Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Panowie, pacjent 545i odkąd kupiłem samochód żarł ok. 1l oleju na ok. 2000km kilku znajomych z e60 530i 258km e60 550i mieli ten sam problem i podobne ilościowo ubytki oleju, więc nie przejmowałem się tym zbytnio, dolewałem olej na bieżąco.

Po przejechaniu 10tyś, pierwsza wymiana przeze mnie oleju, oczywiście Castrol EDGE fullsyn. 5w30 przejechałem trochę ponad 1000 i komunikat na komputerze dolać olej.. dolałem z 8-9 setek, pojechałem na studia (450km) dojeżdżam pod akademik i znowu komunikat że trzeba dolać LITR..

W aucie zaczęło śmierdzieć olejem przy troszeczkę ostrzejszej jeździe, patrząc pod spód nie potrafię ocenić skąd dokładnie z racji tej że nie mam gdzie podjechać na kanał żeby zdjąć osłonkę silnika, a i przy okazji auto stało na parkingu może 5-7h i zostawiło dość sporą plamę oleju, bliżej po prawej(pasażera) stronie silnika

 

Miał ktoś w 545i, bądź chociaż w e60 taki wyciek??

czy w Okolicy Olsztyna bądź Opolskie, Śląskie mógłby się tym zająć, bo słyszałem że niewielu mechaników chcę się z tym "babrać"

skąd tyle oleju może uciekać?!

Opublikowano
Uszczelniacz wału, uszczelka pod pokrywą głowicy, może miska... niestety bez zdjęcia osłon i popatrzenia nie zdiagnozujesz co konkretnie... Silnik przepatrzeć z góry do dołu, wytrzeć porządnie i się przejechać bez osłon krótko i mocno i znów popatrzeć (często możesz źle sugerować się skąd cieknie bo np będzie zlatywało z pod uszczelki pokrywy z góry na dół i wyglądało jakby to miska ciekła).
Opublikowano
NIe ma znaczenia po ktorej stronie jest plama oleju bo moze sciekac na jedna strone i akurat bedzie dziurka jakies ujscie i pojawi sie plama :) widzialem juz pare n62b44 i wiekszosc modeli trapi jedno pompa vacum jej uszczelki ktore czesto przeciekaja :) jesli nie pompa to sciag oslone poloz sie pod auto nie ma innego wyjscia :D

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

  • 9 lat później...
Opublikowano
W dniu 5.12.2015 o 20:04, surfer713 napisał(a):

Witam!

 

Panowie, pacjent 545i odkąd kupiłem samochód żarł ok. 1l oleju na ok. 2000km kilku znajomych z e60 530i 258km e60 550i mieli ten sam problem i podobne ilościowo ubytki oleju, więc nie przejmowałem się tym zbytnio, dolewałem olej na bieżąco.

Po przejechaniu 10tyś, pierwsza wymiana przeze mnie oleju, oczywiście Castrol EDGE fullsyn. 5w30 przejechałem trochę ponad 1000 i komunikat na komputerze dolać olej.. dolałem z 8-9 setek, pojechałem na studia (450km) dojeżdżam pod akademik i znowu komunikat że trzeba dolać LITR..

W aucie zaczęło śmierdzieć olejem przy troszeczkę ostrzejszej jeździe, patrząc pod spód nie potrafię ocenić skąd dokładnie z racji tej że nie mam gdzie podjechać na kanał żeby zdjąć osłonkę silnika, a i przy okazji auto stało na parkingu może 5-7h i zostawiło dość sporą plamę oleju, bliżej po prawej(pasażera) stronie silnika

 

Miał ktoś w 545i, bądź chociaż w e60 taki wyciek??

czy w Okolicy Olsztyna bądź Opolskie, Śląskie mógłby się tym zająć, bo słyszałem że niewielu mechaników chcę się z tym "babrać"

skąd tyle oleju może uciekać?!

Może ciec z uszczelki pompy oleju. Będzie wtedy widać jak olej wydostaje się przez szczelinę ok 1,3 mm przy obudowie filtra oleju.

Czarna obudowa filtra oleju i od razu wokół jest ta szczelinka.IMG_20250311_190452.thumb.jpg.332248d0e7e43c62aad9daf203ec97d7.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.