Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumiualosc.

Jestem posiadaczem BMW 530xi N53 272 km 2008r.

Od pewnego czasu mam problem z praca silnika zaraz po odpaleniu samochodu na zimnym silniku.

auto pracuje jakby na za niskich obrotach co wprawia samochodzik w drgania

problem ustepuje po przejechaniu kilku km auto pomimo problemu normalnie przyspiesza nie ma problemu ze spadkiem mocy

wymienione zostaly swiece zaplonowe cewki i filtr powietrza poniewaz byl zle zamontowany w serwisie bmw przez co samochod dostawal powietrze z zewnatrz

po podlaczeniu do interfejsu diagnostycznego nie ma zadnych bledow prosze o pomoc :(

Opublikowano (edytowane)
Przeczytaj kilka treściwych wątków o n53, jeden świeży jest na szczycie listy. Szkoda lac wodę po raz kolejny. Edytowane przez SkyKarol
Opublikowano (edytowane)

Dość arogancka prośba o pomoc. Ale w takim razie spróbuje Ci pomóc. Niestety silnik ten trapi wiele bolączek, głównie ze strony osprzętu, a z uwagi na niewIelką ilość samochodów z tym silnikiem w Polsce, zaplecze techniczne jest nadal niedoświadczone. Poniżej kilka typowych usterek mogących prowadzić do objawów jakie opisałeś:

 

Niesprawne wtryski

Sondy lambda

Nagar w dolocie

Pompa wysokiego ciśnienia

Czujnik wysokiego cisnienia

Pompa niskiego cisnienia

Czujnik niskiego cisnienia

Szyna wysokiego cisnienia

Filtr paliwa

Świece które wymieniłeś czy tez cewki

 

Wybierz sobie, bo przy braku błędów w kompie to loteria. Zazwyczaj jak się już sypie to większość z w/w.

 

Napisałem ze to arogancka prośba, bo my na tym forum poświeciliśmy godziny często bez rezultatu, czytając to forum, odpisując i wymieniając się doświadczeniami, nie tylko tutaj ale rownież zarywając nocki na forach amerykańskich, a Ty nawet nie chcesz zacząć od lektury, której jest tu na ten temat tak wiele, co zreszta jest niezgodne z regulaminem forum.

 

ale szczerze życzę powodzenia.

Edytowane przez SkyKarol
Opublikowano

dziekuje za pomoc takiej odpowiedzi oczekiwalem a co do arogancji to pisze z pytanie i prosze o odpowiedz i czytam forum caly czas od kilku godzin problem w tym ze jestem w szwajcarii i ceny serwisu lub czesci do tego samochodu to jakas kpina dlatego chce sie poradzic zeby nie wymienic pol osprzetu silnika co nie przyniesie efektow. z tego co wyczytalem w innym temacie na temat n53 ocenialbym ze beda to wtryski i tu kolejny problem bo nawet jesli je sam wymienie to trzeba je jeszcze zakodowac a tu moja wiedza sie konczy

 

sory jesli zostalem zle odebrany ale po prostu jestem wyczulony na jakiekolwiek nieprawidlowosci w pracy samochodu i denerwuje mnie to ze nie moge sobie z tym poradzic a przeciez to nie auto za 5 tysiecy zlotych :( :(

  • 1 rok później...
Opublikowano

Podłączę się pod temat. Auto 530xi n53 2008r. Problemem są falujące obroty po zatrzymaniu samochodu. Tylko na ciepłym silniku, falują w granicach 450-700rpm, po jakimś czasie silnik potrafi nawet zgasnąć. Na zimnym jest wszystko OK i utrzymuje stałe 700rpm.

Są dwa błędy:

2A2B / P0171 - gemischregelung (Bank 1), system zu mager - zbyt uboga mieszanka Bank 1

2A2C / P0174 - gemischregelung (Bank 2), system zu mager - zbyt uboga mieszanka Bank 2

 

http://i497.photobucket.com/albums/rr333/lordv44/BM/2A2B_zpsuekm9gzp.jpg

 

http://i497.photobucket.com/albums/rr333/lordv44/BM/2A2C_zpsqup9owkv.jpg

 

Z tego co udało mi się znaleźć to może to być nieszczelność w układzie dolotowym (z racji na błędy w Bank 1 i 2) lub uszkodzony/zabrudzony przepływomierz. Przepływomierz oraz czujnik różnicy ciśnienia ( nr 9 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=ND71-EUR-05-2009-E60N-BMW-530i&diagId=11_4086) zostały przeczyszczone, ale obajwy nie ustały. Sprawdziłem też dolot od filtra powietrza do przepustnicy i nie zauważyłem żadnej nieszczelności. Po odłączeniu przepływomierza obroty falują już znacznie mniej, ok. 580-700, ale nie jest idealnie.

Co to może być? I dlaczego tylko na nagrzanym silniku?

  • 4 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam! Kolego jak sie dostales do tej membrany? Ja mam membrane i ten aluminiowy kapsel ze tak to nazwe :D ale boje sie ruszyc bo to mi troche wyglada na kruchy plastik i moze byc klops jak peknie za brdzo :cry2: jak ruszyc ten korek,kapsel czy jak to nazwac. Pozdro
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano

Oryginalnie ten kapsel jest z czarnego plastiku. Jeśli masz go z aluminum to znaczy że ktoś już wymieniał membranę i ten kapsel. Ja także teraz mam aluminiowy. Jest ich kilka rodzai bo nie są one robione przez BMW. Niektóre są po prostu wciskane (można też posmarować klejem), a inne mają małe śrubki na bokach. Jak nie masz żednych śrubek to jest on wciśnięty lub dodatkowo wklejony - musisz podważać go śrubokrętem, dodatkowo możesz opukać go gumowym młotkiem jeśli był wklejony.

Ja podczas wymiany oryginalnego plastikowego kapsla uszkodziłem go, cały popękał podczas podważania i dlatego kupiłem membranę razem z kapslem aluminowym. BMW nie przewidziało wymiany samej membrany i korka/kaspla, każą zakupić całą pokrywę zaworów, koszt około 1200-1500zł


Eidt:

Właśnie doczytałem, że dopiero zabierasz się za wymianę i chcesz wstawić aluminiowy kapsel wraz z membraną. Postaraj się tak jak pisałem, opukać ten plastikowy korek/kapsel od góry i boków i podważać śrubokrętem. Mi to niestety nie wyszło, był wklejony bardzo mocno i cały połamałem

Opublikowano

Spoko!!Dzieki bardzo za szybka reakcje :cool2: no wlasnie siedzi dziadostwo ciasno i mocno :mad2: musze sobie dac chwile czasu bez pospiechu i poklepac po plasticzkach bo jak peknie cos innego niz kapsel to bedzie lipa :cry2: Tak myslalem ze nie bedzie kolorowo... dlatego kupilem komplrt od kolegow Rosjan :lol: aluminium z imbusami w kolo.

Czy skladajac uzywales silikonu,kleju itp... czy tylko nowa membranka i koreczek...

" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano

Zdjąć go jest bardzo trudno. Gdybyś miał problemy to możesz naciąć go od góry (brzeszczot, nóż z ząbkami) i śrubokrętem usuwać kawałek po kawałku, tylko uważaj żeby nic nie wpadło do środka.

Składając dałem pod membranę "uszczelniacz silikonowy czarny" firmy Pro Seal (Black RTV Silicone Instant Gasket) - odporny jest do 260 stopni C, oraz użyłem go też do uszczelnienia korka - nałożyłem dookoła tej wystającej części na którą wchodzi korek. Kleju nie używałem bo korek wchodził dosyć ciasno nawet bez żadnych uszczelniaczy, a dodatkowo jeszcze obudowa silnika go dociśnie i napewno on nie odpadnie. Robiłem to prawie rok temu i wszystko jest ok, także polecam takie rozwiązanie :)


PS

Zestaw membrana + korek także mam z Rosji :) i mogę polecić każdemu kto ma do wymiany odmę w silniku N53. Należy jedynie pamiętać żeby nie brać do N52 bo one są inne.

Opublikowano
Ok Dzieki za info!! Mam ten sam silikon ! Pod membrane miales na mysli miedzy membrane a kapsel alu? Ta owa membranka musi wejsc w taki lekki frez w tym kapslu? Troche duzo pytan :oops: Jutro chce sie za to zabrac. Mam tylko nadzieje ze pojdzie szybko i latwo :mrgreen: w co nie wierze :duh: dam cynka po calej operacji jak poszlo i jak wygladala membranka. Zrobie foty i jak sie uda to wstawie. Tak dawno nie wstawialem zdjec ze juz zardzewialem i nie pamietam jak to bylo.. Tym sie bede martwil pozniej... Dziekowka!!
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano
Ok Dzieki za info!! Mam ten sam silikon ! Pod membrane miales na mysli miedzy membrane a kapsel alu? Ta owa membranka musi wejsc w taki lekki frez w tym kapslu? Troche duzo pytan :oops: Jutro chce sie za to zabrac. Mam tylko nadzieje ze pojdzie szybko i latwo :mrgreen: w co nie wierze :duh: dam cynka po calej operacji jak poszlo i jak wygladala membranka. Zrobie foty i jak sie uda to wstawie. Tak dawno nie wstawialem zdjec ze juz zardzewialem i nie pamietam jak to bylo.. Tym sie bede martwil pozniej... Dziekowka!!

 

Nie między membranę a kaspel. Tam jak wiesz jest właśnie ten frez, nic tam nie trzeba dodawać. Ja dałem silikon na ten wystający plastik w pokrywie zaworów na który wejdzie membrana wraz z kapslem, oraz wokół tego plastiku żeby uszczelnić kapsel jak już się go nałoży.

Zdjęcia wrzuć na serwer do hostingu (np. https://postimages.org/ lub https://imgur.com/ ) i wklej tutaj linki


 

Tu jest ciekawa aukcja http://allegro.pl/pokrywa-zaworu-odma-b ... 61248.html - ciekawy czy to jest faktycznie jak w opisie czy ściema?

On sprzedaje tam samą membranę, a potrzebujesz też korek bo wątpię, że zdejmiesz go bez uszkodzenia :) Na jego zdjęciach są pokazane dwa rodzaje korków/kapsli - plastikowy i aluminiowy. Do N53 ten plastikowy nie pasuje, musi być ten aluminiowy. Zauważ, że czas wysyłki u niego to 7-12 dni roboczych. Zapewne zamawia z zagranicy i przesyłka idzie do Ciebie. Jak chcesz to wyślę Ci linka na PW to sobie sam zamówisz za połowę ceny z Allegro. Korek/kaspel jest za 30usd, membrana 20usd, wysyłka 10usd, czyli cały komplet z wysyłką 60usd (ok.225zł)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, dołączę się do tematu. E60 2.5i 192km automat. Problem wygląda następująco: nierówna praca silnika zaczynając się od 2 tyś do 3.5 (+/-) dodaje gazu a on jakby nie miał odpowiedniej dawki dławi go i skacze 2 tys (gaz wciśnięty normalnie tak żeby nie wrzucił innego biegu) 2.5 3 3.5 nie równo ciągnie. Mechanik sprawdzał układ powietrza szczelny świece wymienione czujnik położenia walka rozrządu górny tez wymieniłem, na kompie nic nie pokazuje. Postawił na skrzynie ze "samoistnie jakby dodawała gazu i odejmowała". Czytałem już troszkę na forum o odmach, przyplywkach i pompach paliwa ale czy taka usterka może być spowodowana skrzynią biegów? :?:


krotki filmik który nagrałem w trasie ps. coś widać ze obroty szarpie ale na live jest o wiele gorzej


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.