Skocz do zawartości

Silnik po remoncie docieranie.


lobosdawid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Bmw E46 318i 143km . W aucie był przeprowadzony remont silnika a dokładnie: regeneracja głowicy ( z uszczelniaczami, docieraniem zaworów itp), wymiana pierścieni tłokowych i wymiana panewek.

Mechanik po remoncie zalał mi silnik Castrolem 5w/30 .

I moje pytanie jak długo docierać silnik i kiedy wymienić olej i na jaki bo zauważyłem na castrolu ze zbiera się masełko na bagnecie.

Zrobiłem do tej pory 950 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może, że nie dogrzany ale trasa 100 km to mało ?

Remont silnika kosztował 2700zł za całość . Miałem problem bo strasznie brało olej ok. 1l na 500 km. Teraz zrobiłem te 950 km i nie wzięło ani grama.

Ogólnie jestem zadowolony, a remont był robiony w Kańczudze koło Przeworska.

 

To jak z tym docieraniem i olejem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej ma spełniać normę LL-04, czyli x-clean.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co na ten temat powiedział mechanik, który robił remont? Bo tu jego wypadałoby słuchać :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 3 tys to za dużo. Bo docierające się elementy mogą tworzyć opiłki w postaci mazi które teoretycznie zbierze filtr.

 

Pedanci zalewają ( co nie uważam za głupie) olej za 1tys km zlewają i wymiana wraz z filtrem. Póżniej zalewają dalej jakimś średniej klasy typu castrol znowu zlewają po 3tys od ostatniego zlania i już wraz z nowym filtrem zalewają docelowym porządnym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie uszczelki pod głowicą i szlifowaniu gniazd zaworowych docieranie nie jest potrzebne ? U mnie została wymieniona tylko uszczelka pod głowicą i została splanowana głowica, wymienione uszczelniacze zaworowe i szlifowanie. Mechanik mi nic nie mówił więc od razu po rozgrzaniu silnika dość ostro zacząłem sprawdzać czy odżył. Wymiana oleju po 12 tyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie uszczelniaczy zaworowych mechanik też zalecal delikatna jazdę do 1000km ale to nie jest kpl remont. Tutaj to co innego. Nowe pierścienie i panewkami czyli elementy metal-metal które mogą się docierać do swoich powierzchni. Wszystko było nominal? Szlif wału był czy nie miał rys i wszystko poszło wymiarowe jak z fabryki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może , że uszczelniacze by pomogły. Zrobić całość nie zaszkodzi a panewki już i tak się robiły żółte .

I jeszcze pytanie co do tego oleju bo Mutul X-cleen w swojej ofercie ma 5w30 i 5w40 oba maja norme LL-04

Jaki wybrać ?

 

Proszę mi powiedzieć coś więcej o tym

"Nie trzyma góra "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.