Skocz do zawartości

N42 pierscienie? czy uszczelniacze?


Ryszardoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem n42 bierze mi olej i kopci nie na zimnym ale na ciepłym silniku i nie przy starcie, kopci na niebiesko (olejem) ubytek jest około 1l na 1 000km

olej LM 5w40 kompresje mierzyłem wyszło cos około 11,5b jakos tak na kazdym cylku tyle samo,jak sadzicie wina uszczelniaczy czy juz pierscieni? ;/ przegladałem troche fora i widziałem ze n42 lubi wciagac olej przez uszczelniacze ale moga to byc tez pierscionki? niechce sie bawic w remonty silnika za duze koszty,tylko czy jest sens wymieniac uszczelniacze i tracic kolejne 1tys złoty na planowanie glowicy uszczelke uszczelniacze itd zeby sie okazalo ze to nie to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam takiego i nieumiem znalesc,sadzicie ze to wina uszczelniaczy? bo szukam mechaników pytam wszyscy mowia ze to raczej pierscienie a nie uszczelniacze a czytam fora to 9/10 przypadków to uszczelniacze i sam niewiem bo rano niekopci tylko po zagrzaniu i tez niezawsze raz kopci raz nie,najdziwniejsze jak zaczyna mocniej kopcic zgasze go odpale za hmm 5min to znowu przestaje kopcic

 

ps.odma była wymiania na vaico czy jak to sie tam pisze 3miesiace temu

Edytowane przez Ryszardoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze to się wyrabiają czyli zużywają czyli jak nie były wymieniane to i tak powinieneś je wymienić.

Pierścienie to z kolei przeważnie sie zapiekają ale to nie we wszystkich , skrajne przypadki, więc dlatego Ci co znają twój silnik to radzą zacząć od uszczelniaczy a mechanik co ma doświadczenia ze wszystkimi autami to wskazuje na pierścienie bo zresztą i tak nie wie jak się zabrać za uszczelniacze.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu nie ma co dywagować tylko działać..jak nie wymieniałeś odmy z przewodami to zacznij od tego i sprawdź czy konsumpcja oleju zmniejszyła się, jak nie to uszczelniacze, następnym krokiem jak nie będzie poprawy jest rozbiórka silnika. Oczywiście jak nie masz wycieków :!:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odme sobie daruj, sam wymienilem (byla z 2002 w idealnym stanie). Tez bral mi litr, zostawialem ogromna chmure za soba jak stalem dluzej na swiatlach, wymienilem u LEO we Wrocku uszczelniacze i zero kopcenia...

 

Ten link powie Ci wszystko:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.812217245563192.1073741850.638627759588809&type=3

Edytowane przez technic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to bmw zaleca co 3 wymiany oleju, wymianę odmy lub co ok 50 tys km.

 

Jeśli komuś ciągnie olej 1l na 1000km to wymiana oleju mu nie jest potrzebna :mrgreen: Bo ciągle ma nowy :roll:

Według mojej teorii efektem ubocznym takiego ciągnięcia oleju jest wymiana odmy :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę napisać na swoim przykładzie, że odme też wypada wymienić. Miałem robione uszczelniacze i nie auto nie brało oleju przez około rok, a potem musiałem dolewać pół litra na 2-3 tysiące km. Po wymianie odmy póki co spokój, a siedziała jeszcze fabryczna i po wyjęciu wydawała się być szczelna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - z winy tych uszczelniaczy może samochód spalać aż 1 litr oleju na 1000 km ? Mam właśnie z tym problem na ciepłym dymi ... choć nie zawsze. Zdarza się, że jak ruszam to mam siwo za sobą.
_______________________________________________________________
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak, ale o tym jest mnóstwo tematów włącznie z tym jak przeprowadzić test. Pozostawić na biegu jałowym na kilka, kilkanaście minut, a potem gaz do dechy i jak strzeli biało-niebieskim dymem to na 99% bedą uszczelniacze. Ja od siebie dodam, że u mnie podczas normalnej jazdy w ogóle dymka nie puszczał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ryszardo witaj , dobrze że się odezwałeś bo to może i innych zmobilizuje do działania .

Ile ta przyjemność kosztowała ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem i mówiłem. Miałem rację :cool2: U kogo robiłeś?

Dobrze, że się odezwałeś.

Potwierdza się moja teoria. W tym silniku wgl nie robi się pierścieni. Pytałem mechaników, którzy z tym silnikiem mieli do czynienia.

Każdy powtarzał to samo 99% uszczelniacze. Pozdro 700zl i silnik uleczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.