Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masz tak tylko na LPG czy na benzynie też?

 

Do silników zasilanych LPG zakłada się świece jedno-elektrodowe ze zmniejszoną przerwą i najlepiej cienką elektrodą środkową. Masz wtedy większą energię iskry i nie smażysz cewek.

 

Takie mierzenie cewek omomierzem za dużo nie powie, pewnie zmierzyłeś tylko uzwojenie pierwotne.

Opublikowano

Kolega wyżej zadał ważne pytanie: problem występuje na obu paliwach czy tylko na jednym?

 

Ja jeżdżę na świecach 4 elektrodowych i silnik działa bez problemu.

 

Co do disy to czytałem, że niewielkie jej niesprawności mogą powodować cyrki. Wiec jeśli od razu widać, że coś jest nie tak to trzeba to sprawdzić.

Opublikowano
Masz tak tylko na LPG czy na benzynie też?

 

Do silników zasilanych LPG zakłada się świece jedno-elektrodowe ze zmniejszoną przerwą i najlepiej cienką elektrodą środkową. Masz wtedy większą energię iskry i nie smażysz cewek.

 

Takie mierzenie cewek omomierzem za dużo nie powie, pewnie zmierzyłeś tylko uzwojenie pierwotne.

 

Tak problem występuje na PB jak i na LPG

 

Przed wymiana były włożone NGK czteroelektrodowe wiec założyłem takie same.

 

A co chodzi o sprawdzanie cewek to sugerowałem sie tym filmikiem.

Opublikowano

Błędy to zły skład mieszanki, przyczyn wiele, może vanos, może pompa paliwa, może jeszcze wiele rzeczy. Wyłącz gaz całkowicie bo na nim nic się nie sprawdzi.

Skasuj adaptacje wszystkiego, przejdź jakieś 50km skasuj błędy, potem znów runda min 50km odczytaj błędy, przyjrzyj się parametrom silnika, potem test vanosa ale to już disą, Disa ma uruchomić się około 4 tysięcy a nie 2,5.

Pewnie sonda zdycha a dokładniej jej podgrzewanie sprawdź która to bo mam sprawną sondę na sprzedaż regulacyjną.

Przepławka odłączona czy też już umiera i siadło np podgrzewanie powietrza w niej?

Termostat albo jego faktyczny błąd albo ostro dajesz ubogą mieszankę.

 

Falowanie jest raczej typowe dla padniętego vanosa ale to się diagnozuje w disie a nie inpą

Ewentualnie jak nie mieszkasz daleko mnie jestem z Niegowonic to zapraszam pomogę w diagnostyce.

Opublikowano

 

DISA działa włącza sie ok 2500RPM. Lecz po jej zdemontowaniu zainteresowało mnie ze wokół klapki odmykającej na pewnym odcinku 2-3mm guma jest wyrobiona i jest min. prześwit.. Ale czy aż tak min. prześwit będzie walił błędy ??

 

Moja disa też otwiera od 2500 rpm, ale... bez obciążenia dodając gazu na postoju. W czasie jazdy to działa inaczej. Mały prześwit na gumce nie przeszkadza.

 

Gdy odkręcę korek od oleju jest tak jakby delikatny spadek obrotów wręcz nie zauważalny i zasysa powietrze, silnik nie gaśnie. Po wyjęciu bagnetu czuć delikatne zassanie i słychać "bulgotanie", "chlupot", żadnych innych zmian. TEST ROBIONY NA CIEPŁYM SILNIKU.

 

Prawidłowo.

 

Cewki sprawdzałem omomierzem(wszystkie ok) jak i sondy po wyjściu z silnika (te pierwsze) i tez są ok.

Nie sprawdzałem jeszcze węży od odmy i samej odmy. Lecz nie wiem kiedy została wymieniania i czy wgl. została wymieniona więc w najbliższym czasie chciałbym jak i tak wymienić wraz z węzami.

 

Zdejmij podszybie i pomacaj za kolektorem ssącym wężyk idący od kolektora do przetwornika ciśnienia (taki elektrozawór sterujący podciśnieniem), jest na tym wężyku też zawór zwrotny, następnie sprawdź wężyk idący od przetwornika do zaworu przy pompie wtórnego powietrza (ten jest długi i składa się z gumowego oraz pcv). U mnie były sparciałe te wężyki przy przetworniku i właśnie takie błędy sypał. Wymienić je bez zdejmowania kolektora, to spore wyzwanie, ale dałem radę.

Opublikowano
ODŚWIEŻAM TEMAT PONIEWAŻ NIE WIEM DLACZEGO "COS" GO USUWA :mad2:

 

Skoro "coś" a raczej "ktoś" go usuwa to powinieneś się najpierw zastanowić dlaczego się tak dzieje - może podpowiem - przeczytaj zasady obowiązujące na forum i naucz się poprawnie tytułować tematy :cool2:

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów!

Posiadam BMW e 46 z silnikiem M54B22 170km. LPG Prins VSI

Mam problem z swoja BMW i nie mogę go rozwiązać.

Mianowicie błędy:

227 lambda contol tolerance Bank 1

228 lambda contol tolerance Bank 2

203 Lambda regulating limit Bank2

202 Lambda regulating limit Bank1

191 Lambda probe heating downstrem sensor 2 (sporadycznie)

123 Thermostat heater, KFK (sporadycznie)

8 air flow meter (od kilku dni)

 

W aucie zostało wymienione: Uszczelka pod klawiatura, nowe świece zapłonowe bosch 4-elektrodowe, olej volvoline Maxlife 5w40, komplet filtrów

 

Silnik pracuje równo gdy jest zimny lecz od pewnego czasu falują obroty z 800-750RPM na 500(na ciepłym silniku) po czym powracają i trzymają się równo(nie zawsze) nie wiem od czego to zalezy ale raz jest dobrze a raz cały czas :szok: , w szczególności przy dojeżdżaniu do świateł na luzie auto potrafi samo zgasnąć. Auto ładnie wkręca się na obroty nie czuć braku mocy. Po wykasowaniu błędów powracają po przejechaniu 30-50km.

Dodam że tak samo jest na PB i na LPG..

Po przeczytaniu kilkunastu postów postanowiłem posprawdzać co nie co. A wiec pierwszym krokiem było dokładne sprawdzenie dolotu(gumowe węże) od przepływomierza do przepustnicy. Węże całe, wszystko szczelne. Następnie wyciągnąłem przepustnice i jak przeczyściłem wraz z silniczkiem krokowym. Do przeczyszczenia użyłem WD-40 i benzyny. Nast. wszystko dokładnie wydmuchałem sprężonym powietrzem. Złożyłem i po przejechaniu ok. 50km dalej to samo.

DISA działa włącza sie ok 2500RPM. Lecz po jej zdemontowaniu zainteresowało mnie ze wokół klapki odmykającej na pewnym odcinku 2-3mm guma jest wyrobiona i jest min. prześwit.. Ale czy aż tak min. prześwit będzie walił błędy ?? :mur:

 

Gdy odkręcę korek od oleju jest tak jakby delikatny spadek obrotów wręcz nie zauważalny i zasysa powietrze, silnik nie gaśnie. Po wyjęciu bagnetu czuć delikatne zassanie i słychać "bulgotanie", "chlupot", żadnych innych zmian. TEST ROBIONY NA CIEPŁYM SILNIKU.

Nie sprawdzałem jeszcze węży od odmy i samej odmy. Lecz nie wiem kiedy została wymieniania i czy wgl. została wymieniona więc w najbliższym czasie chciałbym jak i tak wymienić wraz z węzami.

Ale czy po tych objawach jest to konieczne ??

 

Cewki sprawdzałem omomierzem(wszystkie ok) jak i sondy po wyjściu z silnika (te pierwsze) i tez są ok.

 

Próbowałem jezdzić na odłączonym przepływomierzu i nic niepokojącego nie zwróciło mojej uwagi. Bez różnicy czy jest podłączona czy nie. Na Inpie oczywiście widać jak jest podłączona że działa. Czy to coś oznacza ?

Opublikowano

 

DISA działa włącza sie ok 2500RPM. Lecz po jej zdemontowaniu zainteresowało mnie ze wokół klapki odmykającej na pewnym odcinku 2-3mm guma jest wyrobiona i jest min. prześwit.. Ale czy aż tak min. prześwit będzie walił błędy ??

 

Moja disa też otwiera od 2500 rpm, ale... bez obciążenia dodając gazu na postoju. W czasie jazdy to działa inaczej. Mały prześwit na gumce nie przeszkadza.

 

Dokładnie tam samo mam na postoju.

 

Cewki sprawdzałem omomierzem(wszystkie ok) jak i sondy po wyjściu z silnika (te pierwsze) i tez są ok.

Nie sprawdzałem jeszcze węży od odmy i samej odmy. Lecz nie wiem kiedy została wymieniania i czy wgl. została wymieniona więc w najbliższym czasie chciałbym jak i tak wymienić wraz z węzami.

 

Zdejmij podszybie i pomacaj za kolektorem ssącym wężyk idący od kolektora do przetwornika ciśnienia (taki elektrozawór sterujący podciśnieniem), jest na tym wężyku też zawór zwrotny, następnie sprawdź wężyk idący od przetwornika do zaworu przy pompie wtórnego powietrza (ten jest długi i składa się z gumowego oraz pcv). U mnie były sparciałe te wężyki przy przetworniku i właśnie takie błędy sypał. Wymienić je bez zdejmowania kolektora, to spore wyzwanie, ale dałem radę.

 

Dziekuje kolego za rade we wtorek sie za to zabiore i dam znac.
Opublikowano
Błędy to zły skład mieszanki, przyczyn wiele, może vanos, może pompa paliwa, może jeszcze wiele rzeczy. Wyłącz gaz całkowicie bo na nim nic się nie sprawdzi.

Skasuj adaptacje wszystkiego, przejdź jakieś 50km skasuj błędy, potem znów runda min 50km odczytaj błędy, przyjrzyj się parametrom silnika, potem test vanosa ale to już disą, Disa ma uruchomić się około 4 tysięcy a nie 2,5.

Pewnie sonda zdycha a dokładniej jej podgrzewanie sprawdź która to bo mam sprawną sondę na sprzedaż regulacyjną.

Przepławka odłączona czy też już umiera i siadło np podgrzewanie powietrza w niej?

Termostat albo jego faktyczny błąd albo ostro dajesz ubogą mieszankę.

 

Falowanie jest raczej typowe dla padniętego vanosa ale to się diagnozuje w disie a nie inpą

Ewentualnie jak nie mieszkasz daleko mnie jestem z Niegowonic to zapraszam pomogę w diagnostyce.

 

Kolego a jak można sprawdzić to podgrzewanie sondy? i to chodzi o te sondy z boku bloku ?

Mieszkam w Rzeszowie także kawałek :(

Opublikowano

Dołączam jeszcze dzisiejsza diagnostyke z INPY

Pierwszy film jest na postoju na PB do 3:22min

Drugi film jest na postoju na LPG od 3:22 - 4:10min

Trzeci fim w trakcie prowadzenia na PB od 4:10 - 8:23min

Czwarty film w trakcie prowadzenia na LPG 8:23min do końca

 

Moze to cos pomoże w lepszej diagnozie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.