Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wczoraj robilem test nr 9 i mialem ladowanie na poziomie 14.7 14.6 Przy wlaczonych swiatlach dmuchawie radiu.

A dzis rano juz nie moglem odpalic auta rozrusznik pokrecil ale nic sie nie stalo.

Czy takie ladowanie jest oznaka padajacego alternatora ? czy cos jeszcze moze byc przyczyna?

akumulator ma 5 lat i mysle ze tez juz swoje przezyl.

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
Za dużo ,winny będzie regulator napięcia zrób z tym porządek bo do kosztów dojdzie jeszcze akumulator a co możesz na szybko zrobić to dolej wody do aku bo pewnie ma kaca po takiej imprezie;)
Opublikowano
Za dużo ,winny będzie regulator napięcia zrób z tym porządek bo do kosztów dojdzie jeszcze akumulator a co możesz na szybko zrobić to dolej wody do aku bo pewnie ma kaca po takiej imprezie;)

 

madrego to i dobrze posluchac ;) czy wywali mi jakis blad po podlaczeniu do kompa ?

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano

po nocy przed opaleniem wlacz test 9 i zobacz napiecie jakie ma akumulator

nastepnie odpal (najlepiej nagrac film i pozniej analizować) i zobacz jak zachowuje sie akumulator gdy obciązy go rozrusznik, do ilu spada napiecie w tescie 9.0

 

po odpaleniu prawidłowe ładowanie to 14.4-14.5V

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
po nocy przed opaleniem wlacz test 9 i zobacz napiecie jakie ma akumulator

nastepnie odpal (najlepiej nagrac film i pozniej analizować) i zobacz jak zachowuje sie akumulator gdy obciązy go rozrusznik, do ilu spada napiecie w tescie 9.0

 

po odpaleniu prawidłowe ładowanie to 14.4-14.5V

 

No chyba ,że masz elektryczny podgrzewacz cieczy to napięcie może być mniejsze badz może lekko "skakać " oczywiście tylko na niedogrzanym silniku.

Opublikowano

W jednym z odcinków " będzie Pan zadowolony" wymieniali alternator i bylo lądowanie rzędu 15 v gdzie mówili ze dlatego aut tez prawidłowe to 14,4 ale ten majster prowadzący program mowil ze jeszcze takie lądowanie jest dopuszczalne . To taka ciekawostka.

 

Jesli na światłach i nawiewach ma lądowanie rzędu 14,3 i nie skacze 13-16 ja bym alternatora nie ruszał .

 

Tez mi ostatnio nie odpalila mimo ze nowy alternator i akumulator , rozrusznik przy dużych mrozach po prostu za słabo kręcił regeneracja rozwiązała problem. Najmniejsza usterka rozrusznika przy dużych mrozach bywa bolesna. Na miejscu autora sprawdziłbym na innej baterii

Opublikowano
W jednym z odcinków " będzie Pan zadowolony" wymieniali alternator i bylo lądowanie rzędu 15 v gdzie mówili ze dlatego aut tez prawidłowe to 14,4 ale ten majster prowadzący program mowil ze jeszcze takie lądowanie jest dopuszczalne . To taka ciekawostka.

 

Jesli na światłach i nawiewach ma lądowanie rzędu 14,3 i nie skacze 13-16 ja bym alternatora nie ruszał .

 

Tez mi ostatnio nie odpalila mimo ze nowy alternator i akumulator , rozrusznik przy dużych mrozach po prostu za słabo kręcił regeneracja rozwiązała problem. Najmniejsza usterka rozrusznika przy dużych mrozach bywa bolesna. Na miejscu autora sprawdziłbym na innej baterii

 

No lądowanie może dopuszczalne ale ładowanie powyzej14,5 v powoli zabija baterie ,a rzędu 15vzabija ją dość szybko.

Opublikowano
U mnie ładowanie bez odbiorników skacze pomiędzy 14,1-14,4 a przy światłach drogowe+mijania dmuchawa na max i radio oscyluje w granicy 14,0-14.1. Przy maksymalnie obciążonym spada do 13.9-14.0 na tą chwilę a zdarzało się, że spadało do 13.6-13.7. Waham się ciągle z wymianą regulatora napięcia bo wydaje mi się, że wszystko jest chyba w normie na dzień dzisiejszy. Gdy wyłączam silnik po trasie napięcie na aku wynosi 13.3 a po postoju 12.4 bądź 12.5. Co o tym myślicie ? Wymieniać ten regulator czy nie ? Niestety nie widziałem, że na częścidobmw mają dostępne regulatory i zamówiłem jakiejś angielskiej firmy mobiletron która pachnie bardzo tanim plastikiem, wykonaniem i boje się na dzień dzisiejszy zamontować ten regulator kosztował 80 zł. 320i. 1998r.
Opublikowano
W jednym z odcinków " będzie Pan zadowolony" wymieniali alternator i bylo lądowanie rzędu 15 v gdzie mówili ze dlatego aut tez prawidłowe to 14,4 ale ten majster prowadzący program mowil ze jeszcze takie lądowanie jest dopuszczalne . To taka ciekawostka.

 

Jesli na światłach i nawiewach ma lądowanie rzędu 14,3 i nie skacze 13-16 ja bym alternatora nie ruszał .

 

Tez mi ostatnio nie odpalila mimo ze nowy alternator i akumulator , rozrusznik przy dużych mrozach po prostu za słabo kręcił regeneracja rozwiązała problem. Najmniejsza usterka rozrusznika przy dużych mrozach bywa bolesna. Na miejscu autora sprawdziłbym na innej baterii

 

No lądowanie może dopuszczalne ale ładowanie powyzej14,5 v powoli zabija baterie ,a rzędu 15vzabija ją dość szybko.

 

Zapewne masz racje, ale autor tematu podał lądowanie przy wylaczonych wszelakich urządzeń. A kto dzis jeździ bez świateł , radia i nawiewów.

Opublikowano
test testem ale dla pewności można sprawdzić miernikiem. czasami trafiają się spore rozbieżności między jednym a drugim. największa rozbieżność na jaką trafiłem to 0.8 V a widzę że tutaj toczy się spór o zaledwie około 0.3 V. żeby sprawdzić akumulator skoro ma tyle lat polecam podjechanie do sklepu motoryzacyjnego lub jakiegoś mechanika który sprawdzi go testerem czy nie gubi prądu pod obciążeniem takie sprawdzenie najczęściej nic nie kosztuje. jeśli jest obsługowy polecam sprawdzić elektrolit nie tylko poziom ale i kolor i gęstość. można kupić tanio takie pipety do sprawdzenia. jeśli to nie kwestia aku sprawdź również miernikiem jakim prądem ładuje alternator oraz pobór prądu na postoju czy coś ci go nie kradnie.
Opublikowano

alternator jak i cala instalacja sprawdzona wsio ok dzis wstawilem nowy aku i ladowanie mam 14.2 14.3 na postoju przy wylaczonym silniku 12.5 a wiec chyba problem rozwiazany temat do zamkniecia

t

wczesniej >>>>kptmendoza<<<
Opublikowano
W jednym z odcinków " będzie Pan zadowolony" wymieniali alternator i bylo lądowanie rzędu 15 v gdzie mówili ze dlatego aut tez prawidłowe to 14,4 ale ten majster prowadzący program mowil ze jeszcze takie lądowanie jest dopuszczalne . To taka ciekawostka.

 

Jesli na światłach i nawiewach ma lądowanie rzędu 14,3 i nie skacze 13-16 ja bym alternatora nie ruszał .

 

Tez mi ostatnio nie odpalila mimo ze nowy alternator i akumulator , rozrusznik przy dużych mrozach po prostu za słabo kręcił regeneracja rozwiązała problem. Najmniejsza usterka rozrusznika przy dużych mrozach bywa bolesna. Na miejscu autora sprawdziłbym na innej baterii

 

w instrukcji nowego aku jest napsiane ze jak napiecie bedzie powyzej 14.7 to aku sie wypali albo cos tam i mozna go wyrzucic. taka ciekawostka

wczesniej >>>>kptmendoza<<<

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.