Skocz do zawartości

e90 330XD jakiego diesla tankowac


brushu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bzdury piszesz i tyle. W słoik nie muszę nic lać bo przy dyspozytorze mam już wgląd w kolor paliwa i jest różnica. Jadąc na różnych paliwach (z dodatkiem bio i bez) też czuję różnice i nie potrzeba do tego laboratorium.

Może i bzdury, ale potwierdzone praktyką. W Suwałkach na Shelu najdroższy ON (V-power) jest z biododatkami na 100%. Jak ktoś wie jak wygląda czysty ON, to nie trzeba mu łopatologicznie tłumaczyć co znaczy żółty kolor paliwa...

Edytowane przez kemyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - całe paliwo produkowane w UE musi mieć do 7% BIO. Nie ważne czy tankujesz paliwo premium, czy zwykły ON, produkowany w Orlenie czy Lotosie, to zawartość BIO jest na tym samym poziomie. Różnią się jedynie dodatkami uszlachetniającymi na jakimś śladowym poziomie. Odstępstwem od tej zasady jest sprzedawany zimą ON arktyczny (często mylony z zimowym) m.in na stataoil i jak kolega wyżej wspomniał ON sprowadzany zza granicy przez mniejsze stacje - najtańszy w mieście z reguły i zarazem najlepszy wbrew pozorom.

Tyle w temacie. A jak ktoś wierzy w bajki opowiadane przez panów przy dystrybutorze, nie czytając karty charakterystyki to jego broszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co wiem Aral Diesel Ultimate spełnią normę DIN EN 590 z 05-2010 co oznacza że może mieć do 7% Biodisla
biodisla ale na ich stronie piszą że nie ma dodatków FAME (BIO diesel) za to 5% GTL (paliwo produkowane z gazu)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej napędowy w polsce może mieć do 7% biokomponentów, nie znaczy że musi mieć 7% tylko że to tylu może mieć. Moja rodzina prowadzi sieć stacji paliw, i biorąc od lotosu dostajemy czysty olej napędowy bez biokomponentów, biorąc z orlenu dostajemy paliwo z biokomponentami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odrobinie szczęścia jak zapytacie o świadectwo jakości paliwa na stacji, to może wam pokarzą i tam jest zawarte dokładnie ile ma biododatków.

Wrzucam fotke z wczorajszej dostawy paliwa na mojej stacji

lotos.jpeg

 

biododatek to jest pozycja 20 na tym skanie "zawartość estrów kwasów tłuszczowych"

Postaram się poszukać jeszcze takiego świadectwa z orlenu.

 

Próbowałem normalnie wrzucić to zdjęcie ale nie potrafie ;/;/;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świadectwo jakości kolegi watkem:

http://zapodaj.net/images/5a6ded08874d1.jpg

Faktycznie FAME na poziomie 0,05%. Ostatnio jak tankowałem na stacji, która zarzekała się, że bierze z lotosu, to mieli normalnie 7% i żółtą ropinę (świadectwa nie widziałem).

I tu rodzi się pytanie, czyżby Lotos ostatnio coś zmienił w swojej polityce, czy mieli paliwo z Orlenu po prostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie od kiedy lotos ma czysty olej napędowy, dopiero od 2 lat pracuje w tym zawodzie a wcześniej sie zbytnio nie interesowałem. Wiem że w okolicach rzeszowa jak bierze się paliwo z lotosu(rafineri) to dostajemy czysty olej napędowy i jest tak przynajmiej 1 rok czasu, nie zapewnie że było tak wcześniej, musiał bym popytać.

 

 

Może to zależy od miejsca z którego się bierze olej, może w okolice rzeszowa przywożą czysty ON, a na północy polski jest inaczej.

Zapytam szwagra czy wie coś jak to jest, on w tym siedzi już kilkanaście lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszesz i tyle. W słoik nie muszę nic lać bo przy dyspozytorze mam już wgląd w kolor paliwa i jest różnica. Jadąc na różnych paliwach (z dodatkiem bio i bez) też czuję różnice i nie potrzeba do tego laboratorium.

Może i bzdury, ale potwierdzone praktyką. W Suwałkach na Shelu najdroższy ON (V-power) jest z biododatkami na 100%. Jak ktoś wie jak wygląda czysty ON, to nie trzeba mu łopatologicznie tłumaczyć co znaczy żółty kolor paliwa...

To ja bym poprosil, co znaczy zolty kolor paliwa. :duh:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszesz i tyle. W słoik nie muszę nic lać bo przy dyspozytorze mam już wgląd w kolor paliwa i jest różnica. Jadąc na różnych paliwach (z dodatkiem bio i bez) też czuję różnice i nie potrzeba do tego laboratorium.

Może i bzdury, ale potwierdzone praktyką. W Suwałkach na Shelu najdroższy ON (V-power) jest z biododatkami na 100%. Jak ktoś wie jak wygląda czysty ON, to nie trzeba mu łopatologicznie tłumaczyć co znaczy żółty kolor paliwa...

To ja bym poprosil, co znaczy zolty kolor paliwa. :duh:

To popytaj kogoś z branży paliwowej, bo mi i tak nie uwierzysz jak napiszę, że ON żółtawy kolorek zawdzięcza tzw FAME.

Bez tych dodatków jest praktycznie przeźroczysty.

https://pl.wikipedia.org/wiki/FAME

Albo sam wytłumacz, jak jesteś taki znawca paliw, bo dla mnie i chyba dla większości czytających ten temat sprawa jest oczywista.

EDIT:

Ciekawe opracowanie odnośnie wpływu FAME m.in. na końcówki wtryskiwaczy:

http://archiwum.inig.pl/inst/nafta-gaz/nafta-gaz/Nafta-Gaz-2011-04-07.pdf

Trochę to tłumaczy dlaczego na korku wlewu paliwa jest napis "no bio additives".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Ale odkop ;) Czyli trzeba płacić extra aby mieć paliwo bez dodatków.

Orlenu w ogóle unikam.

 

Jak wygląda zimowy diesel (zwykły) Na lotosie? wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej.

 

Pewnie to też zależy od regionu.

 

U mnie w Bydgoszczy Lotos ma najlepsze paliwo, ale tylko jedną albo dwie stacje :(

 

Specjalnie tam jeźdzę gdyż na BP/Shell/Orlen (tutaj jeden pies bodajze - dostawca Orlen) silnik chodzil glosniej i mniej aksamitnie niz na Lotosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szczerze mówiąc, czym więcej czytam na temat paliw, to dochodzę do wniosku,

że jeżeli chce się mieć pewność odnośnie tego co lejemy do baków,

należałoby pobrać próbki paliw z pobliskich stacji i samodzielnie wykonać podobne testy jak w poście powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi paragon jest potrzebny tylko na wypadek reklamacji w razie gdyby zamarzło mi ono w baku,

czy inne komplikacje mogące wynikać z g..nej jakości paliwa.

 

No ok ale tu nie chodzi mi o reklamacje ale o to że nie będzie jakiś obcy dla mnie fagas zarabiał na moim VAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.