Skocz do zawartości

E46 320i Wypadanie zapłonów, brak mocy


GruchaE46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To mój pierwszy post tutaj więc hello wszystkim i każdemu z osobna :wink:

Moje BMW 320i posiadam od roku. Po lifcie, rok produkcji 2002, 170 KM, 2.2 L. Podtlenek LPG Prince

Więc tak auto jeździło bez zarzutu aż do pewnej naprawy którą zaplanowałem sobie na sierpień tego roku.

Mianowicie, miałem uszkodzony kolektor wydechowy, auto pierdziało, został (po ciężkich bojach) wymontowany i udało się zaspawać. OK, nowe uszczelki, auto chodzi cicho, ale przy próbie żwawszego przyspieszenia check engine i wspomniane wypadanie zapłonów na różnych cylindrach, falowanie obrotów, drganie auta. Generalnie wypadanie na cylindrach 1-6. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu check gasł, lecz jeśli jeździłem dłużej to zostawał i palił sie cały czas. Komputer, kasowanie błędów, jeżdzenie tydzien na PB - to samo. Cewki nie zamieniane ale nie wierzę że poszłyby wszystkie naraz. Pompa paliwa odpada - rzecz dzieje się i na PB i LPG. No to wymiana świec - 4 elektrodowe z bosha, lepiej odpala, wchodzi na obroty itd ale problem nadal występuje. Zawiozłem Bunie do niejakiego magika od BMW niedaleko mnie, sprawdzał czy nie ma lewego powietrza, czy wszystkie elementy zostały dobrze zamontowane po naprawie kolektora (trzeba było podnosić silnik) - wszystko gra. Następnie została odpięta przepływka i.... zapłony nie wypadają :roll: Auto jeździ jako tako tj brak kontrolki check engine ale nie jeździ jak należy - zamula. Nie ma też typowych objawów dla jeżdzenia bez przepływomierza tzn dławienie sie, gaśnięcie. Pozostaje pytanie dlaczego? Przecież po coś ta przepływka tam jest. Bunia ma teraz zamułe przy 2-3 tys obr/min oraz powyżej 4 tys. Jeżeli ruszam żwawo to idzie przez całą długość obrotów jak należy, jeżeli jadę np. 80 kmh na 3 biegu, dam mu w gaz, "fyrczy", obroty ledwo, ledwo, wzrastają, prędkość tak samo. Pytanie co dalej robić? Wymieniać przepływkę? Jeździć bez niej? Słyszałem też sugestie że to vanos :( Pomóżcie bo nie mam zamiaru wymieniać połowy auta, a już głupieję od tego i skończyły mi się pomysły co z tym robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra to co w takim razie jest przyczyną tych dziur w przyspieszeniu? auto pow 4tys kompletnie nie jedzie, vmax = ok 140kmh

 

i jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość jakiejś awarii spowodowanej naprawa kolektora wydechowego? bo problemy zaczęły sie ewidentnie po tej robocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panie i panowie podmienilem przepływomierz na ori też z m54b22 i powtórka - check engine i zapłony wypadają. sondy odłączane brak efektów. brak pomysłów co robić dalej. nie wiem teraz czy pisałem to wcześniej ale dolot sprawdzony układ paliwowy odpada bo dzieje sie to i na PB i na LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam zauważyłeś

czy jest możliwość jakiejś awarii spowodowanej naprawa kolektora wydechowego? bo problemy zaczęły sie ewidentnie po tej robocie.

Idź tym tropem , czyli sondy lambda wtyczki okablowanie albo mechanicznie coś z wydechem

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestań wszystkim wierzyć i odprawiać rytualne zabiegi:

- sprawdź korekty długoterminowe dla dużego i małego obciążeń

- czy przepustnica poprawnie chodzi i otwiera oraz zamyka się nie tylko fizycznie ale też czytaj parametr czujników przepustnicy

- wypady zapłonów sprawdź ciśnienie na wtrysku gazu i benzyny

- sondy lambda przed i za katalizatorem pracują poprawnie czyli oscylują od 0-1V?

- zrób komputerowy test vanosa

- sprawdź dise może uszkodzona

 

- przepływomierz jest potrzebny wraz z czujnikiem temperatury powietrza do przeliczania dawek paliwa, sondy lambda służą do korygowania lecz nie są dla sterownika źródłem pierwotnym do obliczeń, jak odpinasz przepławkę to sterownik pracuje tylko na lambdzie co jest mniej dokładne i wydajne, sterownik też próbuje chronić częsciowo silnik przez co z automatu spalanie podskakuje o 2-3 litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.