Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja dodam tylko iz 740ia ma identyko przypieszenie jak 750ia - 7.4sek

 

natomiast silnik 4.4 w 740 e38 ktore jest ciezy od e32 ma 7 (manual 6.6)

mowie o tym bez vanosa, ten z vanosem po 98roku jest pewnie jeszcze szybszy

 

850 (silnik 5l) - 7.5 sek

840 stare (silnik 4.0) 7.4sek

840 nowe (silnik 4.4) 7sek (ale to to starsze 4.4) przed 98

 

 

4.4 silnik po 98 to bylo by najlepsze rowiazanie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
ja dodam tylko iz 740ia ma identyko przypieszenie jak 750ia - 7.4sek

 

Marcinie, 750 ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów (4 biegi),

dlatego 740 ma takie samo przyspieszenie. Sądzę, że gdyby

wsadziło się 5 biegową skrzynię do 750 to dałoby się urwać

lekką ręką jakieś 0.3, 0.5 sek.

 

W tej chwili nie pamiętam ile ma M73 na 5 biegowym automacie.

Cyba coś koło 6,8 sek. Różnica w mocy i momencie niewielka.

 

Niestety, jak autka maja różne skrzynie biegów i przełożenia

główne, to nie można tak prosto mówić o mocniejszym/słabszym silniku.

Trzeba brać pod uwagę cały układ napędowy.

 

M60 jest dobrym silnikiem nie ma co dyskutować. Ale też nie mówmy,

że M70 jest jakimś starym gratem. Gdyby nie spalanie (M60 też mało nie pali,

różnica sądzę to 3-4 litry na niekorzyść M70) to każdy chciały jeździć V12... Jednak litr pojemności więcej robi swoje + niecałkowicie sekwencyjny wtrysk.

 

M60 ma 8 cylindrów obsługiwane sekwencyjnie (każdy wtrysk benzyny

odbywa się tylko do danego "cylindra".

 

W M70 w jednym wtrysku bierą udział aż 3 wtryski, z czego jeden

"nie trafia" do pracującego cylindra. I tutaj jest ta strata. Zmieniając

układ wtryskowy na full sekwencyjny dałoby się teoretycznie zejść ze spalaniem o 1/3 a w rzeczywistości o jakieś 1/5.

 

M70 ma mały stopień sprężania. Może jeździć nawet na "wodzie"...

w sensie liczby oktanowej. Przez to ma mniejszą moc niż mógłby mieć

z danej pojemności. Przez to więcej pali. Czym większy stopień sprężania

tym na bardziej uboższej mieszance można jeździeć.

 

W silniku M60 to zmieniono. Zwiększono stopień sprężania. Poprawiono elektronikę wtrysku. Jest to nowsze rozwiązanie i lepsze.

To samo zrobiono już w silniku M73 (technologia dołu ta sama). Zmienione głowice i elektronika wtrysku.

 

Same "bebechy" czyli dół silnika to ta sama technologia. Czyli tutaj nie

ma co mówić starszy nowszy.

 

Ale jak M60 ma spalić 22 litry w mieście a m70 24-25 to co za różnica...

 

Tylko jest jedno ale... namierzyć M70 w dobrym stanie to sztuka...

Jednak te silniki miały feler związany z braniem oleju. Szkoda...

 

Więcej będzie M60 w dobrym stanie niż M70.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

ja nie twierdze ze nie bylo manuala w m70 - bo byl... tylko znajdz komplet czesci do przerobki na manuala - skrzynia , sprzeglo , kolo 2masowe , wal napedowy , dyfer, pedały itp itd....

 

 

co do silnikow - a co to za roznica czy ma do 100 7s czy 7,5 ?? dla mnie zadna - ale sa maniacy ktorzy za przyrost o,5s potrafia zaplacic kilka tysiecy :duh:

 

i znow wychodzi v8 vs v12 - ja osobiscie nie widze podstaw do montowania m70 - skoro mozna miec silnik o mniejszej masie , podobnej mocy , mniejszym spalaniu , duzo nowoczesniejszy i tansz ( duzo tanszy ) w ekspluatacji - jedyny plus m70 to cena - bo za mniej niz 2 tys mozna miec silnik ze skrzynia ( nie wieadomo w jakim stanie )

Opublikowano
Boogie farmazonem jest wlasnie jezdzenie takim autem do roboty stary, pp pierwsze nie wykorzystujesz jego mozliwosci bo gdzie po drugie szkoda wachy na jazde w korkach itd no chyba ze lubisz sie lansowac ale to już twoja sprawa
Opublikowano
Dla mnie każdy taki pomysł pod warunkiem, że jest wykonany za smakiem i fachowo jest godny naśladowania. Ważne, że ktoś realizuje swoją pasję i nieważne co zbiera.Mogą byc nawet owady. Liczy się PASJA!
Opublikowano
ja nie twierdze ze nie bylo manuala w m70 - bo byl... tylko znajdz komplet czesci do przerobki na manuala - skrzynia , sprzeglo , kolo 2masowe , wal napedowy , dyfer, pedały itp itd....

 

 

co do silnikow - a co to za roznica czy ma do 100 7s czy 7,5 ?? dla mnie zadna - ale sa maniacy ktorzy za przyrost o,5s potrafia zaplacic kilka tysiecy :duh:

 

i znow wychodzi v8 vs v12 - ja osobiscie nie widze podstaw do montowania m70 - skoro mozna miec silnik o mniejszej masie , podobnej mocy , mniejszym spalaniu , duzo nowoczesniejszy i tansz ( duzo tanszy ) w ekspluatacji - jedyny plus m70 to cena - bo za mniej niz 2 tys mozna miec silnik ze skrzynia ( nie wieadomo w jakim stanie )

 

xsilver- cały czas postrzegasz sprawe przez ograniczony budzet :D ja mowie o sytuacji, gdy planujemy przerobke z fantazją a nie gdy chcemy zrobić z 316 jakies 350 a mamy do tego 2000 zł. To byłaby zenada.

Jak sie ma kase to mozna kupic np bitą 850 manual, mamy juz wiekszosc czesci - jesli ma zdrowy silnik to ok, jak nie szukamy innego.

A M60 z manualem wcale wiecej nie było ..ok 1300 540 tek, pare 840 i niewiele wiecej E38 740 ....tez nie jest lekko z czesciami. ale jak mowiłem - kasa czyni cuda.

M60 mozna montowac, byle by sie nie telepał na jałowym :D

 

Marekp750 - masz 100 racji - w M73 jest juz wtrysk jak w M60/62 i do tego połączony z 5 biegową skrzynka moze dac taki efekt - srednia z przejazdu przez Danię posiadacza E38 750i '00

http://img103.imageshack.us/img103/4392/15pm1.jpg

 

chyba nawet moja spali wiecej przy 130 km/h z tempomatem. w instrukcji przy 120 km/h mam 9,9 litra.

 

Jak cos wszepiac z automatem to moim faworytem jest własnie M73.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.