Skocz do zawartości

E39 a E46 w utrzymaniu.


Fado365

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowiczów! Aktualnie poruszam sie BMW e46 316i z końca 2001 roku. Samochód demonem prędkości nie jest, ale jeżdżąc nim zakochałem sie w marce BMW i następnym samochodem rownież bedzie BMW. Jak domyślacie sie po tytule, następne ma byc e39 lub mocniejsze e46. Mowie tu o 520i 170/523/525 lub 320i 150/323/325. Moim głównym pytaniem jest to czy 5 seria, jesli kupie w miarę zdrowa ( aktualna e46 jest w świetnym stanie i cały czas o nia dbam) jest o wiele droższa w utrzymaniu? Nie mowie tu o spalaniu bo i tak założyłbym gaz, mowie o częściach, wymianach. Najbardziej interesuje mnie wlasnie 5 seria ze względu na wygodę, komfort i duze gabaryty samochodu, co bardzo lubię, jednak muszę brać pod uwagę rownież koszty utrzymania takiego autka i jesli bedą one zbyt wysokie to bede rozglądał sie za e46 w mocniejszym motorze. Podzielcie sie swoimi uwagami!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czescidobmw.pl

 

Porównaj sobie ceny części. Co można więcej powiedzieć. Siliniki od 2.0 wzwyż te same ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to bardzo porównywalne koszty, a wiele części w ogóle jest takich samych. Wiadomo, że E46 jest mniejsze, lżejsze i nieco mniej skomplikowane w budowie np. zawieszenia, więc części mogą być trochę tańsze, ale nie jest to żadna przepaść. Sam możesz sobie posprawdzać.

 

Miałem w rodzinie dwa E46 (330d i 318i), osobiście ich nie serwisowałem, ale pamiętam że były to podobne pieniądze do moich napraw w E39.

 

Co do Twoich planów, większość odradzi Ci 520i jako za słaby do tej budy, a wcale nie tak ekonomiczny w porównaniu do większych, jak się może wydawać. Ale to oczywiście indywidualna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz 523i albo 528 w utrzymaniu według mnie e46 jak i e39 kosztami są bardzo zbliżone. Ja osobiście nigdy nie czułem się dobrze w e46 jakieś małe to auto. 2,0 To nie ma czym jechać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5tka większa, wygodniejsza nieco, zawsze jak mnie klient pyta o zmianę modelu, wysyłam go do komisu, wsiądź i przejedź się kawałek jednym, drugim i odpowiedź będzie od razu, kilka osób po takim drogowym teście zmieniło model, mimo że ze zdjęć byli zachwyceni na początku, spory wpływ ma ergonomia w środku, ale przede wszystkim, Twoje odczucia z jazdy. Kosztowo jest bardzo podobnie, stare auta, dostępność część duża, kluczem jest zakup właściwego-zdrowego egz. jak kupisz dobrze, będzie tanio, pewne okresowe operacje trzeba robić w każdym i akurat w tym modelach wyglądają podobnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, licze sie z tym że E39 gdzieś tam ostatecznie będzie droższe w utrzymaniu, ale nie oszukujmy sie, za komfort i klasę się płaci. Najbardziej będe rozglądał się za 525/528, bo te silniczki w automacie nadzadzą się do i komfortowej i dynamicznej jazdy. W najgorszym wypadku, będzie to 520i 170km manual. Auto planuje kupić po zimie, teraz już przelece swoją E46. Kwota myślę że będzie krążyła wokół 15 tys zł. Ostatnio przejechałem się 520i 170km w automacie, wrażenia były dobre, ale nie oszukujmy się, po 316i, 105 konnej bestii każdy inny silnik BMW będzie dawał uśmiech na twarz :D :D i myślę że po miesiącu czy dwóch czar pryśnie. Dziękuje bardzo za szybkie odpowiedzi. Ja tymczasem dalej będę dbał o swoją E46 do samego jej końca i kto wie, po zimie kupi ją jakiś forumowicz? Pozdrawiam wszystkich pasjonatów BMW! W razie jakichkolwiek pytań będę zakładał kolejne tematy ! :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem przez pewien czas równolegle oba modele, i jest tak jak niektórzy mówią, utrzymanie wychodzi podobnie w obu przypadkach.

Jedyne większe różnice wychodzą właśnie w zawieszeniu.

Ale, 2 wahacze lema (przód) do e46 to prawie 900pln, a 4 wahacze tej samej firmy do e39 to ok 1200, także wcale nie wychodzi źle.

Bywają elementy które kosztują więcej, np. tuleje wózka w e39 kombi, czy poduszki nivo, ale nie są to rzeczy które robi się co roku, czy co dwa lata, tylko raz na 10 lat.

Nie ukrywam, że przy e39 trzeba dokładniej przeglądać blachy, to rzeczywiście może kosztować więcej jeśli trzeba będzie naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.