Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od około 3 tyg. temu padło mi na trasie ładowanie. Pierwszy warsztat będący w pobliżu podjął się naprawy i stwierdził że to alternator, (Bosch) regeneracja (regulator, nowy pasek , łożyska)560 zł. Chwilę pochodził i znów nie działa. Dojechałem do domu. Później następny fachman stwierdził koło pasowe. Wymienione dzisiaj i znów nie działa tak jak należy. Najpierw jest 13,20 później spada coraz niżej do 12 i poniżej. Co to może być bo szkoda kasy dalej pakować...
Opublikowano

Sprawdzić akumulator - czy nie ma zwarcia wewnętrznego?

Sprawdzić, czy jest zakodowany poprawnie?

Jaki moduł prostownika był wkładany?

Szczotki alternatora były wymieniane? Nie pisałeś nic o szczotkach.

Opublikowano
Sprawdzić akumulator - czy nie ma zwarcia wewnętrznego?

Sprawdzić, czy jest zakodowany poprawnie?

Jaki moduł prostownika był wkładany?

Szczotki alternatora były wymieniane? Nie pisałeś nic o szczotkach.

 

Oraz czy regulator napięcia przy alternatorze był wymieniany?

Opublikowano
Tak jak pisze kolega wyżej, przyjrzałbym się regulatorowi. Nowy w ASO kosztuje około 500zł a zamiennik około 200. W e60 często padały z tym, że objawiało się to raczej brakiem ładowania na zimnym silniku a po nagrzaniu się pojawiało. Jest kilka takich przypadków na forum i sam również tego doświadczyłem. Pzdr.
Opublikowano
kiedyś w silniku M54B25 padlo mi ładowanie - spaliło sie przy okazji pare żarówek, wymieniłem regulator na alternatorze , kupiłem FEBI i problem rozwiązany. Wiązało się to z demontażem alternatora, regulator jest przykręcony do niego.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
Otóż tak. Regulator był wymieniany 2 razy . Raz na podróbkę i raz na oryginał.. akumulator jest dobry bo był sprawdzany. Kontrolka oraz żaden komunikat nie wyświetla się. Szczotki ponoć były dobre kiedy sprawdzali i regenerowali alternator. Plan jest teraz taki: mam otrzymać alternator na podmiane aby sprawdzić czy bedzie działać na innym. Jsk nie siedzi to w alternatorze to nie wiem już co.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otóż tak. Regulator był wymieniany 2 razy . Raz na podróbkę i raz na oryginał.. akumulator jest dobry bo był sprawdzany. Kontrolka oraz żaden komunikat nie wyświetla się. Szczotki ponoć były dobre kiedy sprawdzali i regenerowali alternator. Plan jest teraz taki: mam otrzymać alternator na podmiane aby sprawdzić czy bedzie działać na innym. Jsk nie siedzi to w alternatorze to nie wiem już co.

moze klema IBS robi takie problem? na próbe odepnij cienkie przewody z klemy minusowej

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzebuję kotleta.

Dziś spotkało to i mnie. Żadnych info na desce że brak ładowania a na woltomierzu włożonym w gniazdko zapalniczki napięcie takie jak na akumulatorze podczas wyłączonego silnika. Jak się auto zagrzeje, wyłączam silnik i po chwili ponownie odpalam i ładowanie się pojawia 14,8V.

Wyciągać alternator na warsztat czy tylko wymienić regulator napięcia na alternatorze?

 

PS.

Nie znalazłem żadnej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej w mojej E60. W poprzedniej E46 była. Czy w e60 jest wogóle taka kontrolka czy jeśli już wyświetla się coś na wyświetlaczu - jakaś ikonka czy coś? U mnie pomimo braku ładowania nictakiego się nie zaświeciło i zgłupiałem.

Opublikowano
Nie ma żadnej kontrolki bo w E60 regulator ma cyfrowa szynę danych, ECU może sterować napięciem i diagnozować usterki alternatora, w nowszych silnikach odczytuje tez aktualnie generowany przez niego prąd
Opublikowano
Kontrolka jest w wyswietlaczu, odpal auto ze sciagnietym paskiem osprzętu a sie przekonasz. Co do regulatora dodam jeszcze ze zalozenie zamiennika generuje blad w DME, ale dziala poprawnie.
  • 5 lat później...
Opublikowano
Odgrzebuję kotleta.

Dziś spotkało to i mnie. Żadnych info na desce że brak ładowania a na woltomierzu włożonym w gniazdko zapalniczki napięcie takie jak na akumulatorze podczas wyłączonego silnika. Jak się auto zagrzeje, wyłączam silnik i po chwili ponownie odpalam i ładowanie się pojawia 14,8V.

Wyciągać alternator na warsztat czy tylko wymienić regulator napięcia na alternatorze?


PS.

Nie znalazłem żadnej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej w mojej E60. W poprzedniej E46 była. Czy w e60 jest wogóle taka kontrolka czy jeśli już wyświetla się coś na wyświetlaczu - jakaś ikonka czy coś? U mnie pomimo braku ładowania nictakiego się nie zaświeciło i zgłupiałem.

Halko... No I jak żeś to kumpelku naprawił ? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.