Skocz do zawartości

e91 325i n53 2009 lci błędy kata Nox oraz kopcenie


Cymek10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z BMW zapalił się cheek engine i wyswietliło 2 błędy 2A27 i 29F5 niewiem co moze byc przyczyną czy katalizator czy moze cus innego

dodam ze 1000 km wczesniej pojawiły sie te same błędy oraz błąd NOX który juz wymieniłem auto jezdzi dobrze tylko kopci ale nie cały czas niemam doswiadczenia i niewiem jak tłumaczyc te błędy ten 29F5 to "konwersja katalizatora bloku 2" po tym wyswietlilo tez " Nieciągły". tego drugiego 2A27 to woogle nie roZumiem , znając zycie pewnie szykuje sie droga naprawa, czy miał ktos moze podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam juz po wymianie kata bank 2 i błędy 29f5 i 2a27 juz nie występuja lecz ostatnio znów zapalił sie check engine po podłaczenu do kompa okazało się ze

29f4 czyli konwersja katalizatora bank 1 więc pewniw katalizator bank 1 teraz do wymiany( dziwne ze odrazu po wymianie tamtego) sondy niby dobre aczkolwiek głowy nie dam uciąc , dałem zdiagnozowac równierz kopcenie ale powiedzieli mi w bmw specjalist ze to para z powietrza i przy niskich temp to norma w tych silnikach ,po zatym silnik

pali na dotyk nie trzesie na zimnym i działa dobrze ,ale po pewnym czasie od odpalenia jak sie troche ciepły zrobi zaczyna cykac z przrodu silnika dzwięk

nie dochodzi z głowicy gdzies troche nizej ,jak juz przejade z pół godziny to dzwięk ucisza się i nie słychac juz nic dziwny przypadek bo dlaczego cykanie nie występuje zaraz po odpaleniu tylko gdzies 10 min po odpaleniu :roll:

 

pozdrawiam czekam na propozycje i wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W BMW powiedzą że masz zalać ten cudowny szuwaks nazywany przez nich i Castrola "olejem", który niby można zmieniać co 35 tysięcy km. :mrgreen:

 

Na temat oleju w 325i i innych polecam post: viewtopic.php?p=1838641#p1838641

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak aaben mowi zaraz beda jeszcze straszyc ze jak tych sikow nie wlejesz na za 2 tygosnie gielda bo bedzie po silniku :lol: Ten filmik byl na starym oleju!!! Obiecuje ze jak wroce do domu bo niestety jestem w pracy to nagram filmik na nowym oleju i bedzie mozna porownac... Zobaczysz ze jest lepiej.. Pozdro...
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cymek

 

blok1 (bank1) cyl: 1, 2, 3,

blok2 (bank2) cyl: 4, 5, 6,

 

Jaki auto ma przebieg I czy duzo bierze oleju??

 

Jezeli auto ma powyzej 200tys. km to prawdopodobni kat (bank1)

 

Inpa sprawdz korekcje wtryskow. (wtryski w n53 sa cholernie wrazliwe na paliwo)

Czy byla robiona adaptacja po wymianie NOXa?

Sondy mozesz tez sprawdzic w INPie,

Mozesz sprubowac rowniez wyczyscic VANOSy a potem zamienic je miejscami.

Oprocz charakterystycznego dzwieku jaki wydaja wtryskiwacze, VANOSy rowniez "wydawaja zmienne dzwieki"

Zatankuj 98+ I zrob dobre 200/300 km na autostradzie, tylko nie na 5/6tym biegu, skasuj bledy I wtedy zobaczymy co dalej...

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cymek

 

blok1 (bank1) cyl: 1, 2, 3,

blok2 (bank2) cyl: 4, 5, 6,

 

Jaki auto ma przebieg I czy duzo bierze oleju??

 

Jezeli auto ma powyzej 200tys. km to prawdopodobni kat (bank1)

 

Inpa sprawdz korekcje wtryskow. (wtryski w n53 sa cholernie wrazliwe na paliwo)

Czy byla robiona adaptacja po wymianie NOXa?

Sondy mozesz tez sprawdzic w INPie,

Mozesz sprubowac rowniez wyczyscic VANOSy a potem zamienic je miejscami.

Oprocz charakterystycznego dzwieku jaki wydaja wtryskiwacze, VANOSy rowniez "wydawaja zmienne dzwieki"

Zatankuj 98+ I zrob dobre 200/300 km na autostradzie, tylko nie na 5/6tym biegu, skasuj bledy I wtedy zobaczymy co dalej...

 

 

 

Siema wreszcie jakis konkret

 

-auto ma powyrzej 200 tys km dokładnie 218

-olej spala około 1 litra moze mniej na 6 tys km

- po wymianie nox była robiona adaptacja

- sondy sprawdziłem wydają się byc ok, napięcie sond za katalizatorem nie rosnie wraz z napieciem tych przed ,inpę zamówiłem od allegrowicza wraz z interfejsem d-kan wie c muszę ją dopiero zainstalowac i sie troche zapoznac

- w między czasie pojechałem do BMW specjalist na diagnozę powiedzieli ze kat do wymiany więc go wymieniłem ,po przejechaniu około

500 km znów zapalił się cheeck i po podłączeniu do kompa ku mojemu zaskoczeniu wyskoczył błąd lecz tym razem 29f4 czyli blok 1 bląd konwersji katalitycznej dziwne ze tak odrazu 2gi kat by padł

- dodam ze jak jest zimny podczas jazdy pierwsze 500 metrów inaczej chodzi silnik jakby bardziej donosnie i nierówno

- wtryski chciałbym sprawdzic tylko niewiem jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzslem wtryski sam wyciagajac swiece. Tam gdzie okopcona to raczej wtrysk. O ile wiesz na bank ze sa dobre swiece ja mialem nowe. Pozniej po wyciagalem wtryski wyslalem do majstra od wtryskow na czyszczenie i diagnoze. Tych wtryskow sie nie regeneruje!!!! Majster wyszczscil i sprawdzil. 3 wtryski do smieciora. 3 dobre. Kupilem 3 nowe z koncowka numeru 11 i furmanka smiga az milo.. Co do diagnozy sond tez milale jajca z tym sensor 1 bank2 too lean. Wymianka i smigal. Jest appka ktora dokladnie pokazuje prace sond.. Wszystkich. Napiecie itd.. Nazywa sie AUTO DOCTOR...

http://zapodaj.net/b05a2a746819b.jpg.html

" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade ale musi bys sprawna sonda nox. Poza tym musisz miec wiecej niz pol zbiornika wachy zeby procedura sie urochomila. Najlepiej wlac na full z tego co wyczutalem to jesli jest pelen niby szybciej sie wypala. Gdzies to bylo na forum opisane.. Temperatura kata w ktorym zaczyna sie procedura wypalania to 640' wiec najlepiej powyzej 4 tys obrotow najlepiej pod 6 i hamowanie silnikiem. Najszybciej katy lapia temperature kiedy auto caly czas przyspiesza.
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.