Skocz do zawartości

Jaka jest prawidlowa temp pracy silnika bmw e91 318i?


BF-KK-14

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, znalazłem ;) Dla N46 tabela wygląda identycznie jak dla N43:

The engine control unit regulates the following temperature ranges:

• 112 ° C = Economy

• 105 ° C = Normal

• 95 ° C = High

• 80 ° C = High and regulation by the map thermostat

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/320i_n46_sal/6_si_techniques/11__engine_(n46)/2_sbt__n52_engine_e60_e61_e63_e64_e65_e66_e70_e81_e82_e83_e85_e86_e87_e90/page_3908/

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e61/520i_n43_tour/6_si_techniques/11__engine_(n43)/2_sbt__n52_engine_e60_e61_e63_e64_e65_e66_e70_e81_e82_e83_e85_e86_e87_e90/page_4063/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Cześć.

 

Czytam wpisy nt. właściwej temperatury pracy silnika i zastanawiam się czy u mnie jest problem czy wszystko jest raczej OK. Podłączam się pod ten temat, bo wydaje się najbliższy mojemu przypadkowi.

 

Chodzi o wentylator, który włącza się podczas jazdy na trasie: 130 km/h, na 6. biegu, przez 50 km, z klimatyzacją, na zewnątrz 25 st. Po zatrzymaniu słyszę dość głośną pracę wentylatora. Przy jeździe mieszanej raczej się nie włącza, przynajmniej nie na tyle, żeby go usłyszeć stojąc obok auta. To sugeruje, że sam wentylator czy termostat raczej działają prawidłowo.

 

I tutaj pytanie do Was, czy macie tak samo? Czy to na pewno OK, bo wg mnie nie? Płyny oczywiście są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wyczytałem gdzieś na tym forum, że silnik ma różne temperatury robocze w zależności od trybu jazdy i tak na trasie powinno mieć temperaturę ok. 90 st. Czy ktoś z Was może potwierdzić że na trasie faktycznie temp. maleje? U mnie cały czas jest w okolicach 106-108 st. niezależnie czy w mieście czy na trasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

przetestowałem dziś u mnie, 320i n43 170KM ,testy bez klimy

 

temperatura rośnie szybko do 58 st, potem powoli ale rośnie i po ok 20min to jest ok 9 km i jest 100 st. Za nim dojdzie do 100 st na każdych postojach (czerwone światło) temperatura zatrzymywała się lub o jeden stopień spadała. Zatrzymałem się na parkingu na 15 min, po ok 5-8 minutach temperatura nagle zaczęła spadać do 80 st. Jak ruszyłem temperatura powoli ale rosła do 100-101 i już tak się utrzymywała czasem tylko na 98 i potem znów 100...

 

kiedyś raczej miałem 105 czasem 110 i szybko na 100-95 spadała i wracało szybko na 105... i tak w kółko.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...

Witam


Wyskoczył mi błąd 2EF5 czyli termostat, pojeździłem dzisiaj po mieście w ukrytym menu 90*C miałem po 6 km, temperatura na zewnątrz 9*C.Temperatura wahała się 88-93*C mam silnik 2.0 N43 z bezpośrednim wtryskiem, czytam w temacie że te silniki powinny mieć temp. 100-110*C.Przejechałem w sumie 20 km i max miałem 93*C. Czy muszę wymienić termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.