Skocz do zawartości

[316i] Zablokowane hamulce.


Kosto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, mam problem z moja e36. Opowiem od początku: okolo miesiąca temu chciałem zmienić klocki z przodu, bo zaczęły piszczec. Kupilem je i przy próbie montażu okazalo sie, że tloczki nie chcą się cofnac, więc zmontowalem wszystko z powrotem i zakrecilem kołem, okazało się że zaciski trzymają cały czas tak że kołem nie da się zakrecic, tzn koło obróci się z pół obrotu i staje. Sprawdzalem z drugiej strony i jest identycznie. Moje podejrzenia padły na zapieczone zaciski, kupilem zestaw regeneracyjny i zmontowalem wszystko smarujac smarem tak jak powinno być. Jednak to nie pomogło. Dodam ze po regeneracji tloczki nadal sie nie cofaly. W czym dalej szukać powodu ciągłego hamowania kół? Co sprawdzać? Jak sprawdzać? Hamują oby dwa koła przód. Jutro będę wymieniał przewody hamulcowe z przodu i pytanie brzmi czy po tej operacji potrzebne jest tylko odpowietrzenie tych dwóch kół czy pompy również? Oraz jak wymienie prawy przewód potem odpowietrze, a potem wymienie lewy i odpowietrze to będzie ok? Czy trzeba odpowietrzac jakos w okreslonej kolejności? Dodam też, że pedal hamulca łapie tylko od połowy kiedy chce zahamować. Pozdrawiam panowie i licze na pomoc, bo auto w ogóle przez to nie ma siły jechać. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po zamontowaniu zestawu regeneracyjnego tłoczki się nie cofają należy poluźnić odpowietrznik zacisku i jeżeli da się wcisnąć(cofnąć) to problem leży w drożności przewodów lub w pompie. Podczas wymiany wężyków ,przewodów ogólnie elementów układu hamulcowego najlepiej wymienić płyn na nowy i bez względu na wszystko odpowietrzyć cały układ. Można kombinować i nie dopuszczać do ubytku płynu w zbiorniczku poniżej min i wtedy odpowietrzyć tylko zacisk na końcu obwodu przy którym się majstrowało ale to takie podwórkowe podejście.Oczywiście bezwzględnie podczas odpowietrzania kontrolować stan płynu w zbiorniczku. Hamulce są w zasadzie najważniejszym elementem i tu nie powinno być oszczędności i popeliny. Jeszcze jedno jak kręcąc kołem na podnośniku czuć krzywiznę tarczy (rózny opór podczas obrotów) to czas na zmianę tarcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Odpowietrzasz normalnie jak w każdym samochodzie przy zacisku.

Pytanie brzmi...

Wyciągałeś tłoczki z zacisków i wymieniałeś ich uszczelnienie czy zmieniłeś tylko tą gumową osłonkę na tłoczku?

Weź klucz francuski(taki wkręcany) i wciśnij tłoczek na siłę w zacisk, potem pedałem wypchnij go(tylko tak żeby nie wypadł) i tak kilka razy. Tłoczki smaruje się specjalnym smarem silikonowym. Jeżeli ruszysz tłoczki to na pewno, będzie wszystko działało.

PS. Taki klucz https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Klucz_francuski.JPG

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody będę wymieniał jednak dopiero w poniedziałek. Dziś podkusilo mnie żeby sprawdzić serwo. Okazuje się że po odpaleniu auta pedal nie opada automatycznie 1-2cm tak jak to powinno być. Może to serwo jest winne blokowaniu hamulcy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Gdyby servo było uszkodzone miałbyś bardzo twardy pedał hamulca i nieskuteczne hamulce.

Wciskałeś te tłoczki? Gdybyś miał zapowietrzone hamulce to nie miał byś ich w ogóle bo po naciśnięciu hamulca ściska się powietrze, a nie płyn.

Więc nadal twierdzę, ze stoją tłoczki, a Ty szukasz dziury w całym.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.