Skocz do zawartości

M54B30 330i - Zużycie oleju


zent

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Po zakupie zlać półsyntetyk, zrobić płukankę i wlać syntetyk i obserwować ? czy zostać przy 10w40 elewntualnie zmienić na Valvoline MAX LIVE 10w40. Jeśli powrócić do syntetyka, to którego ten silnik będzie najmniej zużywał?

Powiedzcie czy dobrze myślę?

Wylej ten olej i zalej jakimś dobrym 5W40, np. Amsoil, ja tym razem stawiam na niego, bo syntetyczny ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

 

Standardowa sprawa. Wiem, że M54 ma "łykanie oleju wpisane w vin" itp. ale jednak ja chciałbym spróbować temu zaradzić. Przebieg 190kkm, potwierdzony w ASO. Najciekawsze jest to, że mam wrażenie, że auto kiedyś go tyle nie brało. Nie chodziłem z miarką i nie odliczałem, ale teraz zauważyłem że to jest w granicach 1l/1000km - to za dużo. Nie wkurza mnie kupowanie oleju, wkurza mnie fakt, że muszę dolewać. Poza tym, w ciągu ok 8000km dolałem 1,5l płynu chłodniczego... Najciekawsze jest to, że NIGDY pod autem nie zanotowałem żadnych plam (parkuję zawsze w tym samym miejscu).

 

Wymieniłem odmę, jakąś uszczelkę w jej okolicach (nie znam się, robię co mechanik radzi), uszczelkę pokrywy zaworów + jakieś małe uszczeleczki tez z aso zamawiałem do tego, nowe świece (stare były niestety czarne). Olej to motul Xcess 8100 5w40, nie chcę przechodzić na pół syntetyk, wiedząc że ten motor ma naprawdę taki przebieg.

 

Wiem, że tematów było sporo i sporo tematów przeczytałem. Chodzi mi tylko o to, żebyście mi powiedzieli (ludzie którzy to przechodzili, być może mechanicy), co mogę z tym zrobić? Wiem, że wymienię uszczelniacze, sprawdzę uszczelkę pod głowicą (da się?), co mogę jeszcze zrobić?

 

 

Z góry dziękuję za pomysły i pomoc ;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelke pod glowica? uszczelniacze kilku wymienialo, generalnie RACZEJ bez poprawy. litr na tysiac to faktycznie dosc sporo, ale to tez zalezy od stylu jazdy. moj potrafi przez 3 tysiace nie wziac ani grama, a potrafi tez wziac 2 setki po nocnych scigankach po miescie. ja mam najechane juz prawie 300 tysiecy km i kiedy jezdze "normalnie" wciagnie mi z setke, moze dwie na tysiac km. odmy nigdy nie ruszalem, ale nie wiem czy poprzedni wlasciciel to robil. ja raczej nie pchalbym sie w kosztowne remonty, majac na uwadze ze niewiele to moze dac. dolewaj olej i spij spokojnie ;) odme wymieniales ze wszystkimi rurkami czy sama?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , pewien mechanik z wroclawia radzi (Leo, na forom bmw sport) plukac silnik i to nie 15 minut

a 2/3 godziny . Wymiana uszczelniaczy i jest szansa ze przestanie pic olej

Sam zamierzam zalac LIQUI MOLY engin flash i plukac 2 godziny a nastempnie zalac valvoline SynPower Xtreme XL-III 5W–30 zdam relacjie po 1000 km . Jak to nie pomoze to odwiedze pona Adama z wroclawia ,

i zrobie remont silnika . Dodam ,mam takie samo zuzycie oleju. pod silnikiem sucho odma wymieniona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze to z tego co czytałem nieduży koszt. Uszczelka pod głowicą też nie, tylko roboty dużo, ale już trudno... Z tym płukaniem spróbuję kiedyś na spokojnie, narazie 3000km temu zmieniłem olej i jak tak dalej pójdzie to się zastanawiam czy jest sens zmieniać olej, jak tyle dolewam :mrgreen: :mrgreen:

 

A tak na poważnie, to w jakiej kolejności się za to zabrać? Uszczelka pod głowicą jak jest uszkodzona, to będzie to widoczne, czy może być niezauważalne? No i ta płukanka, piszesz 2/3 godziny, czyli zrobić tak jak radzi producent, zalać przed wymianą, tylko zamiast na 10 minut zostawić na 2 godziny na jałowym?

Auto jest naprawdę w fajnym stanie, chciałbym tylko usunąć to łykanie :D

 

Jazda głównie po mieście, ale zawsze rozgrzewam silnik przed jazdą chociaż z dwie minutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu chcesz ruszac ta uszczelke pod glowica? najpierw porzadnie poszukaj wycieku, bo jak zaczniesz sie bawic z uszczelka glowicy to mozesz nie skonczyc. co do plukanek to nie wiem czy jest sens wirowac 2 godziny. skoro producent zaleca 15 min to na pewno nie jest to bez przyczyny. poza tym dobre oleje syntetyczne posiadaja w skladzie skladniki utrzymujace silnik w czystosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jutro stawiam auto i niech szukają wycieku choćby cały dzień.

Mechanik wymieniając świece powiedział że nie wyglądają najlepiej, były czarne.

Auto było regularnie serwisowane, na odmie którą zmieniłem była data bodajże 08.2013, więc też dość świeża, pytanie tylko skąd ta głupia tendencja do łykania, skoro auto jest zadbane i było regularnie serwisowane...

 

Te uszczelniacze to dużo roboty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Pierścień olejowy na tłoku zwany zgarniającym. Można spróbować zalać nafta bądź innymi środkami i zobaczyć czy nie będzie lepiej. Jeśli tak to był przypieczony. Zmierzyć kompresję przed zalaniem i po . Niektórzy decydują się zmienić ten pierścień Ale to też zabawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz otwierać motor ? Pewnie pierścienie do wymiany. Ale przed tym jak komuś oddasz motor do rozłożenia zastanów się dwa albo i nawet trzy razy. By się nie okazało że po robocie jest to samo...

 

Napewno przed zdjeciem glowicy poprosze o sprawdzenie czy ten motor jest do uratowania

Zamiana to ryzyko trafienia na podobny "przypadek" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz otwierać motor ? Pewnie pierścienie do wymiany. Ale przed tym jak komuś oddasz motor do rozłożenia zastanów się dwa albo i nawet trzy razy. By się nie okazało że po robocie jest to samo...

 

Dlaczego ma być to samo jeśli się zrobi dobrze remont bo nie rozumie? To nie prom kosmiczny, a kilkadziesiąt zużytych elementów i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile motor nie miał kolizji (łańcuch) ani nie było problemu z ciśnieniem oleju lub progi na cylindrach to remont jest opłacalny tylko trzeba mieć dobry warsztat. Tylko czemu ma dalej niby palić olej to nie mam pojęcia. Bmw łamie prawa fizyki? To są, jakieś inne silniki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że to ma Ci zrobić doświadczony mechanik i już przez kogoś polecany a nie bajerant co sam nie robi bo nagania nowych klientów a robotę zwala na studentów.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M54 jest luźno spasowany dlatego ma tendencję do brania oleju, po za tym piszesz że wymieniłeś tylko samą odmę a pewnie zostały stare

rurki które na 99 % są zawalone wymień komplet i wtedy sprawdź czy się coś poprawiło.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma tendencję do brania bo są kiepskiej jakości uszczelniacze na zawodach które powodują palenie oleju, palenie robi w środku spustoszenie w postaci nagarow (ten spalony w dziesiątkach l olej dalej zostaje w silniku w postaci szlamu) on zaś zalepia silnik, zapieka pierścienie i powoduje dalsze spustoszenia.

 

Zalewanie nafta niewiele daje bo pierścienie wraz z rowkami na tlokach ciężko doprowadzić do porządku ręcznie.

 

Nie wiem czy o spasowaniu to wymówki, ale, po dobrym remoncie nagle spasowanie jest takie, że oleju pali Nie zauważalne ilości. Od wymiany ludzie nie dolewaja lub doleja na, cały interwal kilka setek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po krotkim postoju , silnik byl jeszcze cieply. Przejechalem z dziesiec metrow aczelo telepac i pojawil sie ENGINE .

Dzisiaj wizyta w warsztacie i wlecialy nowe swiece wraz z kompletem cewek . Sprawdzona zostala

kompresija , po 10,5 . :D

Co do odmy to robil to mechanik ktoremu nie bardzo ufam a raczej stracilem do niego zaufanie. Wiec

zastanawiam sie nad zrobieniem odmy wraz z rurkami . :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja odmę zmieniłem, bez poprawy. Zamawiam wszystkie rurki, chyba że da się je po prostu wyczyścić, bo mechanik przy wymianie odmy mówił że są w dobrym stanie i nic nie jest sparciałe.

 

Czeka mnie teraz wymiana oleju, na Motula X-Cess 5w40 miał chrapkę ok. 0,5-1l/1000km przy jeździe po mieście głównie, myślę teraz nad valvo jakimś lub millersem, który polecacie do M54? Zastosować jakąś płukankę?

 

No i te uszczelniacze chyba ogarnę. Jest jakaś konkretna firma, którą polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obwiniajcie odmy za całe zło w tym silniku. To banalnie proste urządzenie odpowiedzialne ża odpowietrzanie skrzyni korbowej. Gdy się zapcha ciśnienie ze skrzyni korbowej wtłacza ojej pierścieniami do komory spalania. Jak jest z kolei sprawna to "padnięty" silnik rozpoznacie po ojeju w dolocie bo wypychany jest tam przez przedmuchy z komory spalania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.