Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie jako nowy użytkownik tego forum , przychodzę do was z prośbą o radę bo sam jakoś nie mogę sobię pomóc. W mojej buni wypada zapłon , gdy chodzi ona na wolnych obrotach wyskakuje błąd o wypadaniu 5 cylindra. Wymieniłem świece , wymieniłem też cewke na nową na tym cylindrze , ale nadal to samo , zauważyłem że przedmuchują mi kolektory , dałem je pospawać , wstawiam nowe uszczelki pod kolektory. Przedmuchy były małe i nie wiem czy coś dadzą ale chociaż nie będzie "pierdział". Dodam iż auto jest w gazie od niedawna , nie ma różnicy czy chodzi na gazie czy na benzynie , zauważyłem też że na gazie podczas jazdy na około 3tys obrotów też przechodzi w tryb awaryjny , błędy są różne : bład przepływki , wypadnie zapłonu w cylindrze 2,3,4,5,6 (losowo , nie wszystkie naraz , np ostatnio wyskoczył mi bład 2.3.4 cylindra) , ale te problemy może powodować gaz . Nie przejmowałbym się tym gdyby było to tylko na gazie ... Co wy na to powiecie ? Proszę o wyrozumiałość , gdyż jest to moje pierwsze autko benzynowe .
Opublikowano
Błąd przepływki występuje tylko jak mam załączony gaz , wcześniej gdy gazu nie było nie było też błędu o przepływce a zapłon i tak wyskakwiał
Opublikowano

Po pierwsze skopany gaz albo regulacja, błąd przepłyki może występować czyli umiera, co do wypadniecia zapłonu może wtrysk benzynowy.

Zrób foty tej instalacji gazowej i wykaz części.

Opublikowano
Instalacja wrzucana była używana , to nie ja ją wrzucałem lecz poprzedni wlasciciel, Wiem tylko że przed założeniem gazu robił dokładnie tak samo , tylko na 5tym cylindrze wyskakiwał błąd. Wiązka + komputer to stag 300 , ogólnie całość siedziała w oplu omedze. Więcej spisu instalacji nie wiem ...
Opublikowano

To zrób zdjęcia tej instalacji gazowej to się oceni czy jest w ogóle dobrze założona.

Co do wypadnięć zapłonu jeśli ciśnienie jest poprawne na tym cylindrze to bym obstawił wtrysk.

Opublikowano

http://zapodaj.net/d677ac23c1a78.jpg.html

http://zapodaj.net/29e6bef810016.jpg.html

http://zapodaj.net/32554fb098fa7.jpg.html

Zrobilem takie zdjęcia , do reduktora nie moge się dostać.

Mam jeszcze kilka filmów z pracy sond. Dodam jak bedziecie chcieli. Gdy odlaczam przeplywke schodzi z obrotow i obroty wzrastaja , podczas jazdy gdy wcisne pedal w podloge ,to okolo 4000tys obrotow i lekko ją szarpnie i dalej jedzie.

Opublikowano
Oooo ja pier*** w jakiej stodole to lpg zakładane?? co za druciarnia. Przepraszam Cie najmocniej ale pierwsze od czego bym zaczął to od pojechania do dobrego gazownika zanim pół silnika wymienisz. Stawiam na zle ustawiony gaz.
Opublikowano

Jak mogłeś to napisać przede mną.

Gówno a nie instalacja gazowa, podaj zakład, który założył takie gówno do tego samochodu? Dobrze widzę czerwone valteci? Partactwo w cenie jak widzę ile policzyli za tego gniota?

 

Teraz napiszę poprawną poradę zastosujesz się do niej albo kupisz nowy silnik twój wybór.

- zakup nowego kolektora dolotowego i montaż zgodnie z sztuką gazu, barracudy pojedynczo plus brakuje wyrównania ciśnień, nie wiem co jeszcze zwalone.

- strojenie na afr na autostradzie, płycie lotniska/hamowni

- cała instalacja do przebudowy.

 

Zanim jednak założysz nowy gaz, to najpierw muszą go wyłączyć, założyć nowy kolektor i wykonać kompleksową diagnostykę silnika bo nie zdziwię się, że już nieźle go wypaliłeś na takim gównie, świece i cewki w diabli wiedzą jakim stanie.

Gratulujemy :cool2:

 

Swoją drogą ciekawe jak bardzo ampy i inne się popierdzieliły przez ten gaz.

 

Szykuj na start 2 tysiące :cry2:

 

Poprawna instalacja na przykładzie mojego M54b30:

http://bts-bmw.pl/forum/viewtopic.php?t=21717&start=0

Opublikowano

To i ja wrzucę moją instalację lpg :)

 

Kolego ja walczyłem z checkiem i wypadaniem zaplonu do czasu az trafilem do kumatego gazownika i od roku mam spokój :)

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/fd78b52660b6.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/eed8d4efe535.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bd35300f4066.jpg

Opublikowano

Dzięki za rady , na gazie przejechane nie cale 500km , kupilem ja od razu po zalozeniu gazu , swiece akurat wkrecilem nowe , nie jezdze teraz na gazie. Ale przed gazem ona robila tak samo , chodzi mi o wypadanie zaplonu w 5 cyl. Na tą bolączke została kupiona z niemiec.

PS. Nie znacie jakiegoś dobrego gazownika , który garnie moją instalacje w okolicach Wielkopolski ? Bliżej może Poznania/Piły , ale nie jakiegoś magika ... Tylko ogarniętego gościa

Gdy odłączam przepływke to reaguje na nią , to dobrze czy nic się nie powinno zmieniać ?

Opublikowano

lpg forum i tam szukaj gaziarzy.

Wtryski pewnie zdychają.

Co do wypadów zapłonu ja bym szukał najbardziej prawdopodobnych przyczyn elektrycznych:

- uszkodzenie wtryskiwacza

- cewka

- świece

Pobaw się przełożeniem cewek i świec, świece dokręca się jak pamiętam tylko 25Nm.

Skoro masz założone takie gówno to na 100% wiercone z ręki może wióra wleciały i np rysują gładź, blokują zawór itp.

Ktoś Ci powiedział, że przed gazem był kłopot czyli poprzedni właściciel, bo gaz jak rozumiem poprzedni właściciel montował. Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach. Mówię całkowicie odłącz gaz czytaj wywal sterownik staga bo na razie i tak sygnały idą przez niego a może ten partacz uszkodził jakiś przewód opcji masz wiele diagnostyka tylko u ogarniętego gościa.

 

Btw masz używane valtecki no super one nawet nie wytrzymują nowe 20 tysięcy, powiem tak gratulujemy okazji ile kosztowała? :D

 

Droga poprawna i najdroższa:

- usunięcie gazu całkowicie i montaż nowego kolektora dolotowego plus sugeruję od razu nowe uszczelki kolektora

- diagnostyka całego silnika w tym momencie sprawdzenie połączeń elektrycznych itp.

- jak ogarniesz problemy to dopiero wtedy od nowa gaz może reduktor zostanie to nie wyjdzie za ponowne robienie gazu w komorze silnika więcej jak 1500zł bo wtryski i tak musisz kupić nowe.

Opublikowano
Byłem ze znajomym w de po nią i tam niemiec już mówił że cewki sprawdzane i ciśnienie , ja jak ją kupiłem ( dałem 3 tys) to wymieniłem cewke na której wypada zapłon i dalej to samo , wymieniłem wszystkie świece i nadal to samo (dokreca sie 28Nm i tak też uczyniłem). Czy wtryskiwacz można zamienić miejscami ? trudo jest to zrobić ? na co trzeba uważać ?
Opublikowano

Oto filmik z pracy sond , gdy bmka załapie błąd wypadania zapłonu i po jego skasowaniu. Może to w czymś pomoże. Z gazownikiem jestem już umówiony na dzisiaj. Zgadzam się z tobą nie mam pojęcia o tym silniku, ale skoro przed gazem wypadanie zapłonu było to musi być jakaś przyczyna prócz gazu , czy mówię źle ? Bo przecież jak by nie było gazu to zapłon i tak by wypadał , dlatego szukam przyczyny na benzynie , gaz swoją drogą. Masz racje gaz nie jest dobrze założony, okaże się co z gazem jak pojadę do gazowanika. Obejrzyjcie może coś to da , nagrałem wczoraj.

Opublikowano

Sonda dla cylindrów 1,2,3 sprawne, sondy dla cylindrów 4,5,6 nie pewne przed katem może być walnięta za katem raczej sprawna ale to raczej powinno powodować check.

Jak jedziesz do gazownika to z nowym kolektorem bo w starym masz dziury i nie nada się do niczego po demontażu gazu oraz i tak od nowa trzeba wiercić dla pojedynczych wtrysków

Przydało by się zobaczyć jakie ładuje korekty dla wtrysków.

Zamień miejscami sondy, jak coś to mam z swojego m54b30 2 sondy na sprzedaż.

Poprawnie 5 cylinder jest wynikową nie tylko gazu, jednak diagnozowanie czegokolwiek bez przywrócenia elektroniki i osprzętu do stanu fabrycznego po tak skopanej instalacji gazowej jest bezcelowe.

 

Jak gazownik powie coś innego jak instalacja do demontażu to podziękuj mu bo to partacz :D

Do kogo jedziesz?

 

Sam sprawdzałeś kwestię ciśnienia w cylindrze czy tylko ten niemiec nie niemieckiego pochodzenia tak powiedział?

Opublikowano

Cisnienie cylindrów sprawdzę jutro , powiedział że kolektor na pewno do wymiany , bo za daleko jest wywiercone od wtrysku benzyny , mowil tez ze przewody od wtrysku gazu do kolektora sa nie rowne i wtedy czasy wtryskow sie wydluzają. Zaproponował mi zamiast wiercenia w kolektorze taki adapter z wyprowadzeniem na przewody do gazu a jednoczesnie miejsce na wtrysk od benzyny http://www.phjacus.pl/upload/sklep/mfxIsg.jpg. Kolego scealfada16 jaka cena za te sondy ? i czy one są takie same dla silnika 2.0 ?

Co do benzyny zaproponował mi tak jak wy napisaliście , zmienić wtryski benzynowe miejscami , tak też uczynię jutro. Da się na tych wtryskach zmierzyć opór ? (chodzi mi o to żeby ich nie wyciągać).

Opublikowano

Podaj mi 7 ostatnich numerów vin to powiem.

Obawiam się, że jeśli będzie montował pojedynczo wtryski to raczej będzie trzeba wiercić no i aby zrobić wtryski pojedynczo to i tak trza mieć wyjęte kolektor.

Oj nie wiem czy da się, ale na pewno bym sprawdził najpierw sam kabel.

 

Tak jak mówię wywal gaz na razie aby nic nie szło przez staga i kombinuj mając założony nowy kolektor.

 

Podaj firmę od gazu co to będzie Ci robić.

Co do ceny myślę że 100zł za dwie plus 11zł wysyłka.

Opublikowano

Powiedzcie mi koledzy jakie wtryski do gazu i reduktor proponowalibyście wy ? Nie przesadzajcie też z kosztami , po prostu to ma jeździć...

Reduktor usłyszałem , że mam na około 90KM. Oto VIN WBAAM11090JM53876

Opublikowano

Sprawdziłem dziś kompresje na cylindrach , jest po rowno okolo 13 barów tak że cisnienie jest ok, zamieniłem sondy przed katalizatorem miejscami. Zmieniłem wtryski miejscami , cewki znowu miejscami, nadal jest tak samo jak było (wypada zaplon na 5 cylindrze). Chciałem zmierzyć ciśnienie na listwie wtryskowej ale nie wiem jak to zrobić , macie jakieś sposoby ? Zdjąłem cały kolektor w celu zobaczenia czy jest w nim jakaś nieszczelność , na moje oko nie ma. Znalazłem małą dziurkę w plastikowej rurce idącej z odmy do pokrywy zaworów i wężyk który idzie od odmy do listwy wtryskowej nie jest przetarty ale jest miękki i jakby się za mocno ciągnie od temperatury. Co wy na to ? Jakieś sugestie ? co dalej robić ? Nie mam już pomysłu

 

Oto zdjęcie z inpy o tym błędzie : http://zapodaj.net/d4daf738290d9.jpg.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam , wymieniłem czujnik polozenia walka rozrzadu ssacy i jest znaczna poprawa , teraz wyrzuca blad przeplywki i dwie sondy , kolega z innego forum poradzil mi zrobic test na spaliny w plynie chlodniczym i okazalo sie ze one jednak spaliny sa w plynie chlodniczym czyli glowica lub uszczelka pod nią. Dziekuje wszystkim ktorzy mi pomagali z moja bunia przez forum i telefon, napisze jak to sie wszystko skonczylo jak ją ogarnę. PS. jak wam mówiłem , że to nie było przez LPG i przed LPG tak się działo to nie wmawiajcie że to przez LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.