Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

ostatnio mam dosc nietypowy problem w mojej E36 ktory wczesniej nie wystepowal.

 

Mianowicie podczas skrecania, ale nie takiego na zakretach, tylko w inna droge ktora jest prostopadle do tej po ktorej jechalem wczesniej, poprostu podczas silnego skretu przy wiekszej predkosci (ale nie tak duzej aby kola piszczaly ) przyblokowuje mi kierownice, jak by wspomaganie sie wylaczalo

 

Kiedy skrecam z mala predkoscia tego problemu nie ma .

Jest tylko gdy jade ciut szybciej i skrecam, kierownica jak by zacina sie dopuki auto nie zaczyna sie prostowac lub ujme gazu.

 

Teraz do konca nie jestem pewnien, ale cos mi sie wydaje ze wystepuje to tylko podczas skretu w prawo, natomiast podczas skretu w lewo nie, wiem ze to moze jakies dziwne ze wystepuje tylko podczas skretu w prawo ale takie mam odczucia.

 

Dzisiaj naciaglem bardziej pasek od wspomagania ale dalej to samo.

 

 

Co to moze byc ??

Czy to moze byc spowodowane przez jakis element zawieszenia ??

 

 

 

Jezdzac autem ciagle mam wrazenie ze dzieje sie to tylko gdy skrecam w prawo... troche glupia teoria :?

 

Czy mozliwe jest aby pasek byl tak zurzyty ze powoduje w/w problemy ???

 

 

Bede wdzieczny za jakies podpowiedzi

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

 

naprawde 0 pomyslow ???.

 

Na 100 % kiera blokuje mi sie tylko przy skrecaniu w prawo i wylacznie kiedy jestem w zakrecie i dodam gazu ... gdy przejezdzam zakret bez gazu to raczej nie .

 

 

W lewo jest zawsze OK .

 

Prosze o jakies podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Dziwny problem, ale może faktycznie coś tkwi w zawieszeniu. Mam tu co prawda lewostronny ruch na drogach ale pamiętam jeszcze jak się jeździ po prawej.

Przedewszystkim dźwignij auto i sprawdź czy ten problem z oporami skręcania wystepuje również na odciążonych kołach. Problem może być z krzyżakiem na kolumnie łączącej maglownicę z kierownicą.

Następnie upewnij się czy maglownica nie przecieka - pod osłonami drążków kierowniczych będzie się gromadził olej, osłony te nie mogą być roztargane - jeżeli są to możliwe że skorodowała listwa.

Kolejna rzecz to siedliska amortyzatorów - możliwe że pod dużym naciskiem podczas skrętu któreś się przyciera.

Co do pozostałych elementów zawieszenia to nie powinny one tworzyć takiego problemu, ale mogą wpływać na wyprzedzenie koła w wyniku np. skrzywienia itp.

Opublikowano

Objaw dość nietypowy z powodu tego objawiania się tylko w jedną stronę.

U mnie działo się coś takiego, ale w obie strony i tylko po deszczu, a powodem był jak wiadomo ślizgający się pasek. Opór był dość znaczny, przypominający blokowanie kierownicy ale było to tylko złudzenie, bo kierownicy nic nie blokowało, tylko pompa wspomagania nie robiła chwilowo ciśnienia.

Musisz się jednak upewnić, czy to wspomaganie szwankuje, czy masz np. uszkodzoną mechanicznie listwę i się zacina. Możesz np. zdjąć pasek od wspomagania, jeśli masz osobny i spróbować się przejechać i sprawdzić czy kierownica się nadal blokuje, możesz też podnieść przód auta i robić pełne skrety na zgaszonym i zapalonym silniku.

Jeśli to jest jakies zacinanie się mechaniczne, to raczej zrób to od razu bo nie wiadomo kiedy listwa całkiem się zablokuje.

Opublikowano

U mnie działo się coś takiego, ale w obie strony i tylko po deszczu, a powodem był jak wiadomo ślizgający się pasek. Opór był dość znaczny, przypominający blokowanie kierownicy ale było to tylko złudzenie, bo kierownicy nic nie blokowało, tylko pompa wspomagania nie robiła chwilowo ciśnienia.

 

 

Dokladnie mam tak samo, jednak tylko podczas skretu w prawo :(.

 

Podczas postoju kierownica chodzi normalnie, podczas skrecania w prawo bez dodawania gazu takze, jedynie kiedy jestem w zakrecie i dam gazu to wtedy sie blokuje. Albo czekam na skrzyzowaniu ze skrecona w prawo kierownica i gwaltownie rusze to tez sie przyblokowuje.

 

Dzieki za odpowiedzi, sproboje chyba sciagnac pasek i zobaczyc czy dalej bedzie sie blokowac.

 

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

wkoncu udalo mi sie rozwiazac ten problem wiec napisze, moze komus sie przyda, kto wie.

 

Tak wiec ostatnio cos mi zaczelo lekko narywac autem na wolnych obrotach i przy ruszaniu, i ogolnie jakies drgania ale bardzo niewielkie, mysle moze poduszka i faktycznie z poduszki pod silnikiem oderwalo sie gorne mocowanie. Pomijajac fakt ze ta poduszka byla juz tak biedna, widac jeszcze z fabryki to jest tu ciekawa rzecz. Problem ze skretem w prawo mialem juz od dosc dawna, a zadnych oznak uszkodzonej poduszki nie bylo

 

Nie drgalo mi nic, przy ruszaniu ok. Jednak problem powoli narastal, poczatkowo mialem problem z bardzo ostrymi skretami potem nawet te lagodniejsze sprawialy ze cos lekko przyblokowywalo kierownice.

Patrzac na auto od dolu nigdy nie widzialem ze poduszka byla uszkodzona bo z dolu wszystko wygladalo ok.

Moze przez to ze jezdze w miare spokojnie silnik nie zeslizgnol sie z niej do konca.

 

Po wymianie poduszki znalazlem nawet przewod chyba od wspomagania ktory idzie do maglownicy i on sie lekko ocieral o kolumne. I dzialo sie to tylko przy skrecie w prawo bo wlasnie wtedy silnik sie lekko przekrzywial i zaczynalo ocierac.

 

Dalej mnie zastanawia jak moglem tego nie zauwayc wczesniej, poduszka byla uszkodzona juz dosc dawno, a nie dalo sie tego odczuc.

 

Ogolnie silnik na uszkodzonej poduszce przesunol sie bardzo niewiele ale doszlo do tego jego obnizenie, i taka glupia sprawa meczyla mnie tyle czasu .

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Widze ze mieliscie podobna awarie jak mam i chyba ja. tzn po pierwsze czuje dosc powazne drgania , szczegolnie na drazku zmiany biegow od silnika na wolnych obrotach i ogolnie, po drugie to dwa razy mi sie zdarzylo ze przyblokowala mi sie kierownica podczas jazdy, chodzi o to ze po prostu nagle przy mocnym skrecaniu (tak jak u was skret w uliczke) natrafialem na cholerny opor ze nie szlo skrecic mocniej. Sytauacja ta trafila mi sie 3 razy i zawsze wtedy bylo wilgotno lub padalo. Czy w takim razie powinienem sprawdzic poduszki pod silnikiem, i tak ogolnie to jak ona wyglada i gdzie jest 9bo jak latwo sie domyslic sie na tym nie znam :P Pozdrowienia

 

Aha dodam jeszcze tylko ze drecza mnei tez piski spod maski (prawdopodobnie mis ie slizga pasek klinowy) piski poprzestaja na obrotach powyzej 3 tys i wystapuja tylko przez pierwsze klikaset metrow po rozruchu.

Opublikowano

Witam,

 

mialem tak samo. Drgania sie powoli nasilaly wiec sie przyzwyczajalem i nie czulem. Dopiero jak mi zaczelo kierownice blokowac to wiedzialem ze cos jest nie tak. Kierownice tez stopniowo coraz wiecej blokowalo. Zobacz czy co nie ociera wiatrak wiskozy o obudowe, jesli tak to ja szybko zdemontuj !.

 

Na poduszce lezy silnik, wejdz na kanal to zobaczysz. Z gory lepiej widac ta od strony pasazera, ja sie tez latwo demontuje, to od strony kierowcy troche trudniej.

 

Nie kup sobie tylko takiej z allegro za 100 najtanszej. Ja niestety kupielm i urwala sie sruba mocujaca dolna. Miala wade, nie byla w srodku odlana dobrze, byla tam duza przestrzen powietrza. Przez to potem uszkodzila sie doszczetnie oraz popsula 2 poduszke. Wogle wymien raczej 2 sztuki.

 

Ja kupilem FEBI za okolo 150 sztuka i jest OK.

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Witam,

 

mialem tak samo. Drgania sie powoli nasilaly wiec sie przyzwyczajalem i nie czulem. Dopiero jak mi zaczelo kierownice blokowac to wiedzialem ze cos jest nie tak. Kierownice tez stopniowo coraz wiecej blokowalo. Zobacz czy co nie ociera wiatrak wiskozy o obudowe, jesli tak to ja szybko zdemontuj !.

 

 

Pozdrawiam

 

Tzn wiatrak mi nie obciera bo nie mam oslony na wentylator :). Wogole w IS-ie trudno cokolwiek zauwazyc czy silnik sie ruszyl bo jest cholernie duza przestrzen pomiedzy silnikiem i chlodnica.

A z tym wszystkim to chyba podjade do mechanika i powiem zeby sprawdzil mi poduszki, i przy okazji wymienil pasek klinowy. Dzieki za odpowiedz. Pzdr

Opublikowano

Zawsze mozesz chwycic silnik, chocby za kol dolotowy i sprobowac troche szarpnac.. ale tak z czuciem , nie za slabo ale tez bez przesad ja tam zauwazylem ze poduszka sie nie trzyma od spodu bo sie cala podnosila az.

 

W sumie daj do mechanika bo ta od strony kierowcy tak latwo sie nie wymienia, no i kanala potrzebny jest.

 

Aha i jezdzij delikatnie :) , bardzo delikatnie :).

 

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.