Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

W F25 X3 20i miałem automat. Fajny jak ktoś sporo jeździ w mieście. Poza tym bardzo tęsknię za manualem. Lubię auto "trzymać za mordę", mieć 100% poczucie kontroli.

 

W 20i automat mi się nie do końca sprawdził ponieważ:

- Przy sporej masie i niższym momencie obrotowym jak w dieslu automat musiał często redukować, kręcić silnik, generalnie brakowało mu momentu. Podejrzewam, że z dieslem mogłoby być dużo lepiej.

- Tryb Eco zupełnie nie do użycia w ogóle. W Comfort też mułowaty. Tryb sport w porządku, ale tu z kolei silnik utrzymywał wysokie obroty, co było męczące. Brakowało czegoś pośredniego między comfort a sport.

- Mój automat nie miał trybu żeglowania. Brakowało mi wrzucenia na luz. Ten w F30 już ma? On działa tylko w trybie eco?

- Dodatkowe 8 tys zł, teraz wydałbym je na mocniejszy silnik

- Najmniej istotne, ale nieco się nudziłem. Jazda automatem przypomina kierowanie autem w grze komputerowej :mrgreen: Ile można sztywno siedzieć i nic nie robić. Manual wymusza nieco ruchu co w dłuższej trasie jest lepsze np. dla kręgosłupa. :D

 

Teraz gdy jeżdżę autami z manualem, to cieszę się jak dziecko. :mrgreen:

 

Czytałem Wasze opinie, w różnych wątkach dotyczących polecanej skrzyni. Większość z Was poleca automat, argumenty to:

+ Wygoda (ok, fakt. ale ja kupuję diesla, a tu trzeba mniej machać, zresztą nie mam problemu z manualem)

+ Bardzo szybki (fakt, przy przyśpieszaniu mogę dwoma rękoma trzymać kierownicę plus szybsze odejście od aut z manualem)

+ Trudniej sprzedać manual (ok to do mnie trafia, chociaż ja akurat dbam o auta jak mało kto, więc później sprzedaję auto w takim, że przed wystawieniem ogłoszenia znajomi ustawiają się w kolejce).

 

Mimo wszystko rozważam pójście pod prąd i wybór manuala. Mam tylko jeden problem. Nigdzie nie ma wersji demo F30 z manualem. Nie wiem jak pracuje. W testach dziennikarzy spotkałem się z opinią, że sprzęgło jest przesunięte nieco w prawą stronę, co powoduje konieczność przyjęcia nieco skrzywionej postawy? Czy ktoś z Was ma manual? Proszę o wrażenia, opinie jak się sprawdza.

Opublikowano

I jeszcze: jak ten manual sprawdza się w dieslach?

 

W nowym Passat B8 manual ze 150 KM dieslem jest zestopniowany na pierwszym biegi ze sprzęgłem bardzo zero-jedynkowo. To znaczy często mi się dławił, trzeba ruszać bardzo dynamicznie i na półsprzęgle, aby silnika nie zgasić. Trudno ruszyć delikatnie. I rozpędzanie na jedynce wymaga wysiłku, jest nieprzyjemne. Jak w F30?

Opublikowano

Też jestem fanem manuala, mam u siebie i jak najbardziej polecam.

Nie chciałem automatu, choć dodawali za darmo do mojego konfiga.

Ale ja mam benzynę. Do diesla odradzam, gdybym kupował diesel'a to tylko automat. No i żeglowania nie ma w F3X manual.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Diesel w manualu to porażka. Jest dokładnie odwrotnie niż to co piszesz - biegi trzeba zmieniać co chwilę, a jedynkę dosłownie sekundę po ruszeniu.

Tryb wybiegu w automacie nie zależy od budy tylko od rocznika, w początkowych F30 też nie było chyba.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Matematyka:

F30 320d przy obrotach 4000 ma na jedynce 38km/h, na dwójce 69km/h

F30 320i przy obrotach 6500 ma na jedynce 51km/h, na dwójce 98km/h

 

Obroty podałem dla osiąganej wtedy maksymalnej mocy.

 

Miałem 9 lat temu, E91 320d z manualem. Jednym słowem katastrofa.

 

Chyba, że ktoś jest kucharzem i lubi mieszać czymś w garku i w samochodzie.

 

A teraz 8 biegowy automat (nie ma co porównywać do 6 biegowego w E90)

- niższe spalanie przy 140km/h manual ma 2300obr a automat 2000obr

- ciszej

- launch control (chyba tylko w wersji automat sportowy)

-

Opublikowano
Krótki pierwszy bieg w dieslu w warunkach miejskich to porażka. Mam taką kombinację w E90 i drugi raz bym wybrał automat. Randall ma 100% racji.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Wrażenie porażki automat + diesel potęguje moc i moment diesla w BMW.

Masz 190KM i 450Nm i samochód nabiera momentalnie prędkości na jedynce

Gdy jest 100-140KM dzieje się to dużo wolniej.

 

Weź też pod uwagę, że nie kupisz 330d 258KM z manualem, a 340i o mocy 326KM kupisz z manualem.

 

A poza tym 8 biegowy jest tak sprawny, że nawet 316d z automatem jest szybsze do setki niż wersja ze skrzynia manulna

Opublikowano
Matematyka:

F30 320d przy obrotach 4000 ma na jedynce 38km/h, na dwójce 69km/h

F30 320i przy obrotach 6500 ma na jedynce 51km/h, na dwójce 98km/h

 

Obroty podałem dla osiąganej wtedy maksymalnej mocy.

 

Miałem 9 lat temu, E91 320d z manualem. Jednym słowem katastrofa.

 

Ciekawe porównanie na liczbach, coś nowego.

Zatem chodzi o krótki pierwszy bieg i potrzebę częstszego machania. Czy coś jeszcze? Poza szybkością, spalaniem.

 

Ps. Jeździcie w mieście na drugim biegu do 80-90 km/h? :mrgreen:

Opublikowano
320d ma duzy moment obrotowy (400 Nm) w porownaniu do 320i (270 nM) co daje lepsza elastycznosc i powoduje bardzo dobra wspolprace ze skrzynia automatyczna. Maksymalny moment obrotowy w dieslu dostepny jest od 1750 obr/min, czytalem ze na nizszych obrotach 320d brakuje mocy, bez automatu oznacza to ciagle problemy przy ruszaniu. Automat ma tez mozliwosc manualnej zmiany biegow, ale przy efektywnosci pracy skrzyni w trybie automatycznym z tej funkcji rzadko kiedy sie korzysta

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ciagle trzeba pamiętać żeby nie spaść poniżej 1500 obr bo nie chce jechać wtedy. No tak 1300 minimum. Tego najbardziej nienawidzę, jedzie ktoś przed Tobą, przyhamuje tak do 15-20 km h i nagle trzeba przyspieszyć. Albo redukcja na 1. z szarpnięciem bo inaczej się nie da, albo 1100 obrotów na dwójce i męczenie silnika żeby jednak się rozpędzić z 2.
Opublikowano
Rozumiem. Czy często mieliście problemy z przyduszeniem i gaszeniem silnika? Bo ja tak miałem w dieslu z manualem, sądziłem, że to kwestia wprawy, poznania napędu.
Opublikowano
Jezdzilem f20 116i w manualu kilka dni i mimo smiesznej mocy ten zestaw (rwd + benzyna + manual) dawal sporo radochy. Do 320i bym chyba bral, ale juz 328i wolalbym w automacie.
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
  • 8 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak z żywotności jednej i drugiej skrzyni?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.