Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

niedawno zakupiłem bmw 520i e39 z 99'i chcę zrobić wymianę oleju ale nie wiem jaki waham się pomiędzy 15w/40 a 10w40 Mobil semisyntetic...doradzicie??

Pozdrawiam

Opublikowano

Olej mineralny 15W/40 do E39.... :duh: :shock:

Oj, chyba kłopotów szukasz.

 

Dla silników M52 i M52TU zaleca się syntetyki 0W/40, aprobowane przez BMW :!:

 

Dopuszcza się nawet lekkobieżne oleje 0W/30 (z aprobatą BMW). Chociaż nie znając przeszłości samochodu, nie ryzykowałbym używania oleju o takiej lepkości.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
auto ma fabrycznie przejechane 67000 silnik idealny ale nie mam danych na temat oleju jaki był lany, auto przyjechało z NIemiec od pilota z Lufthanzy...zastanawiałęm się nad półsyntetykiem???
Opublikowano
Witam, mam takie samo BMW tyle ze treoszke mlodze, silnik M54, lejesz tylko Castrol 0 W 40 i nic innego! Zadnego Mobila tam przypadkiem nie lej!
Opublikowano
Nie wiem czy znacie oleje CARLUBE - import z Anglii. Są rewelacyjnej jakości. Polecam CARLUBE, sprawdzony, warto wlać. Nawet jak się nie wymieni w porę, to i tak jeszcze długo zachowuje dobre właściwości (chociaż radze pilnować zalecanego przebiegu). Niech się schowają MOBILE czy TEXACO! :roll2:
Opublikowano
Dzięki Ci bardzo za info, czekałem na coś konkretnego BZQ, ja mam silnik o poj.1991cm i mocy 150KM, więc castrol 0W/40, rozumiem że nadaje się i na zimę i na lato. Przy okazji jeśli ktoś wie to chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice w silnikach z oznaczeniami M52, M52TU, M54 i jak ja mogę sprawdzić oznaczenie mojego. Pozdrawiam
Opublikowano
M54 to seria nowych silnikow wprowadzonych po 2001 roku o mocy 170 koni , ktore wystepowaly w modelu 520 i zastapily silniki m52 w tej budzie, tym samym wycofany zostal z produkcji model 523 bo moc 520 i 523 byla juz taka sama. Silnik M52 rozni sie pojemnoscia t,j ma on 1991 bodajze cm3 a silnik m54 ma 2171 cm3 , no i oczywiscie roznia sie osprzetem, nie wiem do konca ale chyba u ciebie gaz jest jeszcze na linke a u mnie juz elektronicznie sterowany. Jezeli chodzi ci o olej to lejesz 0 w 40 zarowno na zime jak i lato , to olej specjalnie zrobiony przez Castrola dla tego silnika, dodatkowo mozesz sprawdzic sobie na www.castrol.pl jaki olej polecaja do twojej fury. Jezeli masz faktycznie 100tys przebiegu to nawetnie waz sie zmianiac oleju na inny niz syntetyk. I pamietaj o zmiane srednio co 15 tys km!
Opublikowano

Ja bym nie lał ani Mobil ani Castrol, które sa rozlewane w Polsce. Ja polecam PetroCanada rozlewany w Kanadzie.

 

Przy okazji jeśli ktoś wie to chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice w silnikach z oznaczeniami M52, M52TU, M54 i jak ja mogę sprawdzić oznaczenie mojego. Pozdrawiam

Tutaj sprawdzisz jakie są różnice: http://www.bmwinfo.com/25480.html

 

Na tych stronach wpisz 7 ostatnich cyfr swojego kodu VIN i dowiesz się jakie masz oznaczenie swojego silnika:

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

http://www.e34.de/vin/

Opublikowano

Dzięki wszystkim za info.....w sumie mam zaszczyt być drugi dzień użytkownikiem tego forum i jestem bardzo miło zaskoczony z waszych odpowiedzi i wogóle że chce Wam się odpowiadać na zadawane pytania.

 

W sumie przesądzone KOLEGA BZQ mnie przekonał, moje BMW ma przejechane autentycznie 67000 km i następny olej jaki zaleję to będzie

Castrol RS 0W-40

 

Dzięki wszystkim za info, może ja się komuś przydam wkrótce....czas pokaże!!! Pozdrawiam wszystkich posiadaczy aut ze stajni w MONACHIUM :))))

Opublikowano

Moja E39 523i ma przelatane ponad 270000km i wciaz leje tylko Castrol RS 0W40. Idealny syntetyczny olej na zime i lato. Autko miedzy przegladami zuzywa w zaleznosci od sposobu jazdy od 0,1 - 0,5 L oleju.

Trafny wybor, pozdr

GO NAVY...
Opublikowano
Moja E39 523i ma przelatane ponad 270000km i wciaz leje tylko Castrol RS 0W40. Idealny syntetyczny olej na zime i lato. Autko miedzy przegladami zuzywa w zaleznosci od sposobu jazdy od 0,1 - 0,5 L oleju.

Trafny wybor, pozdr

 

 

 

HEH!!!! Moja póki co nie bierze praktycznie "grama", a ok 10 000 km przelatałem

 

Pozdrawiam!!!

Opublikowano
HEH!!!! Moja póki co nie bierze praktycznie "grama", a ok 10 000 km przelatałem

 

Przelatał to poprzedni własciciel :)

Opublikowano
Co do Mobila to gdzies ostatnio wyczytalem ze BMW zakazalo uzywania oleju Mobila ze wzgledu na cos tam, i ze jak zalejesz mobilem to stracisz gwarancje w przypadku nowego auta!
Opublikowano

z tego co wiem to jest jeden olej z orlenu 5w50, ktory ciezko dostac na stacjach, bo szukalem

 

i on posiada homologacje bmw

 

czyli orlen bylby do bmw ok, a mobil juz nie? :)

 

BZQ, sorry, ale twoje argumenty przeciw mobilowi, ze gdzies tam, bo cos tam

sa malo przekonujace :)

 

 

ja sie klocil nie bede ze jest lepszy, ale na pewno nie jest zly :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Marcin juz sobie przypomnialem, w serwsie byla taka wiadomosc a dokladnie w serwise Volkswagena (tu za moje roztargnie chcialem przeprosic bo posiadam takze WV i pomylilo mi sie) , ale skoro WV nie poleca to do BMW tez nie bede probowal:)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

"Podpiąłem" się do tematu bo dzisiaj wylałem półsyntetyk mobila,przpłukałem silniczek preparatem od Xeramica,wymieniłem filtr i zalałem syntetyk castrol gtx magnatec 5w40.Mam nadzieję że dobrze zrobiłem - Bety E39 - 520i,koniec 96 roku,przebieg 170000 (raczej oryginalny).Chciałem zalać polecany w tym temacie castrol 0w40 ale odradzili mi go mówiąc że na nasze warunki lepszy bedzie 5w40.

I pytanie : czy duża różnica jest między ow40 a 5w40 (czy odczuwalna dla silnika i właściciela :) i czy po prostu dobrze zrobiłem :shock:

 

Ps.Czy wyciszy mi delikatne stukanie hydroregulatorów ( 4 speców powiedziało że to hydroregulatory)

 

Ps2.Czy warto teraz dolać xeramica albo auto-repaira ?

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Sluchajcie mi polecił koles w sklepie CASTROLA 0w30 i powiedzial ze jest mega. A Ile do E39 1997r 2.0ccm wchodzi oleju wie kots moze??
BMW a to dobre jest!!!!!
Opublikowano

Jeśli od pilota, to powinno być zadbane. Wiem coś o tym, bo także należę do tejże "kasty" :)

 

Jeśli często nie "katujesz" silnika to wg. mnie lekkobieżny 0W-30 z aprobatą BMW LL'01 lub LL'04 wystarczy, ale osobiście nie wybrałbym Castrola nigdy (był topic w przydatnych linkach gdzie gość z prawdopodobnie MB wypowiada się na ten temat, ale znikł z tego forum...).

Jeśli chcesz naprawdę porządny pełnosyntetyczny olej (nie hydrokrakowany minerał, gdzie ładnie widnieje na fiszce "SYNTHETIC") to licz się z kosztami ca. 400 - 500 zł na kupno np. 8l.

 

Polecam Valvoline oraz Motul, dla mnie są to dwie topowe marki (podobno jeszcze QuakerState jest niezły, ale praktycznie nie do dostania u nas oryginał z USA (po "fuzji" ze Szwajcarskim "Midlandem").

Nie są rozlewane u nas i nie tak popularne.

Mój wóz cały żywot jeździ na 0W30 i nie "bierze" ani grama oleju.

 

Kingfox - 6,5l ("na pusto", co jest oczywiście niemożliwe).

Opublikowano

Witam,

 

ostatno zalałem "ten" mały 2 litry silniczek w swojej e39 full syntetykiem

 

Castrol 0W-40 Sport i przyznam że dobrze sie sprawuje. ( około 6 litrów).

 

 

Myślę teraz o uszlachetniaczu, może Xeramic :D

 

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.