Skocz do zawartości

Test NCAP, nie najlepiej...


Paweł_T

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, te testy sa robione na 2/3 powierzchni przedniej samochodu, takie wypadki chyba nie zdarzaja sie czesto, a pozatym samochody te uderzaja w bariere tylko lekko odksztalcalna. Jestem pewien ze gdyby to BMW spotkalo sie bezposrednio z Polo, to z tej Polowki by wiele nie zostalo, poniewaz jak wiadomo z fizyki jezeli cialo A ktore dziala na Cialo B z okreslona sila, to cialo B oddzialuje ta sama sila na cialo A. Wiec jezeli zalozymy ze cialo A to jest to BMW wazace okolo 1200Kg, to ta przeszkoda dziala na niego z ta sama sila, a jezeli BMW zderzy sie z np. z tym 3gwiazdkowym Polo, ktore wazy 700 albo 800Kg, to ja przepraszam, ale ta Beema napewno bedzie lepiej wygladac niz to Polo...Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większości z nas nie "grozi" na razie jeżdżenie najnowszymi modelami.

Może za parę lat... jak trochę stracą na wartości i będą już po paru wypadkach, przez co już nie tak bezpieczne.

Na razie trzeba trochę jeszczę poryzykować jeżdżąc E36.

A ma ktoś testy E46?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większości z nas nie "grozi" na razie jeżdżenie najnowszymi modelami.

Może za parę lat... jak trochę stracą na wartości i będą już po paru wypadkach, przez co już nie tak bezpieczne.

Na razie trzeba trochę jeszczę poryzykować jeżdżąc E36.

A ma ktoś testy E46?

 

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a ja mysle, ze nie ma co sie martwic. pewnie w prawdziwym wypadku by byly wieksze szanse na przezycie niz w takim nowym 5-gwiazdkowym, robionym pod NCAP Clio lub Megane

 

Dokładnie,

 

W NCAP dodatkowe pumkty dostaje się z kontrolkę sygnalizującą nie zapięte pasy i inne tego typu bzdety.

Nie chce mi się wierzyć w to, że Laguna wytrzyma czołówkę z "5", czy nawet "3".

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że pojemność (wielkość i masa) silnika też odgrywa przy uderzeniu rolę. Testy te wykonane były z 4 cylindrowym silnikiem, a jak wiadomo silnik chociażby 2.0 i większe są umieszczone trochę inaczej. Inną sprawą jest wyposażenie dodatkowe jak klimatyzacja (kompresor), wspomaganie (pompa), ABS itp. które też odgrywają jakąś tam rolę.

Także nie brał bym tak bardzo do siebie tych testów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.