Skocz do zawartości

[316i] Zablokowane hamulce.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, mam problem z moja e36. Opowiem od początku: okolo miesiąca temu chciałem zmienić klocki z przodu, bo zaczęły piszczec. Kupilem je i przy próbie montażu okazalo sie, że tloczki nie chcą się cofnac, więc zmontowalem wszystko z powrotem i zakrecilem kołem, okazało się że zaciski trzymają cały czas tak że kołem nie da się zakrecic, tzn koło obróci się z pół obrotu i staje. Sprawdzalem z drugiej strony i jest identycznie. Moje podejrzenia padły na zapieczone zaciski, kupilem zestaw regeneracyjny i zmontowalem wszystko smarujac smarem tak jak powinno być. Jednak to nie pomogło. Dodam ze po regeneracji tloczki nadal sie nie cofaly. W czym dalej szukać powodu ciągłego hamowania kół? Co sprawdzać? Jak sprawdzać? Hamują oby dwa koła przód. Jutro będę wymieniał przewody hamulcowe z przodu i pytanie brzmi czy po tej operacji potrzebne jest tylko odpowietrzenie tych dwóch kół czy pompy również? Oraz jak wymienie prawy przewód potem odpowietrze, a potem wymienie lewy i odpowietrze to będzie ok? Czy trzeba odpowietrzac jakos w okreslonej kolejności? Dodam też, że pedal hamulca łapie tylko od połowy kiedy chce zahamować. Pozdrawiam panowie i licze na pomoc, bo auto w ogóle przez to nie ma siły jechać. :(
Opublikowano
Jeżeli po zamontowaniu zestawu regeneracyjnego tłoczki się nie cofają należy poluźnić odpowietrznik zacisku i jeżeli da się wcisnąć(cofnąć) to problem leży w drożności przewodów lub w pompie. Podczas wymiany wężyków ,przewodów ogólnie elementów układu hamulcowego najlepiej wymienić płyn na nowy i bez względu na wszystko odpowietrzyć cały układ. Można kombinować i nie dopuszczać do ubytku płynu w zbiorniczku poniżej min i wtedy odpowietrzyć tylko zacisk na końcu obwodu przy którym się majstrowało ale to takie podwórkowe podejście.Oczywiście bezwzględnie podczas odpowietrzania kontrolować stan płynu w zbiorniczku. Hamulce są w zasadzie najważniejszym elementem i tu nie powinno być oszczędności i popeliny. Jeszcze jedno jak kręcąc kołem na podnośniku czuć krzywiznę tarczy (rózny opór podczas obrotów) to czas na zmianę tarcz.
Opublikowano
Dzięki serdeczne kolego :) jeszcze jedno pytanie jak odpowietrzyc pompę? Od którego przewodu w niej zaczynać? Na czym to polega? Identycznie jak przy odpowietrzaniu zacisków?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpowietrzasz normalnie jak w każdym samochodzie przy zacisku.

Pytanie brzmi...

Wyciągałeś tłoczki z zacisków i wymieniałeś ich uszczelnienie czy zmieniłeś tylko tą gumową osłonkę na tłoczku?

Weź klucz francuski(taki wkręcany) i wciśnij tłoczek na siłę w zacisk, potem pedałem wypchnij go(tylko tak żeby nie wypadł) i tak kilka razy. Tłoczki smaruje się specjalnym smarem silikonowym. Jeżeli ruszysz tłoczki to na pewno, będzie wszystko działało.

PS. Taki klucz https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Klucz_francuski.JPG

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A czyli nie odpowietrzam jako tako pompy hamulcowej tylko po prostu wszystkie zaciski? A co z pompa ABS?
Opublikowano
Przewody będę wymieniał jednak dopiero w poniedziałek. Dziś podkusilo mnie żeby sprawdzić serwo. Okazuje się że po odpaleniu auta pedal nie opada automatycznie 1-2cm tak jak to powinno być. Może to serwo jest winne blokowaniu hamulcy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby servo było uszkodzone miałbyś bardzo twardy pedał hamulca i nieskuteczne hamulce.

Wciskałeś te tłoczki? Gdybyś miał zapowietrzone hamulce to nie miał byś ich w ogóle bo po naciśnięciu hamulca ściska się powietrze, a nie płyn.

Więc nadal twierdzę, ze stoją tłoczki, a Ty szukasz dziury w całym.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.