Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam!!!

niedawno zakupiłem bmw 520i e39 z 99'i chcę zrobić wymianę oleju ale nie wiem jaki waham się pomiędzy 15w/40 a 10w40 Mobil semisyntetic...doradzicie??

Pozdrawiam

 

Producent przewiduje TYLKO oleje 0W-40 lub 0W30 najlepiej Castrol

Opublikowano
auto ma fabrycznie przejechane 67000 silnik idealny ale nie mam danych na temat oleju jaki był lany, auto przyjechało z NIemiec od pilota z Lufthanzy...zastanawiałęm się nad półsyntetykiem???

 

Zaden półsyntetyk!!!!!

tylko 0W40 lub 0W30

Opublikowano
hmm... to znaczy ze nie jest dobrze, bo kupiłem samochód z zalanym Mobil 10/W40. I jak rano zapalam samochód to słyszę przez ok. 2s. klekot, on zaraz ustaje ale wydaje mi się ze przy przebiegu 150tys. (pewnym) to tego nie powinno być. Przejechane jest 10tys. i myślę nad wymianą, wie co w takiej sytuacji proponujecie? Nie zauważyłem żeby brał olej, znikome ilości. Wiec czym go teraz zalać? Zejść na 0/W40? A może 5/W40? Może ktoś cos poradzić, bo ja chyba trochę jestem zielony w tym temacie. :|
Opublikowano
ja nalałem Castrol RS 10W/60

po mobilu mam złe wspomnienia

 

Ten olej jest za gęsty w zakresie niskich temperatur. Nadaje się dobrze w strefie równikowej.Przy uruchamianiu zimnego silnika zbyt póżno dociera tam gdzie trzeba.

Opublikowano
Jak kupiłem E-39 528 to nie wiedziałem jakim olejem była zalana, a ponieważ powinien być syntetyk i zbiżało się lato to zalałem catrolem 10W/60. Ponieważ nie było ubytków więc przy następnej zmianie (na zimę) zalałem castrolem 0W/30 i jest ok. Teraz ceny castrola 0W/30 są niższe niż poprzednio i to znacznie. W instrukcji od mojej E-39 podana jest gama olejów od 0W do 10W. Natomiast gdy weszły (od 2000 chyba) podwójne VANOSy to w instrukcjach zalecają oleje 0W -5W.
  • 1 rok później...
Opublikowano
W nawiązaniu do tematu olejowego, ja miałem nieco inną sytuację. Otóż moje BMW (e-39, 523, przebieg 180000) zostało 3 razy zalane minerałem :mad2: (nie pytajcie dlaczego - sam bym mojej buni tego nie zrobił, ale wtedy jeszcze nie była moja...). Auto jeździło na minerale przez 29000 km.Po zakupie i licznych konsultacjach na forum, zdecydowałem się wymienić na półsyntetyk Castrol GTX Magnatec. Wydaje mi się, że jest to podejście bezpieczne, choć nie idealne (idealnym byłby syntetyk, jednak wolałem nie ryzykować). O wynikach tej zmiany dam wam znać jak przejadę trochę więcej km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.