Skocz do zawartości

Bierze olej Kopci na niebiesko


Kszyhuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problem od pewnego czasu z moją becią 320i e90 2005r.120000tys przebiegu sprawdzonego w bmw monachium. Kupiłem ją jakis czas temu i zauwazylem ze ma problem z olejem, zrobiłem jakos 1300 km i zjadlo jakos 0,7 litra oleju. A wczoraj widziałem jak stalem na swiatłach że zostawiłem za sobą niebieską chmure po ruszeniu :|dodam że auto pali bez najmniejszego problemu ;( wyczytałem ze moge miec problemy z uszczelniaczami lub odmą, a wy macie jakies propozycje ? ;/ :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Wahania oleju +/- jedna "kreskę" mogą się zdarzać. Jeśli bierze olej w ilości 1l/1000km, to niestety na 99,99% czeka Cię wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów. Najczęściej warsztaty proponują totalną regenerację głowicy (z demontażem). Trudno znaleźć kogoś kto to zrobi bez demontażu głowicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego A tak na poważnie to chciałbym dostać jakąś wskazówkę od czego zacząć. Chwilowo na komputerze pokazuje mi ze mam poniżej połowy stan oleju, a minęło 1400 km. Mam zacząć od odmy czy odrazu robić uszczelniacze. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze najpierw ustal ile rzeczywiście zużywasz oleju.- Poczekaj do czasu aż komputer wskaże dolewkę 1 l, uzupełnij olej 1 l i czekaj do następnego komunikatu, wtedy będziesz wiedział dokładnie jakie jest zużycie. Zwykle przebieg do pierwszego spadku o 1 kreskę jest najdłuższy a potem spada szybciej.

 

Po drugie odmę jeśli nie była wymieniana od nowości warto sprawdzić i ewentualnie wymienić.

 

Po trzecie przy tym roczniku i przebiegu zbieraj kasę na wymianę uszczelniaczy - czeka Cie to, jeśli nie teraz to w najbliższym czasie.

Edytowane przez multilab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahania oleju +/- jedna "kreskę" mogą się zdarzać. Jeśli bierze olej w ilości 1l/1000km, to niestety na 99,99% czeka Cię wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów. Najczęściej warsztaty proponują totalną regenerację głowicy (z demontażem). Trudno znaleźć kogoś kto to zrobi bez demontażu głowicy.

 

Witam

Mam podobny problem z braniem oleju i po przeczytaniu bardzo wielu wątków wszystko widzę że sprowadza się do uszczelniaczy. Jak ktoś już to robił to niech zdradzi jaki jest koszt robienia tego bez ściągania głowicy i czy faktycznie jest to o wiele bardziej skomplikowane od robienia tego ze zdjętą głowicą. A przy okazji kolego Multilab możesz mi naświetlić co oprócz wymiany uszczelniaczy wchodzi jeszcze w remont całej głowicy jak już się ja ściągnie i jaki może być koszt kompleksowego remontu?

Będę wdzięczny za odp. bo chyba nie uniknę togo :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mało kto chce to zrobić bez zdjęcia głowicy. W moim przypadku zdecydowałem się na zrobienie z demontażem. Okazało się, że do wymiany były także dwie prowadnice (nadmierny luz). Podczas takiej naprawy zawory powinny być zdemontowane i zregenerowane (szlifowane przylgnie grzybków i gniazd oraz docieranie, planowana jest powierzchnia głowicy przylegająca do bloku cylindrów). Ponadto całość jest wyczyszczona z osadów. Warto wtedy wymienić rozrząd, bo dopłata za robociznę jest symboliczna, a koszt części przy tym wszystkim niewielki. Koszt całkowity od 3 do 4 tys zł. Podobno bez zdejmowania głowicy wymiana samych uszczelek to 1 tys zł. Piszę podobno bo nie udało mi się znaleźć kogoś kto by chciał to zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również puszcza niebieskiego bąka przy odpalaniu,na dzień dobry wymieniłem odmę (oczywiście ori-BMW)-bez zmian,potem wymieniłem uszczelniacze zaworowe (mechanik stwierdził że niepotrzebnie bo stare nie były zużyte )-bez zmian,w tamtym tygodniu wymieniłem turbinę bo ubywa oleju-ale niebieskie bąki przy rozruchu pozostały.Założyłem domowej roboty separator oleju na odmę i myślę że w odmie jest problem bo w separatorze zebrało się sporo oleju-pytanie tylko dlaczego skoro jest nowa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również puszcza niebieskiego bąka przy odpalaniu,na dzień dobry wymieniłem odmę (oczywiście ori-BMW)-bez zmian,potem wymieniłem uszczelniacze zaworowe (mechanik stwierdził że niepotrzebnie bo stare nie były zużyte )-bez zmian,w tamtym tygodniu wymieniłem turbinę bo ubywa oleju-ale niebieskie bąki przy rozruchu pozostały.Założyłem domowej roboty separator oleju na odmę i myślę że w odmie jest problem bo w separatorze zebrało się sporo oleju-pytanie tylko dlaczego skoro jest nowa?

Nie wiem czy zauważyłeś kolego, ale ten wątek jest o benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj po otwarciu maski zauważyłem że mam mokre wokół korka wlewu oleju, tak jakby olej delikatnie wypychało. Czy to ma jakis związek z odmą ? tzn ze może byc zapchana i olej wycieka najsłabszym miejscem ? ;|

 

http://speedy.sh/XMUCa/12277341-1101690886508858-1718437119-n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.