A0jS9b.png
Opublikowano

Rok dopiero się zaczął, więc wiele przed nami...

 

Wybacz, ale zapomniałem dodać, że nie wiem jaki mam - kupiłem niedawno samochód i nie ma nigdzie plakietki na ten temat.

Opublikowano
sprawdź jaki masz kolor płynu chłodniczego i teoretycznie powinieneć kupić pod kolor. Ja miałem niebieski ale dolałem ostatnio z litra czy dwa czerwonego i jeszcze żyje. Dolej na zimnym i zobaczy czy na ciepłym ci nie wyleci.
Opublikowano

Przeniesie sie w inny wymiar i zniknie z naszego świata.

Zobacz sobie jak zbudowany jest korek od zbiorniczka i będziesz wiedzieć. Nikt za ciebie tego nie zrobi, porady masz rób co chcesz. Możesz tez cały silnik wymienić.

Opublikowano

Nowy rok u mnie również zaczął się od tego samego komunikatu.

No ale ja nie pisałem, przecież to oczywista sprawa.

Jeśli masz ori płyn to jest on żółty.

Sprawdź chusteczką kolor w zbiorniczku i uzupełnij.

 

Mi komunikat ponownie się nie pojawił, ale mam to na uwadze.

Opublikowano

Musiałbym dosyć głęboko wsadzić tą chusteczkę bo te białe pływaki (? te elementy na dnie zbiorniczka) nie były w ogóle schowane w płynie.

 

Dolałem Glycoshella, komunikat zniknął.

 

A temat założyłem przede wszystkim z jednego powodu - dziwne wydawało mi się, że błąd znikał po rozgrzaniu silnika, ale na szybko przeczytałem i widziałem coś o zmianie objętości płynu po rozgrzaniu silnika.

Opublikowano
Musiałbym dosyć głęboko wsadzić tą chusteczkę bo te białe pływaki (? te elementy na dnie zbiorniczka) nie były w ogóle schowane w płynie.

 

Dolałem Glycoshella, komunikat zniknął.

 

A temat założyłem przede wszystkim z jednego powodu - dziwne wydawało mi się, że błąd znikał po rozgrzaniu silnika, ale na szybko przeczytałem i widziałem coś o zmianie objętości płynu po rozgrzaniu silnika.

 

Sam sobie odpowiedziałeś. Ciecz zmienia objętość pod wpływem temperatury

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.