Skocz do zawartości

e90 318i N46 129km szarpie .wypadanie zaplonu na 1 cylindrze


biceps28

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
macie jakiś pomysł gdzie szukać dalej

Zrob to co powinno byc wykonane na samym poczatku-pomiar kompresji bez dotykania pedalu gazu a nastepnie z gazem w podlodze a jak cylinder na ktorym wypada zaplon bedzie odstawal od reszty to jeszcze jeden pomiar - proba olejowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podmieniles wtrysk i problem pozostal wiec paliwo mozna wykluczyc oraz cewki bo podmieniales - zostaje tylko powietrze.

Przy vvt kompresje mierzy sie przynajmniej w dwuch pozycjach wychylenia zaworow i nikt Ci juz nic nie wymysli-wyczerpales wszystkie mozliwosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypinałeś wtyczkę vvt (tą przy wlewie oleju) na pracjjącym silniku?Musisz zgasić auto i ponownie odpalić silnik na wyjetej wtyczce vvt.U mnie identycznie wypadalo na 3 cyl.Rozrząd mialem wymieniony,a powodem był wytarty wałek mimośrodowy vvt.Z tego co pamietam cylindr pracują :1 i 4 na jednym banku i 2 i3 na drugim banku.Jeśli wypinałeś wtyczke vvt na odpalonym silnik pamietał jeszcze ustawienia-musisz zgasić i odpalić ponownie i wtedy sprawdz.Pojezdzij z róznymi predkosciami.U mnie wypadał zapłon głównie na zimnym silniku
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A więc po trochę trwającej diagnozie z małymi przerwami bo chłopacy zasypane pracą udało sie ustalić że pierwsza sonda lambda nie działa tylko po wymianie na sprawną o dziwo ten trzeci cylinder po rozgrzaniu silinika w momencie jak sonda zacznie pracować to on nie pracuje a przy starej nie działającej sondzie pracują wszystkie ale zapłon wypada na tym trzecim więc zagadka nie rozwiązana szukamy dalej niestety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
udało sie ustalić że pierwsza sonda lambda nie działa

Jestem ciekaw jak to zostalo zdiagnozowane ale widze ze zgadywanka sie zaczela oraz wymiana dobrych czesci na nowe i zaczynaja sie koszty...

Diagnozowania na trzy godziny a Ty po miesiacu jestes w punkcie wyjscia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z braku czasu mechanika wiec nie mam na to wpływu niestety za dobrym fachowcem trzeba poczekać a nie mam zamiaru dawać do kogoś co bedzie wymieniać po kolei nie potrzebnie jakieś elementy żeby wyeliminować przyczynę , sonda nie wykazywała żadnych wartości na kompie wiec została podmieniona na inną sprawną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam Panów dołłącze się do dyskusji otóz mam te same auto n46 tylko 2.0 150koni jestem po wymianie wszystkich świec odmy,cewek bo mechanik mówił ze trzecia słabo chodzi i na zimnym bardzo długo mi kręci auto strasznie 3-4sekund a jak sie nagrzeje to mocy ma spadek z 30% czasami w nocy jade to czuje jakbym miał 200koni a w czasie upałow to jak 100 i zastanawiam sie co jest przyczyną czujnik wałka czy wałęk sam robiłem adaptacje ponownie na gazie to wogle mi szarpie obroty 500-700 na benzynie troche mniej ale czuć trzęsie budą od czego zacząć diagnoze ? w dniu wczorajszym wyskoczył mi błąd sondy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mam chwile to piszę jak to w moim przypadku było główna przyczyna okazało się ze rozrząd praktyczmie na wykończeniu mechanik był sam zdziwiony po pobraniu sie do niego ze jest w takim stanie a wcale nie było to słychać poza tym jedna sonda jak już wspominałem i przy okazji okazało sie ze silniczek od valvetronika nie dziala jak powinien po wymianie tych elementów silniczek pracuję elegancko mam nadzieję że tak pozostanie przez dłuższy czas bo nie były to tanie naprawy ale konieczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Odświeżę troszke temat

E91 n46 129 km

Przy odpalaniu na zimnym jest ok natomiast po mocnym dodaniu gazu zapala się check i faluje obrotami.

Gdy silnik się nagrzeje check gaśnie. Natomiast gdy odpalam auto bez checka na ciepłym silniku auto po odpaleniu przez kilka sekund "cmoka" jakby nie chodziło na Wszystkich cylindrach. Następnie obroty się uspokajają i jest ok. Podczas jazdy czuć że jest może lekko ospały i czasami jakby brakowało mu sił pod górę lub na wyższych biegach.

Błędy po podpięciu

1. Wypadanie zapłonu na wielu cylindrach

2. Wypadanie zapłonu cylinder 1


Auto jest po naprawie głowicy . Zostało zakupione jako uszkodzone z palącym się checkiem i falującymi obrotami. Było gorzej niż teraz bo autem nie dało się jechac. W głowicy było pełno syfu przypominającego żużel. Wymienione przy okazji swiece i uszczelniacze. Rozrzad niby meches mowi że był ok. Jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.