Skocz do zawartości

e36 2.8 kontrolka ciśnienia oleju


wenek17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w mojej e36 2.8 troszkę za długo świeci się kontrolka oleju zaraz po odpaleniu, powinna zgasnąć od razu a ona tak około 2 sekundy się poświeci w tym czasie słychać zawory gdy zgaśnie natychmiast cichną i zawory. Słyszałem o zaworku w podstawie filtra oleju ze lubią w tych silnikach one powodować takie obiawy i że dość często ta się dzieje w tych silnikach, ma ktoś doświadczenia w tym temacie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dokładnie ten sam problem i objawy, w swoim m52 wymieniłem podstawę na m50 z idealnym zaworkiem, zero jakichkolwiek wyzlobien w aluminium a zaworek cały. Stara podstawa miała wyzlobienia i zaworek był cały czas w pozycji otwartej. Po wymianie dalej to samo, gdy auto postoi np cala noc to kontrolka święci się ok 1,5-2sek i czasem klepna zawory w tym czasie. Przy następnym odpaleniu np po kilkudziesięciu minutach kontrolka gasnie odrazu i zaworow nie słychać aż do czasu następnego dłuższego postoju. Już nie wiem co mam zrobić :duh: jaki masz olej? Ja mam mobil 2000 10w40 i z tego co czytałem na necie 'to zamierzam zrobić plukanke i zmienić olej na 5w40 jakiś lepszy np valvoline albo motul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej nie wiadomo jaki u mnie jest bo kilka miesięcy temu zrobiłem swap na ten silnik i włąsnie przyszła pora na wymianę oleju zaleje valvoline 5w40 do wczesniejszej bmki lałem valvoline max life 10w40 silnik 1.8is i widziałem znaczną w stosunku do mobila... mój kolega w m52 b25 ma to samo z tą kontrolką muszę się za to zabrać. Może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak nadal problem z zaworkiem. Co by to nie był za olej to jakby zostawał na górze silnika to by nie klekotało.

 

Przy zmianie oleju pokusiłbym się o zdjęcie miski i zobaczenie w jakim stanie pompa, sitko czy coś nie jest delikatnie do przeczyszczenia.

 

Szacun za zrobienie swapa silnika i nie wymienienie oleju przy tym :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kupnie mojej pierwszej bmw 1.8is zalałem mobila super 2000 10w40 po czym silnik się rozszczelnił musiałem wymieniac uszczelki od pokrywy rozrządu uszczelniacz itp być może przypadek poza tym ubyki oleju jakies były od wymiany do wymiany musiaęłm coś tam dolać po wymiania na valvoline od wymiany do wymiany nie musiałem dolewać oleju w sumie ubywać go zaczynało dopiero gdy już było blisko wymiany poza tym silnik pracował ciszej takie moje odczucie

 

A jaki sens wymianiać było mi olej skoro na zagarach z dawcy do inspekcji olejowej były jeszcze dwa prostokąty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sens taki że inspekcje się kasuje 10 sec i olej mogł mieć nalatane 50 tys i pare razy skasowaną inspekcję olejową :D

 

jestem pełen podziwu :) mógł być również zalany mineralnym z dużego fiata, a ty na tym jeździłeś jeszcze.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no zgadza się coś można wiedzieć po kolorze :)

 

a po smaku pewnie też sprawdzacie czy pół syntetyk ? czy pełny ? :)

 

dziwi mnie niesamowicie taka oszczędność ile 200zł ? 7l x30zł ? robić sobie swap silnika do własnego auta i nie zmienić oleju ?

 

tak samo jak się auto kupuje i oleju nie zmienia bo sprzedający mówił że zmienił przed chwilą :D litości.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twój samochód nie twoja sprawa poza tym nie pytam się o olej więc piszesz nie na temat i nie wiesz nawet czy silnik kupiłem ze szrotu z allegro czy od sąsiada któremu sam wymieniałem olej, więc nie oceniaj jeśli sam nie jesteś pewny jak sytuacja wygląda, U siebie wymieniaj olej co kwartał i rozrząd co 90tys jeśli ci się tak podoba, napewno twoje bmw będzie jeździło bezawaryjnie. Pisze na wielu forach czytam wiele postów ale jak widzę atmosfera na tym forum nie jest zbyt miła...

 

 

Jak jesteś taki miły to co się dziwisz? Forum jest po to żeby się wypowiedzieć i zasugerować. Skoro na innych forach masz lepiej...nikt Cię tu na siłę nie trzyma. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem test - zanim odpalilem auto po 24h postoju, wyjalem filtr oleju - oleju bylo na dnie. Po odpaleniu kontrolka palila sie 2sek i poklekotalo. Silnik pochodzil 5min, wylaczylem go i znowu wyciagnalem filtr oleju - w podstawie bylo ok 1/4 oleju i po zalozeniu filtra kontrolka zgasla odrazu. Czyli wychodzi na to ze mimo tego cze zaworek zwrotny wyglada idealnie to i tak przepuszcza? :? raz wymienilem podstawe na uzywana m52 to kontrolka swiecila ok 7sek :duh: teraz mam z m50 i swieci ok 2, macie pomysl co z tym zrobic? kupno nowej odpada (ok 700zl) :mad2:

http://zapisz.net/images/935_20151120_154256.jpg?__no=1

http://zapisz.net/images/315_20151120_155023.jpg?__no=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam również podobny objaw z tą kontrolką oleju, od siebie dodam że po wymianie oleju z klasy lepkości 10w40 na 5w40 nic nie dało, wczesniej był to mobil pół syntetyk a obecnie to shell helix ,dodam że u mnie nie występuję zjawisko głośniejszej pracy zaworów.
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mario20044 napisz swój problem na forum bmw3er tam chłopaki piszą konkretnie i na temat :)
a czy na innym forum ktoś Ci napisał że wewnątrz podstawy jest jeszcze jeden identyczny zawór zwrotny ? Kilka dni temu rozciąłem taką podstawę i jest tam kolejny zawór.
Czytałem że w m52 jest też taki zaworek zwrotny w głowicy' date=' czy on też może być winowajca nietrzymania oleju w górze silnika?[/quote']

Tak to nr.2 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BF51-EUR-12-1994-E36-BMW-320i&diagId=11_6082

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest taka sytuacja ze po długim postoju kontrolka święci ok 1,5-2sęk czyli jeden albo albo obydwa zaworki musza puszczać bo jak auto później odpale np po 20min to gasnie odrazu. A że szklankami to różnie bywa bo czasem zaklekocza a czasem wogole także już nie mam pojęcia co robić i jak sprawdzic te zaworki :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 2 sekundy to nie wpadaj w panikę.Wierz mi olej tam jest tylko pompa ma chwilę na zbudowanie ciśnienia żeby zadziałał czujnik.W starszych generacjach (m10 , m30) trwało to znacznie dłużej bo czujnik ciśnienia jest umieszczony w głowicy a jednak te silniki robią przebiegi 500 000+ bezproblemowo .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.