Skocz do zawartości

328.Drgania karoserii podczas dodawania gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak ciężko wpisać model w temacie? Polecam lekturę.

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

 

 

 

Witam. Posiadam bmw e36 328 i od pewnego czasu coraz mocniej czuć wibracje karoserii. Wibracje są odczuwalne powyżej 60 km/h, a szczególnie gdy dodaje gazu. Im większa prędkośćto tym większe drgania ale można nimi sterować gazem i raz są lżejsze raz mocniejsze. Gdy dodaje gazu czuć jakby się przenosimy z tyłu na przód. Jest to dość uciążliwe, ponieważ w trasie bardzo nie przyjemnie się jeździ bo aż nic nie widać wstecznym lusterku. Nie ma znaczenia na którym biegu jadę.

Proszę o poradę, co może powodować te drgania.

Opublikowano
zobacz również sprzęgło elastyczne wału (takie gumowe słoneczko z dziurami), oraz podporę wału, jeszcze poduszki na ktorych mocowany jest dyfer. Coś jest zerwane i przenosi ci drgania na budę.
szukam
Opublikowano
Guma jest zdrowa, podpora wymieniana około 3 tys km temu bo krzyżak był uszkodzony i urwało gumę na podporze i wymieniałem krzyżak i podpore. Sprawdzę jeszcze te gumy na dyferencjale.
Opublikowano
Wał napędowy raczej się nie krzywi od tak... i wątpię że jest krzywy, lepiej przyjrzał bym się krzyżakowi od strony dyfra.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Krzyżak był wymieniany nie dawno więc wątpię, że jest luz ale sprawdzę. Jest możliwość, że dyfer jest krzywy i stąd te bicie?
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat :D

Zanabyłem ostatnio E36 2.0 i zauważyłem, że z tyłu coś dudni przy mocnym przyspieszeniu. Wiele rzeczy z tyłu nie ma więc albo wał albo dyfer. Dodatkowo przy puszczeniu gazu auto na chwilę wpadnie w wibracje 1-2 sekundy.

Wlazłem dzisiaj pod auto i oto co znalazłem:

Tuleje gumowe sparciałe i popękane => Wymieniam

Ale piszę z innego powodu.

Odkryłem luz na łączniku krzyżowym (przegub kardana), tym przy dyfrze. Luz jest w osi dwóch z ramion. Wał był tak ustawiony, że nie zmieściłem się żeby sprawdzić luz na ramionach prostopadłych do sprawdzonych przeze mnie.

Luz będzie miał tak z 1-2mm (słychać klikanie)

Moje pytanie, czy taki luz osiowy na krzyżaku jest normalny?

Jeśli nie, czy może on być powodem dudnienia i czy jest to część wymienialna?

Czy raczej trzeba oddać wał do regeneracji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.