Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,Pisze na forum E60 chociaz autko to F10 525D silnik n57 3.0,od pewnego czasu z silnika dochodza stuki podczas pracy na wolnych obrotach,pierwsza diagnoza wtrysk padniety,po zbadaniu ISTA smooth running control ,wyszlo cos takiego

 

http://screencast-o-matic.com/watch/co6Dj4hnoh

 

wtryskiwacz na 1 cylindrze mocno rozjechany,objawy to szarpanie na wolnych obrotach, nierwona praca silnika,wtrysk wymienilem dalej to samo dokladnie takie samy odczyty korekty wtrsykow.

 

Pierwsze pytanie to czy w silnikach N57 gdzie rozrzad jest z tylu silnika czyli miedzy silnikiem a skrzynia biegow kolejnosc cylindrow jest taka sama jak w starszych modelach 530d? czyli pierwszy od chlodnicy itd do konca 2,3,4,5,6

 

czy byc moze jest inaczej i pierwszy jest od rozrzadu,pytam dlatego ze wymienilem pierwszy wtrsyskiwacz ktory jest od chlodnicy,i ewentualnie gdzie jeszcze szukac ,dodam ze nowy wtrsyk byl zakodowany w ECU tazke tutaj nie powinno byc zadnego problemu

 

Dzieki za jaka kolwiek pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cylindry liczy się od rozrządu,ale mogę się mylić.
Opublikowano
Dzieki za odpowiedz ,tak tez myslalem ale kilka osob ktore wczesniej pytalem twierdzilo ze 1 jest od chlodnicy,ale tak naprawde nikt jeszcze nie byl w sprawie tego silnika na 100% pewny ktory to pierwszy cylinder.
Opublikowano
sprawa kolejnosci cylindrow juz rozwiazana ,przedzwonilem do serwisu Boscha i sprawdzili to w jakiejs swojej dokumentacji i okazuje sie jednak ze pierwszy cylinder to ten od rozrzadu czyli w tym przypadku od skrzyni biegow
Opublikowano
Nie zgodzę się z tym, pierwszy wtrysk jest od chłodnicy. Prosto to można sprawdzić wystarczy ze wtyczkę odepniesz od pierwszego wtrysku od chłodnicy i na ISTA sprawdzić którego wtrysku wyszedł błąd.
Opublikowano
OK , wlasnie wymienilem wtrysk na cylindrze kolo skrzyni biegow czyli tym najblizej rozrzadu i jest diametralna poprawa,czyli wychodzi ze ten to jest 1 cylinder
Opublikowano
Nie zgodzę się z tym, pierwszy wtrysk jest od chłodnicy. Prosto to można sprawdzić wystarczy ze wtyczkę odepniesz od pierwszego wtrysku od chłodnicy i na ISTA sprawdzić którego wtrysku wyszedł błąd.

 

I tutaj oczywiscie masz racje bo tak wlasnie zrobilem juz wczoraj kiedy wymienialem wtrysk,odpialem wtyczke wywalilo blad na cylindrze nr.1 dlatego bylem przekonany ze to jest ten cylinder o ktory mi chodzi,a tutaj niespodzianka zadnej poprawy i dopiero dzisiaj jak serwisie Boscha sprawdzili mi uklad cylindrow potwierdzila sie dosyc dziwna teza ISTA sobie a cylindry sa jednak na odwrot,dosyc dziwna sytuacja przyznam ale w kazdym badz razie zadzialalo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam pytanie do autora watku, jak uruchomiles procedure pokazujaca korekty wtryskow ? Jak jest blad korekty to dopiero wtedy mozna to odpalic ? Jaka masz wersje isty/d ?
Krzysztof
Opublikowano
A ja mam pytanie do autora watku, jak uruchomiles procedure pokazujaca korekty wtryskow ? Jak jest blad korekty to dopiero wtedy mozna to odpalic ? Jaka masz wersje isty/d ?

 

Blad nie jest potrzebny zeby uruchomic procedure odczytu,mozna to zrobic w Iscie wchodzisz w FUNCTION CONTROL>>pozniej>>Engine>>> Diesel Fuel Electronics>>Smooth running control i dalej juz tylko next >> itd.

 

moja wersja Rheingold http://scr.hu/12t2/rf38g

 

dolaczam screen z Isty

 

 

http://screencast-o-matic.com/watch/co6FFUhehs

 

z tym ze jest to robione na "sucho" bez podlaczanego laptopa i w tym przypadku nie mozna wejsc w ta opcje odczytu wtryskow,ale jest dosyc czytelnie pokazane co trzeba zaznaczyc i dokad dojsc ,kiedy wszystko jest podpiete do auta wtedy zaznaczasz ta opcje wyzej i jedziesz dalej next itd..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za info. Czym się podłączyłeś, enetem ?? Icomeme to chyba nie bo nie masz na KL napięcia...
Krzysztof
Opublikowano
Nie zgodzę się z tym, pierwszy wtrysk jest od chłodnicy. Prosto to można sprawdzić wystarczy ze wtyczkę odepniesz od pierwszego wtrysku od chłodnicy i na ISTA sprawdzić którego wtrysku wyszedł błąd.

 

I tutaj oczywiscie masz racje bo tak wlasnie zrobilem juz wczoraj kiedy wymienialem wtrysk,odpialem wtyczke wywalilo blad na cylindrze nr.1 dlatego bylem przekonany ze to jest ten cylinder o ktory mi chodzi,a tutaj niespodzianka zadnej poprawy i dopiero dzisiaj jak serwisie Boscha sprawdzili mi uklad cylindrow potwierdzila sie dosyc dziwna teza ISTA sobie a cylindry sa jednak na odwrot,dosyc dziwna sytuacja przyznam ale w kazdym badz razie zadzialalo

 

To jakiś czary

Przecież debile w serwisie ASO nigdy by sobie z tym nie poradzili jakby ista sobie a rzeczywistość sobie.

Poza tym skoro tak jest jak piszesz to ista pokazała ci problem z wtryskiem pierwszym to znaczy tym co do odłączyłeś i pokazał błąd !!!

Więc wymieniłeś nie ten wtrysk co trzeba ?

Opublikowano
Nie zgodzę się z tym, pierwszy wtrysk jest od chłodnicy. Prosto to można sprawdzić wystarczy ze wtyczkę odepniesz od pierwszego wtrysku od chłodnicy i na ISTA sprawdzić którego wtrysku wyszedł błąd.

 

I tutaj oczywiscie masz racje bo tak wlasnie zrobilem juz wczoraj kiedy wymienialem wtrysk,odpialem wtyczke wywalilo blad na cylindrze nr.1 dlatego bylem przekonany ze to jest ten cylinder o ktory mi chodzi,a tutaj niespodzianka zadnej poprawy i dopiero dzisiaj jak serwisie Boscha sprawdzili mi uklad cylindrow potwierdzila sie dosyc dziwna teza ISTA sobie a cylindry sa jednak na odwrot,dosyc dziwna sytuacja przyznam ale w kazdym badz razie zadzialalo

 

To jakiś czary

Przecież debile w serwisie ASO nigdy by sobie z tym nie poradzili jakby ista sobie a rzeczywistość sobie.

Poza tym skoro tak jest jak piszesz to ista pokazała ci problem z wtryskiem pierwszym to znaczy tym co do odłączyłeś i pokazał błąd !!!

Więc wymieniłeś nie ten wtrysk co trzeba ?

 

 

Dokladnie tak jak napisales ISTA pokazala blad na 1 cylindrze po odlaczeniu wtrsyku i bylem przekonany ze to jest wlasciwy cylinder,wymienienilem na nim wtrsyk i dalej bylo dokladnie to samo jak przed wymiana,dlatego zaczalem sie zastanawiac w jaki sposob na innym regenerowanym wtrysku odczyty sa dokladnie takie same jak przed wymiana,przedzwonilem do BOSHA powiedzialem gosciowi jak sprawa wyglada,przy czym odrazu powiem ze on sam twierdzil poczatkowo ze 1 cylinder to ten od chlodnicy i poradzil mi zebym odlaczyl wtyczke a w ISCIE wywali blad ktory to cylinder,kiedy powiedzialem ze tak wlasnie zrobilem wczesniej i po wymianie jest dalej tak jak przed wymiana,zaczal szukac pewnie w jakims oprogramowaniu ktore maja w serwisie i stwierdzil ze pierwszy to ten od rozrzadu i ze sam sie mylil poczatkowo,zmienilem wiec wtrsyk na cylindrze najblizej skrzyni i wtedy dopiero pomoglo.Wyglada to wszystko dosyc dziwnie ale takie sa fakty.Co do ASO to wlasnie dlatego nie dzwonilem tam, bo znajac ich wiedze nie spodziewalem sie zadnej fachowej pomocy i dalej bylbym w ciemnej d..pie.

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.