Zastanawiam sie nad: Motul 6100 SYNERGIE 10W40 VALVOLINE MAXLIFE 10W40 Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40 Z tych 3-ch najlepiej wg mnie wypada Motul. Co myslicie ? :) LOTOS SEMISYNTETIC 10W40 (tego tak na ost. poniewaz wydaje mi sie ze nie odbiega "specyfikacja" od tych ww.) co myslicie o takich olejach jak LOTOS :lol: Nie lej 10W40. Mój M54B22 też brał olej, jak kupiłem auto. Najpierw było blisko 1L/1000km, wymieniłem separator oleju, trochę pomogło, ale nadal ponad 0,5L/1000. Poprzedni właściciel zmieniał olej co 22-25 kkm i to mu nie pomogło, więc zrobiłem tak. Zmieniłem olej na Shell 5W40 (wysoki TBN i dobrze czyści), zrobiłem jakieś 4kkm, wlałem dodatek czyszczący Archoil 9300, przejechałem kolejne 3kkm, spuściłem olej, ale przed spuszczeniem wlałem płukankę liqui moly pro-line i silnik zostawiłem na wolnych obrotach przez ok. 40 minut. Zleciał cały syf, olej czarny, jak w dieslu. Zdjąłem pokrywę zaworów, silnik wymyty. Wlałem olej Valvoline vr1 5W50, zrobiłem 2kkm, i stan oleju cały czas max, nic nie zużył. Nie wiem, czy płukanie tak odblokowało pierścienie, czy ten olej jest tak odporny na spalanie, a może każde po trochu. Zdjęcie po płukaniu http://images78.fotosik.pl/321/e2fb8d87be0b55afmed.jpg Ładnie wygląda. U mnie był przed 9kkm taki sam gdy zmienialem uszczelke nie wiadomo jak tam dol. No i pewnie zrobię tak jak pisales i zobaczymy. Ale wydaje mi się że to już puszczana uszczelniacze i spala olej. Lecz wydech czysty, nie kopci ale wali błędy na kompie od sond. Skasowanie błędów przejście jakieś 200km i dalej to samo. Kolego a dokładnie jakiego tego shella zalales ?? :norty: Kolego jaki mniej więcej przewidujesz koszt tej operacji wraz z vanosem ?