Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam Bmw E46 318i 143km . W aucie był przeprowadzony remont silnika a dokładnie: regeneracja głowicy ( z uszczelniaczami, docieraniem zaworów itp), wymiana pierścieni tłokowych i wymiana panewek.

Mechanik po remoncie zalał mi silnik Castrolem 5w/30 .

I moje pytanie jak długo docierać silnik i kiedy wymienić olej i na jaki bo zauważyłem na castrolu ze zbiera się masełko na bagnecie.

Zrobiłem do tej pory 950 km

Opublikowano

Być może, że nie dogrzany ale trasa 100 km to mało ?

Remont silnika kosztował 2700zł za całość . Miałem problem bo strasznie brało olej ok. 1l na 500 km. Teraz zrobiłem te 950 km i nie wzięło ani grama.

Ogólnie jestem zadowolony, a remont był robiony w Kańczudze koło Przeworska.

 

To jak z tym docieraniem i olejem ?

Opublikowano
A jak z tym docieraniem do tej pory jeżdżę jak emeryt staram się nie przekraczać 3 tys obr. Można już kręcić wyżej ? i czy wymiana oleju po 3-4 tys to nie za późno ?
Opublikowano

Ok to zrobię jeszcze 500 km i wlewam motula, tylko jakiego bo jest parę rodzajów. Test na temp. zrobię po godz. 20.

I czy można już swobodnie jeździć ?

I jeszcze jedno czy też tak macie jak rano auto (długo postoji) to przy rozruchu silnik głośniej zawyje ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej ma spełniać normę LL-04, czyli x-clean.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co na ten temat powiedział mechanik, który robił remont? Bo tu jego wypadałoby słuchać :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Powiem szczerze, że mechanik nie udzielił mi dokładnych porad. Powiedział tylko żeby nie gazować mu mocno i wymienić olej po 3 tys. Co wydało mi się trochę niedorzeczne dla tego pytam was o opinie na ten temat :)
Opublikowano

Olej 3 tys to za dużo. Bo docierające się elementy mogą tworzyć opiłki w postaci mazi które teoretycznie zbierze filtr.

 

Pedanci zalewają ( co nie uważam za głupie) olej za 1tys km zlewają i wymiana wraz z filtrem. Póżniej zalewają dalej jakimś średniej klasy typu castrol znowu zlewają po 3tys od ostatniego zlania i już wraz z nowym filtrem zalewają docelowym porządnym olejem.

Opublikowano

Okej tak zrobię tylko, że zawsze będę już zalewał motulem.

Test nr. przeprowadzony wyniki : Trasa (obwodnica ) temp. od 102 do 104/105 stopni C. Miasto temp. tak jak w trasie i na postoju to 104/105 stopni C.

Jak długo mam jeszcze docierać silnik?

Opublikowano
Po wymianie uszczelki pod głowicą i szlifowaniu gniazd zaworowych docieranie nie jest potrzebne ? U mnie została wymieniona tylko uszczelka pod głowicą i została splanowana głowica, wymienione uszczelniacze zaworowe i szlifowanie. Mechanik mi nic nie mówił więc od razu po rozgrzaniu silnika dość ostro zacząłem sprawdzać czy odżył. Wymiana oleju po 12 tyś.
Opublikowano

Myśle, że jest potrzebne tak jak u mnie, ale niech wypowiedzą się bardziej doświadczone osoby.

 

Zapomniałem jeszcze dodać, że w tej cenie remontu była też wymiana odmy i którejś z rolek.

Opublikowano
Po wymianie uszczelniaczy zaworowych mechanik też zalecal delikatna jazdę do 1000km ale to nie jest kpl remont. Tutaj to co innego. Nowe pierścienie i panewkami czyli elementy metal-metal które mogą się docierać do swoich powierzchni. Wszystko było nominal? Szlif wału był czy nie miał rys i wszystko poszło wymiarowe jak z fabryki?
Opublikowano

Taki ziomek z forum też łykał 2l na 1000km i po samych uszczelniaczach problem zniknal.

Co do wycia, to nie trzyma góra, mozna to naprawic

Opublikowano

Być może , że uszczelniacze by pomogły. Zrobić całość nie zaszkodzi a panewki już i tak się robiły żółte .

I jeszcze pytanie co do tego oleju bo Mutul X-cleen w swojej ofercie ma 5w30 i 5w40 oba maja norme LL-04

Jaki wybrać ?

 

Proszę mi powiedzieć coś więcej o tym

"Nie trzyma góra "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.